Het eerste feestje

Hoi,



Brigitte gaat sinds deze week voor het eerst naar school.

2 hele dagen en 3 halve.

Op zich gaat het heel goed en vind ze het heel erg leuk.

Vanmorgen wel de eerste tranen, maar ja de eerste week is dan ook bijna voorbij en ze is natuurlijk heel moe.

Nu kreeg ze vanmorgen al een kaartje van een meisje met een uitnodiging voor een feestje zaterdag a.s. van 11.00 tot 14.00 uur.

Ik vind dit heel snel en neig ook om hier nu nog niet op in te gaan. Ze kent het meisje nog niet goed, speelt er wel elke dag mee. Maar dan moet ze zaterdag weer weg, weer nieuwe indrukken etc etc.

En wat betreft al die indrukken is Brigitte nu eenmaal erg gevoelig.

Is het raar als ik hen zeg dat het zaterdag niet lukt?

Ik heb sowieso liever eerst dat ze eens een uurtje of wat samen spelen en niet direct patsboem een feestje.



Ben ik nu een zeurpiet?



Ingrid

ik zou het aan haar zelf vragen of het haar leuk lijkt…?



een zeurpiet ben je niet natuurlijk; je probeert in te schatten wat jouw kind aan kan. En als zij erg gevoelig is voor veranderingen denk ik dat het terecht is dat je overweegt of dit niet te veel is. Maar ik zou dus vooral zeggen: vraag het aan haar!

Nee je bent geen zeurpiet :slight_smile:

Die eerste weken naar school zijn heftig, en niet alleen voor het kind. :wink:



Jij kent je dochter het beste. Als ze zo gevoelig is voor nieuwe indrukken is as zaterdag inderdaad best al snel en is het denk ik niet raar als je zegt dat ze niet komt. Maar wat vind je dochter zelf? Is ze superenthousiast of vind ze het eng??? Als ze enthousiast is zou je het misschien wel kunnen proberen. Vindt ze het eng dan zou ik de uitnodiging voor een volgend feestje afwachten



Ik heb gemerkt dat ik me vaak van te voren veeels te druk maak en er veel minder beren op de weg staan dan ik denk :wink:

Zij zegt zelf ja, maar vervolgens kan ze de avond heel moeilijk in slaap komen en slaapt slecht en zit de volgende dag helemaal niet lekker in haar vel. Dat is haar reactie op nieuwe dingen, zo ging het begin van de week ook, nu ging het vannacht gelukkig weer beter, dat weten we, kunnen we goed mee omgaan maar dit soort dingen maakt het wel lastig.

anders bel je even met de moeder van de jarige. Leg het verhaal uit. Je kunt ook met je dochter afspreken dat ze zaterdag pas beslist. Of dat ze wel bij het meisje een taartje komt eten maar liever op een andere dag.

@lydia wrote:

anders bel je even met de moeder van de jarige. Leg het verhaal uit. Je kunt ook met je dochter afspreken dat ze zaterdag pas beslist. Of dat ze wel bij het meisje een taartje komt eten maar liever op een andere dag.






ik zou het idd ook even aan de andere moeder uitleggen en het op zijn beloop laten op de dag zelf.

wellicht dat de andere moeder je wel aanbied om gezellig bij het feestje te blijven???

@Fietje wrote:

@lydia wrote:
anders bel je even met de moeder van de jarige. Leg het verhaal uit. Je kunt ook met je dochter afspreken dat ze zaterdag pas beslist. Of dat ze wel bij het meisje een taartje komt eten maar liever op een andere dag.






ik zou het idd ook even aan de andere moeder uitleggen en het op zijn beloop laten op de dag zelf.

wellicht dat de andere moeder je wel aanbied om gezellig bij het feestje te blijven???




Nee dat was geen optie, dat was mijn eerste vraag ook al.

Ze vroeg of B. moeite had om te blijven, ik zei dat ik dat nu niet zo goed kon in schatten. Maar dat ik dan altijd kon blijven, maar kreeg als antwoor dat de ze zich wel zou redden :?

Denk dat ik nog maar even wacht hiermee.

Heb het er ff met mijn mannetje over gehad en die had ook zoiets van, doe maar ff niet. Even in haar eigen omgeving, rust en lekker bij ons zijn. Dan kan ze er na het weekend weer helemaal tegen aan.
kreeg als antwoor dat de ze zich wel zou redden


tuurlijk red ze het wel maar daar gaat het niet om.
het gaat er om hoe ze het gaat verwerken als ze thuis is.
ga je gevoel achterna en overweeg het alles.
laat het besluit van jou afhangen en niet van een ander.

ik zou het niet doen als het feestje op zaterdag is maar wel op zondag.
anders zit ik zondag met een vervelend kind die het niet kan verwerken en als het op zondag is gaat hij toch de volgende dag weer naar school en komt dan meteen weer in zijn ritme.
maar dat zijn dan weer mijn overwegingen

@monique wrote:

kreeg als antwoor dat de ze zich wel zou redden




tuurlijk red ze het wel maar daar gaat het niet om.

het gaat er om hoe ze het gaat verwerken als ze thuis is.

ga je gevoel achterna en overweeg het alles.

laat het besluit van jou afhangen en niet van een ander.



ik zou het niet doen als het feestje op zaterdag is maar wel op zondag.

anders zit ik zondag met een vervelend kind die het niet kan verwerken en als het op zondag is gaat hij toch de volgende dag weer naar school en komt dan meteen weer in zijn ritme.

maar dat zijn dan weer mijn overwegingen




Dank je wel!

En die overwegingen zijn gelijk aan die van mij.

Ik ga het niet doen, B. kan zelf wel ja zeggen maar die kan natuurlijk de ‘gevolgen’ niet inschatten. DAar zijn wij voor.

Volgende week maar eens vragen of dat meisje hier een keer komt spelen.

moet zeggen dat ik de reactie van de moeder een beetje vreemd vind… maar dat zal mijn verwrongen geest wel weer zijn.



ik geloof dat ik het dan even voorbij zou laten gaan… er komen vast nog genoeg feestjes…

@Fietje wrote:

moet zeggen dat ik de reactie van de moeder een beetje vreemd vind… maar dat zal mijn verwrongen geest wel weer zijn.



ik geloof dat ik het dan even voorbij zou laten gaan… er komen vast nog genoeg feestjes…




Ja die vond ik ook een beetje raar. Ze moest ook weg, ik ken haar ook niet goed genoeg om in te schatten of ze het echt zo bedoelde maar goed. Dat kindje zal wellicht niet zoveel moeite met alle veranderingen hebben.

Er zullen vast nog meer feestjes komen, daar ben ik van overtuigd. dan gaat ze lekker daar naar toe!

@Fietje wrote:

moet zeggen dat ik de reactie van de moeder een beetje vreemd vind… maar dat zal mijn verwrongen geest wel weer zijn.



ik geloof dat ik het dan even voorbij zou laten gaan… er komen vast nog genoeg feestjes…




En toch zou ik de verjaardag niet afslaan… Ik zou netjes zeggen dat het met dochter nu nog niet gaat werken maar dat jullie graag een keer een kadootje komen brengen. Zo los je het mooi op zowel voor de jarige als voor haar gast, je dochter.

ik snap de reactie van de moeder wel.

zij bekijkt het van uit haar eigen kinderen zonder stil te staan dat een ander kind niet op haar kinderen lijken die het wel zouden redden.

daarom zou je er wel goed aan doen om niet van uit haar reactie te handelen maar vanuit die van je eigen.

Natuurlijk begrijp ik dat heel goed.



We zien wel.

Komen nog meer feestjes en speelgelegenheden dus dat loopt wel los.

Iniedergeval bedankt voor jullie reacties!

@lydia wrote:

@Fietje wrote:
moet zeggen dat ik de reactie van de moeder een beetje vreemd vind… maar dat zal mijn verwrongen geest wel weer zijn.



ik geloof dat ik het dan even voorbij zou laten gaan… er komen vast nog genoeg feestjes…




En toch zou ik de verjaardag niet afslaan… Ik zou netjes zeggen dat het met dochter nu nog niet gaat werken maar dat jullie graag een keer een kadootje komen brengen. Zo los je het mooi op zowel voor de jarige als voor haar gast, je dochter.




Ja, dat lijkt mij ook een goede oplossing! :thumbup:

en??

hoe is het uiteindelijk gegaan???

Ik heb het niet gedaan.

Maar goed ook. Brigitte was helemaal af zaterdag en wou nog niet eens een uurjte bij oma blijven alleen bij mij.

Toen ik het aangaf was het begrip maar zo zo.

Maandag hebben we een speelafspraak voor de meiden gemaakt en toen zei die moeder dat dat meisje helemaal uit haar doen was zaterdag na het feestje en zondag wederom…



Ik heb mijn gevoel gevolgd en ben blij dat ik dat gedaan heb.



meiden bedankt voor de tips!