het cadeau voor de 3e verjaardag ;0)

Weet niet of je het al heb, maar wij hebben voor zijn 2de verjaardag de duplo trein gegeven,

en aan de visite gevraagd of ze ook rails geven.

Nu hebben wij een grote baan, echt er wordt nog steeds elke dag mee gespeeld :thumbup:

Jaaaa dat is een goeie. Ga ik es met hubbie overleggen.

Tis best duur spul, dus we moeten even kijken hoe of wat.

Hier kreeg R toen ze 3 werd een trampoline van ons, dat is dus het beste kado ooit geweest :thumbup:

Komende woensdag (wordt ze 4) krijgt ze de houten knikkerbaan van Quadrilla van ons.

Verder is hier favoriet:

Playmobil, lego/duplo, knutselen/kleuren, kleien, verven en verkleden.

Je hebt ook keukentjes die niet zo veel plaats in beslag nemen en als er niet mee gespeeld wordt makkelijk op te bergen zijn :wink:

Zit je kind op een PSZ/KDV? Heb je wellicht bij een ander kind wel eens gezien waar jou kind interesse in heeft of qua ontwikkeling iets wat nog iets verder ontwikkelt mag worden?

Ik observeer mijn kind regelmatig en bied haar speelgoed aan wat haar op dat moment bezig houdt of waarvan ik denk dat het haar uitdaagt tot handelen dat een stukje bijdraagt in haar ontwikkeling. Maar ook wat op dat moment haar interesse heeft. Immers leert je kind ongemerkt heel veel als het plezier heeft in spelen :wink:

Dingen die ik voor mijn dochtertje heb zijn:

Keukentje (door opa gemaakt)

Diverse gezelschapspelletjes op haar niveau

Puzzels

Duplo (Via marktplaats kun je het veel voordeliger aanschaffen :wink: )

houten blokken

Little People speelgoed (is erg goed te combineren met duplo en blokken en zo prikkel je de fantasie van je kind)

pop en poppenwagen

Boeken zie ze zelf kan lezen

Voorleesboeken

verkleedkleren

Knutselmaterialen

tekenmaterialen

Klei

Buitenspeelgoed (klimrek, zandbak, schommel, fiets, driewieler, loopfiets, bal etc )

Muziekinstrumentjes

Kralen

strijkkralen

Veel dingen heeft ze met verjaardagen gekregen en in de decembermaanden en haal ik te voorschijn als ze er aan toe is. Andere dingen krijgt ze wanneer wij het haar graag willen geven (denk aan fiets en andere buitenspeelmaterialen aangezien ze in oktober jarig en je juist die dingen in het voorjaar en de zomer gebruikt :wink: )

Voor haar derde verjaardag krijgt ze vooral uitbreiding spulletjes van wat we al hebben :wink:

We gaan de treinset (beginset) van Duplo voor hem kopen. En de mensen die niks weten kunnen dan doosjes met treinrails kopen.

Zo kunnen we dan een hele baan opbouwen. Hij is helemaal gek van treinen.

Maar morgen moet hij nog eerst geopereerd worden aan zijn oogjes.

En nu vragen de mensen wat ze moeten kopen voor als ie thuiskomt uit het ziekenhuis. Het is maar een dagopname, maar ik heb het idee dat ie strontverwend gaat worden zometeen :lol:

Van mij hoeven ze niets te kopen, maar blijkbaar willen ze het wel allemaal graag. In ieder geval de opa’s en de oma’s. Nou ja, ergens wel begrijpelijk natuurlijk.

groetjes Judith

Leuk de treinbaan :thumbup: Dit weekend hadden wij kindjes van 6 en 9 jaar te logeren en

die zijn alleen maar druk geweest met de trein.

Ik ben benieuwd hoe hij het vindt.

Sterkte voor morgen, geef de opa’s en oma’s groot gelijk, voor zon kleintje is het niet niks.