het bos in....of toch niet?

Hoi hoi,



Wij gaan binnenkort verhuizen, en komen dan dicht bij een bos te wonen.

Nu lijkt het me heerlijk om daar te wandelen af en toe, met de kleintjes.



Alleen nu las ik in een tijdschrift een artikel over de ziekte van lyme…,

(ik zal nu wel de overbezorgde moeder zijn)

het kwam er op neer dat je na ieder bezoek in het bos je hele lichaam moet afzoeken of je niet toevallig een teek hebt, want die zou die ziekte over kunnen brengen.



Is het echt zo “gevaarlijk”, het maakt mij wel angstiger om met de kids het bos in te gaan. Hoe doen jullie dat …moeders die ook dichtbij of vaak naar het bos gaan met de kids, zijn jullie daar ook benauwd voor=



Groetjes van mij

ik ga gewoon het bos in hoor!

gewoon ff goed controleren erna,

en een tekenpen in huis halen,

en mocht je er eentje vinden: draaiend eruit trekken, anders breekt ie af en baant ie zich een weg (gatver)

Heerlijk in het bos gaan wonen zou ik zeggen.

Mijn zoontje is een buitenkind en waar wij zonen zitten slangen, scorpienen en ander gespuis. Ik moet wel wat opletten, maar aan de andere kant, alle kindjes in dit land spelen buiten.

Als je je kindje in bad doet, even controleren, je ziet ze wel zitten als ze er zijn.

Shalom

teken kan je ook in een park oplopen. Dus nee gewoon lekker gaan wonen, lijkt me heeeeerlijk!!!



En idd regelmatig goed nakijken.

Er stond toevallig laatst een artikel in de Libelle over dat ouders van nu veel te bezorgd zijn. Meid laat je niet gek maken, teken kunnen ze oplopen, maar ook gewoon bij struiken etc. hoor. Tijdens het douchen/badderen zie je het snel genoeg als je ff kijkt. Joël heeft er ook eens eentje gehad, terwijl we niet eens in het bos waren geweest. Je voorkomt het niet. Laat je het genot van een boswandeling niet ontnemen met je uks. Mocht je nou echt bang zijn dat ze tijdens een wandeling eentje oplopen, dan kan je voorzorgsmaatregelen nemen door de kleding aan te passen.

Gewoon lekker laten lopen hoor!!



Wij woonden ‘vroeger’ buitenaf! In de bush bush zeg ik altijd :mrgreen: Nee gekkigheid, tussen de boeren en de bossen! Wij waren elke dag in het bos, hoog in de bomen, in de struiken, noem maar op! Heb volgens mij nog nooit een teek opgelopen! En zo wel, je ziet ze wel, als je de kids uitkleed/badderd. En dan even verwijderen. Eitje! :thumbup:

Gewoon lekker gaan en standaard bij het uitkleden even het lichaam controleren.



Tuurlijk hoef je niet overbezorgd te zijn, maar de ziekte van Lyme is behoorlijk ernstig (heb 2 familieleden die het hebben, waarvan het bij 1 pas na 6 jaar tobben en ziek zijn is vastgesteld). Als je het jezelf eigen maakt om te controleren is er geen reden om je zorgen te maken.

Lekker naar het bos!! :dance: Dat is toch genieten! :dance:



En bij het douchen 'savonds meteen even nakijken op teken. :thumbup:

Wij gaan ook regelmatig het bos in hoor. Bij terugkomst even nakijken en klaar.

Wisse had er laatst een opgelopen in de tuin…



Dus ik sluit me aan bij de rest, lekker het bos in gaan, teken ziten overal. Trouwens ik las laatst dat als je al een teek hebt de kans dat je er ook echt Lyme van krijgt is amper 0.07 procent als je het beest binnen 24 uur goed verwijderd. Dus als je blijft opletten bij het badderen is er weinig risico

Hoi hoi,



Ik woonde vroeger ook vlakbji het bos. En we speelden er altijd in. Ik had ook wel eens een teek.

Helaas woon ik nu helemaal in het noorden waar weinig bomen zijn maar als ik weer even bij mijn ouders zijn gaan we altijd even het bos in. En het gekke is dat ik er eigenlijk nooit echt bij stil sta.

Gewoon lekker het bos in gaan en nadat je je kinderen een paar keer helemaal doorzocht hebt en er is geen teek te vinden zul jij je ook lekkerder gaan voeln.



Heel veel plezier gewenst



Mem van Luna :**: & Sterre (4,5 jaar) en Luca (2 jaar)

Net zoals de voorgangers schrijven, gewoon lekker het bos in gaan. Mensen worden nu zo bang gemaakt door die rottige beestjes. Het is nergens goed voor. Tuurlijk moet even het lichaam controleren of je een teek ziet. Ook als ie er al iets langer zit en je zou er een rode kring omheen krijgen ben je nog niet te laat. Een antibioticakuurtje helpt…

Ik er verschillende gehad, en heb er niks aan overgehouden. Ik heb nooit aan die ziekte van Lyme gedacht, het griezeligste vond ik dat er een levend beestje aan je lijf vast zit…