herkent iemand dit

Hoi allemaal



Ik heb vraag over mijn klachtjes



Ben aan de lichtste pil die er is

Maar 4 weken geleden was ik ineens ongesteld een week te vroeg

Donderdag niet meer ongesteld en zaterdags een fijne nacht gehad zeg maar maar dinsdags ben ik pas aan de pil gegaan en we vrijen altijd zonder condoom

Ongeveer een week er na kreeg ik klachten (dit is in week1 zo wel de klachten als de sex)

Zo als

steken in mijn buik

moe

Blauwe aders op me borsten maar niet extreem blauw

Zeer gevoelige tepels terwijl ik eigenlijk geen gevoel heb in mijn tepels

Ene moment geen eetlust en gevoel dat alles wat ik eet er weer uit moet

Andere momen wil ik me aan van alles rond eten maar dit doe ik bijna niet

Opgezette buik gister gewogen tot me schrik 3 kl aan gekomen in een paar weken tijd



Door mijn werk ben ik afgelopen zondag maandag de pil vergeten zonder dat ik t wist zondag weer een fijne nacht gehad en dinsdag zag ik dat ik de pil vergeten was (zou maandag naar week 3 gaan)

Dokter gebeld en die zij een stop week inlassen



Nu ben ik gister heel licht ongesteld geworden

Vanmorgen redelijk veel bloed voor mijn doen

En nu bijna geen ongesteldheid



De testen die ik gedaan heb in de tijd waren allemaal negatief



Nu is mijn vraag of vragen



Kan het zijn dat je wel zwanger bent en toch ongesteld kan worden

Kan je zwanger zijn en te wijnig hcg afgeven die de test kan lezen

Kent iemand deze situatie of gelijkend hier aan en wat was de uitslag



Want miin gevoel zecht ondanks t bloed dat ik zwanger ben word gek



Hoop snel op reactie



Gr beertje[/code]

Alles kan, maar de kans erop? Geen idee want hoe lang heb je die pil al en gebruik je hem? Ben je gestopt toen je de eerste keer te vroeg je menstruatie kreeg? Dat zou nl betekenen dat je onveilig de pil hebt gebruikt. Ondanks de menstruatie had je hem door moeten slikken want er bestaan zgn doorbraakbloedingen. Dat is GEEN menstruatie en betekend zeker niet dat je moet stoppen met de pil slikken. Meestal is je cyclus door pilgebruik al dusdanig ontregelt dat je niet gelijk weer vruchtbaar bent. Maar zeg nooit nooit mbt een mogelijke eisprong. Al je klachten kunnen wijzen op een (nieuwe) eisprong en hoeven niet direct een aanwijzing te zijn voor een zwangerschap. Aankomen kan dus ook samenhangen juist door het pilgebruik. Veel vrouwen houden door het pilgebruik extra vocht vast. En extra vocht is extra kilo’s.

M.a.w. ; vanaf wanneer gebruik je de pil? Is die maandag de enige dag dat je de pil bent vergeten? Heb je verder continue de pil volgens schema doorgebruikt met stopweek wanneer aangegeven?

Heb je nogmaals een zwangerschapstest gedaan nadat de laatste bloeding doorgebroken was?

hCG verdubbelt ongeveer per dag of 2 dagen. Dus wanneer een zwangerschapstest eerder niets oppikte betekend dat vaak dat je ongeveer een week later toch echt wel een positieve test zou zien wanneer je zwanger bent. Is de test dan nog niet positief dan betekend dat meestal ook dat je echt niet zwanger bent.

Tip voor wanneer je nogmaals een keer vergeet de pil correct te slikken; bij de drogisten verkopen ze tegenwoordig standaard en zonder recept de morning after pil. Wanneer je die binnen 48 uur na gemeenschap slikt ben je alsnog beschermd tegen een mogelijke zwangerschap.

Klachten zijn de slechtste raadgever meestal mbt een mogelijke zwangerschap omdat vele ofwel kunnen samenhangen met een eisprong ofwel ‘gewoon’ PMS klachten zijn. Ondanks dat je die misschien nooit hebt gehad wordt door pilgebruik je cyclus dusdanig door de war geschopt dat je ze daarna alsnog (tijdelijk) kunt krijgen.

Hoi hoi



Ik slik de pil nu bijna een jaar geloof ik

Omdat ik zo wijnig weet over hoe om te gaan met de pil en ik te vroeg ongesteld werd de huisarts gebeld die zij gewoon de strip afmaken miest er toen nog 3 dagen.

Ik was in t begin van me pil gebruik een jaar geleden niwts aangekomen gelukkig.

Ik heb nog nooit me eisprong of zo iets gevoeld

Mijn vriedn en ik willen we een kindje dus no way een morning after pil toch fijn dat je daarvaan dacht t probleem is echter mijn vriend en ik wonen nu nog bij mijn ouders in wegens de bouw van ons huur huis das een lang verhaal haha

ik heb nu een soort van ongi alleen veel minder dan normaal dus wacht ff af tot dit stopt verwacht zelf over een paar dagen dan weer een test en de dokter bellen dit had ik afgesproken met hem. En dan verder kijken



Heb wel eerder een doorbraak bloeding gehad maar dit was dan op de laatste dag dat ik de pil slikte voor de stopweek



Ik kwam van de camping af hadden een werk vakantie zeg maar

En in die week was t al rommelig met me ritme dus vrijdag vergeten en zaterdag ingenomen die van vrijdag en zaterdag en zondag naar consert van marco borsato geweest en was uit me ritme toen ik dinsdag me tas zag staan dacht ik o o en toen zag ik dat ik zondag maandag en dinsdag vergeten was en in ovverleg met de ha de 3de week van die strip de stopweek ingelast alleen die zondag en maandag wel fijne nacht gehad zef maar.



Mocht t warrig zijn dan hoor ik t wel en zal ik via de pc typen doe t nu via mijn telefoon haha



Gr beertje

Na een jaar is je lijf ws al wel ‘gewend’ aan de pil en is ie niet heel snel onbetrouwbaar. Ik meen dat vooral de eerste week slikken kan zorgen voor ‘gevaarlijke situaties’ mbt de betrouwbaarheid. Daarover staat geloof ik ook wel het een en ander in de bijsluiter (voor mij alweer heel veel jaren geleden dat ik een pil slikte). Je hebt al een afspraak staan mbt de huisarts dus dat wordt wel opgevolgt. Je hebt geen angst voor een mogelijke zwangerschap dus ook dat zal goedkomen ongeacht wat er in je lijf gaande is. :wink:

Zelf denk ik dat de kans heeeeeeeel erg klein is dat je zwanger bent overigens. Je menstruatie (wat eigenlijk met pil altijd een soort doorbraakbloeding is) is nu wat van de wap door een overgeslagen portie hormonen. En nee het maakt weinig uit of het een lichte of wat zwaardere pil is.

Als je gaat testen voor je afspraak bij de huisarts zou ik de kruidvat goedkope testen 2 voor 4,95 aanraden. Deze zijn heeeeel gevoelig en menigeen test al heel snel positief hiermee. Ik heb er zelf ook erg goeie ervaringen mee en weet dat het al positief aangeeft wanneer je nog maar amper zwangerschapshormonen in je urine hebt. (ter vergelijking; clearblue heeft een waarde van rond de 13 nodig om positief aan te tonen terwijl de kruidvat al positief aangeeft bij een waarde rond de 8 dat scheelt soms al met al ruim 2 dagen binnen een prille zwangerschap)



Succes en ook succes met de verhuizing wanneer dat klaar is. :thumbup:

Beertje,



Als ik je goed begrijp ben je in de tweede week meerdere pillen vergeten en heb je toen op aanraden van je huisarts eerder een stopweek ingelast (in de 3e week dus).

De meeste pillen worden niet minder betrouwbaar als je in de 2e week 1 of meerdere pillen vergeet, zie hier

Waarschijnlijk is je pil gewoon betroubaar geweest. Mogelijk is je bloeding minder doordat er minder tijd tussen je vorige en deze bloeding heeft gezeten. Het scheelt toch een hele week.

Een deel van de klachten die je hier neer zet zou gewoon kunnen komen van de spanning, omdat je denkt misschien zwanger te zijn. Andere kunnen ook door heel andere dingen dan een zwangerschap worden veroorzaakt.

De kans dat je zwanger bent is denk ik heel klein, maar het is nooit 0. Ik zou over een paar dagen nog eens testen voor de zekerheid en verder het advies van je huisarts volgen.



Als je trouwens vaker tijdens de pilstrip al bloedingen krijgt is een andere pil mischien beter voor jouw, dat kun je ook met je huisarts overleggen.

Moge



Net een test gedaan negatief

Wel steken in mijn buik weer

Mijn ongi duurde in totaal 3 dagen waarvan in totaal 1 dag veel was



Ik snap er niets meer van



Gr beertje

Daar je gewoon een bloeding hebt gehad, de testen negatief blijven en je de pil in de 2e week bent vergeten zou ik zeggen dat je niet zwanger bent. Een deel van jouw klachten zouden door verwarde hormonen kunnen komen, maar dan nog betekend dat niet direct dat je zwanger bent.

ik zeg… gewoon ongi, anders ws omdat je cyclus duur nu korter is… het slijmvlies is al afgestoten eerder dan normaal, dus minder kans gehad om dikker te worden en dus minder hevig ongesteld.



Hier aan een redelijk zware pil, toch zwanger geraakt, hele pilstrip afgemaakt en in de stopweek niet ongesteld geworden, helemaal niets dus he. Na een week had ik weer verder moeten slikken, maar omdat ik dus niet ongesteld was geworden, toch een testje ertegenaan gegooid en zwanger en 8 maanden later dus een gezonde dochter… als je zwanger bent, dan moet er echt wel een keer een test positief zijn hoor. Dus niet zwanger denk ik in jouw geval… :hug:

Hoi allemaal



Ik had de dag van de laatste negatieve test de dokter aan de lijn

Die dacht inderdaat aan verwarde hormonen.

Ik schijn daar gevoelig voor te zijn of zo haha

Maar op zijn advies moet ik nu een maand de pil stoppen

En dan na de ongi weer beginnen



Dus dan gaan we dat maar doen

Word nu gewoon wachten op me ongi en dan weer de pil slikken



Dacht jullie vinden t fijn om dit even te weten



Gr beertje

Wat betreft weinig hormoon in je urine… ik ben in okt 2010 bevallen van een kern gezonde dochter maar pas met 9 weken had ik een positive urine test in hande. Mijn man en ik waren in de mmm en ik had een echo voor de eisprong te controleren en ineens zagen ze een hartje (was toen 7 weken)