Hoi meiden
er staat bij mij nu al vast dat ik door de placenta van mijn kindje een keizersnede ga krijgen.
nu kreeg ik vamorgen een sms van mijn zusje ze gaat toch niet in mei trouwen maar wilt in november gaan trouwen van wegen de gezondheid van haar schoonvader en voor haar heel erg belangrijk ze zit met de huwelijksreis want mijn vader gaat voor maanden naar het buiten land toe en ze moet haar drie kinderen ergens kwijt.
ik heb haar terug gesmsd dat ik niet kan beloven dat ik er dan bij ben want ik ben dan net bevallen en heb dan een rot zwangerschap achter de rug door al het bed liggen merk ik nu al dat ik erg veel moe ben en dat lopen me steets meer moeite kost om dat ik zo snel moe ben.
ik weet nu al dat ik dan niet op de been ben zo’n 4 a 5 weken na mijn keizersnede.
kreeg ik te horen dat ik toch ook met de rolstoel kan komen ik heb eerst een potje gejankt van verdriet en kwaadheid.
wat denken jullie ga ik dit redden ??? wat zouden jullie doen ???
Pfoe, moeilijk inschatten maar als ik naar mezelf kijk… ik kon redelijk wat weer na een week of 4 a 5, maar ik geloof niet dat ik dan een hele dag naar een bruiloft zou gaan. Ik geloof ook niet dat een rolstoel comfortabel is na een ks.
Een vriendin van mij heeft ook ooit maandenlang plat moet liggen (vanwege een hernia) en daar ben je idd echt niet zomaar van hersteld, je spieren moeten helemaal opnieuw wennen aan het werk wat ze moeten verrichten. Jemig, ik kan me voorstellen dat je hier nu nog helemaal niet over na wilt denken. Het is nog zo ver weg, en het is zo moeilijk te voorspellen hoe je conditie dan zal zijn :? En dan hebben we het nog niet over de baby, is nu onmogelijk of te voorspellen of die dat dan aankan :shifty:
Ik zou zeggen: concentreer je nu maar op (zo te lezen niet makkelijke) zwangerschap :hug: Ga je geen zorgen maken om dingen die je toch niet kunt voorspellen. Als je zus graag zeker wil weten dat je erbij kunt zijn, zal ze toch een andere optie moeten kiezen (maand later?). Wil ze toch vasthouden aan deze datum, dan zal ze moeten accepteren dat jij niet kunt beloven dat je er kunt zijn. Kan ze niet regelen dat er een bed/rustplek is waar je af en toe effe kan liggen, evt met baby samen? Dan wordt het al weer makkelijker om er toch bij te kunnen zijn :hug:
Sterkte!
Dat probeer ik ook maar dit kwam even ruw op mijn dak neer om dat pas volgend jaar zouden gaan trouwen in mei dan was mijn vader terug.
alleen mijn nichtje is dan leerplichtig en kan dan geen twee weken van school blijven waneer zei met huwelijks reis gaat.
dus wilt ze het in november doen om dat ze dan haar dochter kwijt kan bij mijn vader om dat haar contackt met haar schoonmoeder nog al stroef loopt en ze ze daar niet heen wilt doen.
ik ben getuigen dus er word min of meer van me verwacht dat ik er ben ik weet alleen nu al dat dat niet lukken gaat.
ik had namelijk gehoord dat je 6 weken niet mag tillen en alles rustig op moet paken en aangezien ik dan al 6 maanden plat heb gelegen moet ik alles weer rustig op bouwen en ik weet ook nog helemaal niet hoe alles verlopen gaat.
ik ben hier best verdrietig onder.
joh, er wordt nu druk op je gelegd die jij niet kan gebruiken op dit moment. natuurlijk wil je er -zeker als getuige!- de hele dag bij zijn. maar 4 á 5 weken na een ks, en dan ook nog na zo’n zware zwangerschap, vind ik erg snel. ik ben 2x getuige geweest, gewoon helemaal gezond en zonder operatie enzo, en was 's avonds bij het feest al aardig murf :shifty: . ligt er ook aan hoe groot de bruiloft is, wat de dagplanning is etc.
ik zou de keuze terug leggen bij je zus:
als ze je de hele dag er fris en fruitig bij wil hebben als getuige, dan moet het later.
als het ook goed is dat je kijkt wat je kunt doen (en dus ook weg gaat of gaat liggen als je het niet trekt!) dan kan het op deze datum. maar jij kunt dus geen beloftes doen.
Ik ben het helemaal met Elisaatje eens.
Ik heb zelf ook een keizersnede gehad (op 4 juli 2009) en op 7 augustus zouden vrienden van ons gaan trouwen. Wij zijn niet gegaan. Het was ook nog eens een autorit van ongeveer een uur om er te komen, en dan nog zo’n hele dag… nee hoor, ik was al kapot als ik een kwartiertje had gewandeld buiten dus zo’n trouwerij had ik echt niet getrokken. En dan heb ik niet eens, zoals jij, 6 maanden plat gelegen.
Dusse… ik zou zeggen: denk aan jezelf en aan je eigen herstel. Tuurlijk kan ik hun kant ook wel begrijpen (ze willen je er graag bij hebben en zeker als je getuige bent) maar ze moeten ook begrijpen dat dit geen piece of cake is.
Het ene herstel is de andere niet… maar ik herstelde erg goed na moeilijk laatste deel van zw.schap en keizersnede. Helaas had ik 4 weken na mijn keizersnede een uitvaart van iemand die me erg dierbaar was. Ik heb dit erg goed vol kunnen houden de hele dag en ook daarna geen terugval gehad.
Veel plezier op de bruiloft!
ik heb haar net en sms terug gestuurt en daar ook in gezegd dan trouw jaar maar zonder mij als die huwelijks reis je zo dierbaar is.
vorig jaar ging ze gergeistreerd partnerschap aan en toen heb ik na mijn bevalling alles op allesgezet om er bij te kunnen zijn dat ga ik dit keer niet nog een keer doen.
ik denk nu aan me zelf aan mijn kind.
you go girl, ga maar eens aan jezelf denken hoor! :thumbup:
@Fraukje wrote:
Het ene herstel is de andere niet… maar ik herstelde erg goed na moeilijk laatste deel van zw.schap en keizersnede. Helaas had ik 4 weken na mijn keizersnede een uitvaart van iemand die me erg dierbaar was. Ik heb dit erg goed vol kunnen houden de hele dag en ook daarna geen terugval gehad.
Veel plezier op de bruiloft!
ik ga niet heen heb ik besloten ik heb dan al 6 maanden plat gelegen en dan die keizersnede er nog bij ik ga dat niet treken.
De eerste dagen waren pijnlijk… :shifty: , maar 10d erna had ik al een wandeling van 1.5u gedaan, zonder problemen… maar je kan niet voorspellen hoe het zal gaan…
Veel succes :thumbup:
dat zal wel maar ik heb er ook nog eens bij dat ik dan al 6 maanden plat heb gelegen en minimaal heb gelopen mijn lichaam moet overal weer aan wenen en ik krijg fisio daarna om alles weer een beetje knap te krijgen.
daar zit ik meer mee.
hoi mamadidi
ikheb het je vandaag al ergens anders gezegt
het leven gaat door en jou leven in je buik is belangrijker dan een trouwerij ook al is het van je zus.
je weet inderdaad niet hoe het gaat tegen die tijd maar
een ding is zeker jij en je kindje staan voor op.
een keizersnee is niet niks en zeker als je de kans heb dat het eerder dan 37 wk gehaald word want je wil het halen maar op een gegeven moment ben jij en je buik en het bloeden zat en en dan grijpen de doktoren in liefst zolang mogelijk laten zitten.
maar als het eerder gehaald word dan 37 wk ligt je kindje waarschinlijk nog in het ziekenhuis en dan ga je echt niet gezellig naar een bruiloft .
mag aannemen dat ze dat wel snapt
liefs kathy
en kop op anders kom ik bij je langs om je op tebeuren hoor
ik heb 2 keer een ks gehad met 2 heel verschillende ervaringen.
dus ik denk dat je er niets over kunt zeggen nu, ik zou ervanuit gaan dat je het niet red en als je je wel supergoed voelt kan je altijd nog gaan toch?
Ik zou dat besluit nu nog niet nemen…
Hier 3 verschillende ks ervaringen. Je kunt er niets van zeggen. Ik kon na 10 dagen naar kabouterland, en ik 4 maanden niets. Reken gewoon nergens op, dan valt alles mee
Jawel toch?
Je mag 6 weken niet tillen maar je bent na 4 á 5 weken wel weer op de been joh!
Ik vond het erg meevallen…
Maar goed het is voor iedereen anders :think:
Je hoeft ook niet de hele dag te staan/lopen
Ik zou de beslissing nu nog niet nemen.
Je hebt wel die tijd plat gelegen, maar je weet toch niet hoe je je dan voelt. Misschien valt het heel erg mee. En je hoeft inderdaad niet de hele dag te staan of te lopen.
Ik heb 2 keer ks gehad.
De 1e keer ben ik daarna erg ziek geworden door een ontsteking en heb ik nog 10 dagen in het ziekenhuis gelegen met hoge koorts. Toen heeft het herstel wel een tijdje geduurd.
De 2e keer liep ik na 10 dagen al de hele dag in de dierentuin in Emmen.
Ik zou gewoon even afwachten hoe het dan met je gaat.
Ik ben 6 dagen na de keizersnede een blokje om in de buurt geweest dit ging goed maar daarna wel moe enzo, dag erna de stad even in geweest daarna ook erg moe, en nu is het morgen 5 weken na de keizersnede en ik zou best bij een trouwerij kunnen zijn al moet ik wel zeggen dat ik met veel drukte en veel mensen om mij heen me moeilijk kan concentreren maar goed misschien rustig aan doen dan.
Moet ook erbij vertellen dat ik veel bloed kwijt was en ook nog een reactie op de ruggenprik heb gehad dus je weet niet hoe dat bij jou is.