herstellen en weer ziek zijn...

Ik ben vorig weekend ineens nogal ziek geworden.

Heb echt 3 dagen in bed gelegen met hoge koorts en onstoken amandelen (angina?). Maandag wel even naar de HA geweest en heb een kuur gekregen. Nu zijn we dus een week verder en de koorts is (voor zover ik weet) wel weg, ik kan weer redelijk slikken, praten, drinken en eten, alleen blijf ik heel erg moe.

Ik moet echt 's morgens even liggen en ben dan zo vertrokken. En ook tegen 4 uur moet ik echt ff tukken (liefst nog wel eerder maar dat kan niet altijd) en dan ben ik 's avonds ook zo weer onder zijl.

Hoe lang duurt dat herstellen na ziek zijn?

Of eigelijk, hoort dit nog gewoon bij herstellen na ziek zijn of zou het dan toch Pfeiffer kunnen zijn (de HA noemde dit omdat Pfeiffer vaak zo begint?).

In elk geval zijn mijn kinderen nu net de deur uit dus ik duik mijn bedje weer even in, zie het antwoord later wel :wink: .

Dit hoort echt nog bij het herstellen van de griep.

Zo’n 5 jaar geleden werd ik ook geveild door een griep. Ik ben ruim een week ziek geweest en daarna heb zeker een week nodig gehad om helemaal op krachten te komen.

Een week later kon ik maar halve dagen werken en ben ik de week daar op (te snel) weer aan het werk gegaan.

Dus neem echt de tijd om aan te sterken.

Sterkte :-*

Ik zou eventjes nog 1 week aankijken, en anders weer terug naar de HA.

Collega van mij heeft in ziekenhuis gelegen laatst, begon met keelpijn, opgezette klieren. Uiteindelijk dus Pfeiffer.

Beterschap !

Dit kan idd een teken van pfeifer zijn, daar is een bloedtest voor.

Ik zou het nog een weekje aankijken en je dan laten testen…

… en de keelpijn komt weer in rap tempo terug :frowning: samen met een koortsachtig gevoel.

Als dat zo was moest ik de HA weer bellen dus net maar ff gedaan.

De assistent overlegt met de arts en ik moet straks terug bellen. Maar bah… ik ben er wel klaar mee!

Misschien dan toch pfeiffer? ik zou even vragen voor bloedprikken ook, dan kan je wat dingen uitsluiten.

En beterschap natuurlijk :slight_smile:

@Marite wrote:

… en de keelpijn komt weer in rap tempo terug :frowning: samen met een koortsachtig gevoel.

Als dat zo was moest ik de HA weer bellen dus net maar ff gedaan.

De assistent overlegt met de arts en ik moet straks terug bellen. Maar bah… ik ben er wel klaar mee!

Het kan ook zijn dat de kuur niet goed genoeg is aangeslagen. Dan moet je mogelijk een nieuwe, langere kuur met hetzelfde antibioticum, of een kuur met ander spul.

Veel beterschap gewenst in ieder geval! Ziek zijn is echt niet leuk :frowning:

Hi Marite,

Pfeifer uit zich vaak idd met een keelontsteking, als het vermoeden er is dat dat het kan zijn snap ik niet dat ze niet eerst bloed hebben laten prikken alvorens antibiotica te geven, die doet nl niks als het pfeifer is. Toen bij mij destijds pfeifer is geconstateerd, ging ook met keelontsteking naar HA, is eerst bloedgeprikt. ik kon 's middags bellen voor de uitslag en of ik antibiotica kon gaan halen bij de apo. Was helaas pfeifer, dus geen antibiotica en gewoon uitzieken.

Ik zou zelf om een bloedtest vragen alvorens weer een antibiotica kuur te beginnen.

sterkte, Mouse

Ik ben donderdag bloed gaan prikken.

Dat voor de Pfeiffer moesten ze opsturen en zou een week later pas bekend worden.

's Avonds belde de HA om te zeggen dat hij de 1e uitslagen binnen had en dat dat toch wijst op een bacteriele infectie. Vrijdagochtend ff langs geweest en volgens de HA is het wel aan de beterende hand. Maar het zou nog niet voor 3 dagen zijn en kan nog wel 2 weken duren voor ik helemaal klachten vrij ben.

En dus zit ik hier nu met wisselend erge keelpijn en oorpijn, kan nog altijd nauwlijks slikken en dus eten/drinken en slik me suf aan dingentjes; Trachitol, paracetamol, Plantago, gorgelen met salie, echinaforce hotdrink… en dan loop ik ook nog rond met een uiencompres om mn nek en watjes met plantago in mn oren. :stuck_out_tongue: En ik stink naast ui ook nog naar knoflook want ook dat schijnt goed voor de keel te zijn. Ik ben echt heel gezellig en aangenaam gezelschap. :angel:

Morgen is de vakantie voorbij en ik hoop dat ik het red.

Ik heb laatst een fikse keelontsteking waarvan de huisarts al zei dat ik wel een dikke 2 weken nodig zou hebben voor volledig herstel en dat is volledig juist geweest.

Sterkte met je herstel.