Herkent iemand dit ?

Ik vraag me echt af of iemand dit herkent of dat ik een tikkeltje erg ben.



Ik had er bewust voor gekozen om ong het eerste jaar niet te gaan werken.



Mijn dochter is nu bijna 8 maanden

De opa’s en oma’s die vragen constant of ze mogen oppassen en moet altijd nee zeggen omdat:



uitspraken van 1 oma en opa:

*Laat der maar huilen die van ons liet ik ook gewoon een uur huilen.

*Zat een x een kindje aan spullen van opa en opa had aantal x gevraagd wil je dat niet doen en kindje deed het wel… kindje kon net lopen.

Kreeg het kindje een tik en zei opa trots de x erop durfde hij er echt niet meer aan te komen of kijken.



Dingen van andere opa en oma:

  • Vroeg oma of ze een x een half uurtje kon oppassen ik kwam thuis was mijn dochter van een paar maandjes oud helemaal ingesmeerd van top tot teen sudocreme op de billen etc.

    Terwijl ze 3 uur van te voren in bad was geweest en mijn dochter heeft een overdreven gevoelige huid. en vind als ze zoiets willen doen het aan mij moeten vragen.
  • Oma vraagd heel vaak of ze mag oppassen maar bij oma zit heel de dag het huis vol met bezoek. als ik dan zeg je kunt hier wel een x oppassen dan word meteen NEE gezegd.
  • Oma is Psygisch ook niet helemaal in orde ze werkt er wel aan met therapie.

    Ik wil graag mijn dochter bij iemand achter laten die zelf helemaal in orde is.

    *Opa mijn Dochter 7 maanden oud is eenkennig aant het worden vooral bij opa en opa zegd jaa je moet haar gewoon laten huilen want dan went ze er nooit aan.

    Als mijn dochter toch niet graag bij iemand is moet ik haar daar dan huilend laten zitten nee toch ?

    *Opa geeft mijn dochter met 7 maanden oud gewoon taart wat ik absoluut niet wil hebben dat weet iedereen mijn dochter heeft aanleg om flink te worden dus hou ik daar nu rekening mee.

    Ook al had ze dat niet een baby van 7 maanden hoeft gewoon geen taart klaar.

    Dan trek ik mijn mond open dan word het weg gelachen ja mandy wat geeft het ze vind het lekker.



    Bij ons zijn er ook vaak feestjes: staantafels zangers etc.

    Nu ik een dochter heb ga ik erop tijd heen en zorg dat mijn dochter om 8 uur in bed kan liggen of ik ga alleen ofzo.

    Mensen vinden dat belachelijk waarom ik haar niet in hun bed leg en als ik naar huis ga der weer wakker maak.

    Hoe kan ze nu in godsnaam lekker slapen met al die herrie ?



    Het lijkt dat niemand rekening houdt met hoe wij onze dochter willen opvoeden.



    Iedereen zegd maar dat ik overdreven bezig ben en stom dat ze nooit bij de opa of oma mogen blijven…Soms twijfel ik echt aan mezelf hierdoor.



    Nu ben ik echt benieuwd wat jullie hiervan vinden ?



    Sorry het is een beetje een lang verhaal geworden maar zit hier echt mee.



    Gr,

    Mandy

Gewoon negeren die beterweters :roll: Lekker naar je eigen moederhart luisteren en doen wat JOU goed lijkt. En als oma/opa zich niet aan jullie regels willen houden? Nou dan krijgen ze pas oppasdienst als de kleine aan het puberen is, dan kan ze zich tenminste zelf verdedigen :wink:



Zo moe wordt ik ervan als mensen denken andere mensen te moeten vertellen hoe ‘het moet’ :hand: :roll: :hand:

Ik vind dat elke ouder hun kindje moeten opvoeden zoals ze zelf vinden dat het goed is, en als jij je er niet goed bij voelt om haar ergens achter te laten omdat je dat gewoon niet wil, en omdat er al zo een uitspraken worden gedaan is dat jou goed recht.



Het is jou kindje en niet dat van hun.



Mijn jongste is nu 6,5 maand, en al vanaf 3 maanden ontzettend eenkennig, ze kan absoluut niet tegen drukte, ook mij werd gezegd op een verjaardag dat ik haar gewoon moest laten huilen, maar zo ben ik niet en dat wil ik ook niet dus zijn we naar huis gegaan, kreeg als opmerking, zo leert ze nooit tussen de mensen te zitten.



Ze word gewoon panisch en huilt zo hysterisch dat ze moet overgeven, nee daarvoor doe ik t niet, het gaat om haar welzijn, en niet om hun plezier :wink:

Feit is wel dat je niet het hele leven van je kind kunt controleren. Soms zullen er gewoon dingen gebeuren waar je niet heel blij van wordt omdat het tegen jouw wensen/principes ingaat.



Waar het kan gaan zoals jij het wilt is het prettig, maar waar dat niet kan is dat leren loslaten naar mijn idee.



Blijft wel dat opa en oma niet helemaal hun eigen gang kunnen gaan naar hun goeddunken. Taart voor een kindje van 7 maanden zucht :roll:

Begrijp best dat ik niet alles onder controle kan houden.



Maar probeer toch wel zoveel mogelijk onder controle te houden.

En vind ook als ik het er niet met eens ben dat gewoon kan zeggen.



Mensen stoppen ( Oma ) gewoon vinger in haar mond om te kijken of ze al tandjes heeft. niet eens gewassen.

Ikzelf doe dat niet eens ik kijk gewoon maar ga er niet met me vinger in liggen wroeten.



Of op haar mondje kussen. kom op zeg dat doe je toch gewoon niet.

Ik vind persoonlijk dat alleen ouders het kindje op de mond zoenen.

Ik vind je niet overdreven hoor!

Ben het gewoon met je eens. Jij hebt geen goed gevoel bij hun als oppas, dus dan gebeurd het gewoon niet :snooty:



Mijn ouders passen ook wel eens op mijn oudste op en dat gaat prima, maar die zitten ook op 1 lijn met mijn manier van opvoeden. Natuurlijk gebeuren er wel eens dingen die ik niet wil (laatst had ze de twins uit 1 bakje en samen van 1 lepel eten gegeven, want dat vond ze makkelijker :sick: :sick: ) maar dan trek ik mijn bek open en gebeurd het gewoon niet meer…

(of ze zegt niet meer dat ze het doet :wink: )



Maar mijn schoonouders… nope… Ik wil niet dat ze oppassen. Dat zijn types als “je moet gewoon lekker gek met ze doen, zijn ze zo weer beter!” als ze 40 graden koorts hebben… Enne… “wij zette ze in de schuur als ze zo huilden, hadden wij er tenminste geen last van”



Dus nee… die krijgen niet de oppas :wink:

@romata wrote:

Begrijp best dat ik niet alles onder controle kan houden.



Maar probeer toch wel zoveel mogelijk onder controle te houden.

En vind ook als ik het er niet met eens ben dat gewoon kan zeggen.



Mensen stoppen ( Oma ) gewoon vinger in haar mond om te kijken of ze al tandjes heeft. niet eens gewassen.

Ikzelf doe dat niet eens ik kijk gewoon maar ga er niet met me vinger in liggen wroeten.



Of op haar mondje kussen. kom op zeg dat doe je toch gewoon niet.

Ik vind persoonlijk dat alleen ouders het kindje op de mond zoenen.




Alleen op het laatste na ben ik het met je eens, jij bent de moeder, jij bent degene die bepaalt samen met de papa. Zeker als ze nog zo klein is. Wat op de mond zoenen betreft, tja beide opa’s en oma’s doen dat bij onze kids, maar beide opa’s en oma’s hebben ook een hele goede band met de kinderen. Komt bij dat de opa’s en oma’s volgen in wat wij aangeven, en niet gewoon hun eigen gang gaan. Bij jou speelt volgens mij daar ook een hoop ergernis, dat je je niet serieus genomen voelt, volgens mij vind je dat het ergste (en als dat zo is, dan terecht).

Sterkte, en laat je niet van je ideeën afbrengen wat het beste is voor jouw kindje, ook al zijn anderen het daar niet mee eens. En laten huilen zodat ze wel in gezelschap leert aanwezig te zijn? Dacht het niet, als je dat wel zou doen leert ze juist angstig te zijn en dat ze niet wordt getroost en er alleen voor staat…



Sterkte!

romata je hebt helemaal gelijk

mijn ouders en so passen wel op maar wel op mijn manier en als ik er achter kom dat ze iets doen wat ik niet wil is het meteen klaar!!



en kussen op de mond NO WAY

ik vind zelfs dat ouders dat niet moeten doen :naughty:

Ik vind ook dat je je hart moet volgen hoor.

Zelf heb ik echter geen moeite met kussen op de mond of vinger erin om te voelen of ze al tandjes hebben. Op zich zijn mijn (schoon-) ouders ‘schone’ mensen en geloof ik dat kindjes ook wel weer wat weerstand opbouwen door een beetje bacterien.



Voor wat betreft bij anderen laten slapen in de herrie. Tygo slaapt nog door een stofzuiger heen. Hoe meer herrie hoe beter lijkt soms wel. :slight_smile: Dus ik zou dat eerst uitproberen voordat ik zou aannemen dat je kindje daarin niet kan slapen. Scheelt ook weer een hoop rompslomp voor jou als dat mocht lukken.



Dat over die taart geven, dat vind ik idd ook erg respectloos. :snooty: Jij zegt toch, dat wil ik niet. Ik snap niet dat ze daar geen rekening mee kunnen houden. Dat ze er misschien niet mee eens zijn, oke. Maar dan heb je je nog wel te houden aan de wens van de ouders.



Ik hoop dat je er wat aan hebt. Veel sterkte! :hug:

tja… dat van die taart daar geef ik je helemaal gelijk in…dat is een :naughty:



slapen in herrie… ik kan hier stofzuigen en ze slapen gewoon erdoor… op het kdv is me een bak herrie… Jade ligt prinsesheerlijk te slapen in de box :mrgreen: dus als ze dat vanaf het begin gewent zijn maakt dat niets uit…



slaan :naughty:



insmeren met sudu dat vind ik niet erg…ik zou het wel erg gevonden hebben als het met een bodylotion ofzo was gedaan…ivm parfum



ik neem de kids wel mee naar een verjaardag…of feestje… de overgrote meerderheid van onze vriendengroep heeft ook kinderen hierdoor os er altijd wel een bedje waar ze in kunnen liggen…

alleen bruiloften en begravenissen daar gaan ze nog niet mee naar toe ( te lang stil blijven zitten enzo)



hier hebben we afgesproken MIJN REGELS of er word niet opgepast…



om een lang verhaal kort te maken…mijn s ouders passen wel op

( en niet alleen omdat mijn moeder fysiek beperkt is…)





dus duidelijke regels geven…bij overtreding gelijk er wat van zeggen en niet laten ophopen tot je ontploft…





maar goed het is jullie kindje…jullie voeden haar op zoals jullie dat willen. daar kunnen ze wel iets rekening mee houden…

als onze dochter op bed ligt doe ik ook gewoon mijn ding stofzuigen etc.

Slaapt ze ook door.

Maar onze feestjes zijn hier altijd met staantafels knoerharde muziek zodat je zelf moet schreeuwen, met meestal zangers.



Nou insmeren met sudo creme was het niet alleen, ze had bodylotion, haarlotion, sudocreme.





@Elliss:Nou ik zie gewoon niet de meerwaarde waarom andere mensen met hun vingers in mijn kind der mond moeten zitten.

Mijn ouders/schoonouders zijn ook nette/verzorgde mensen hoor.



Maar je raakt zoveel dingen aan, je gaat naar de wc je krabt een x aan je oor etc, en gaat dan wel met die vinger in je kindje der mond.

@romata wrote:





@Elliss:Nou ik zie gewoon niet de meerwaarde waarom andere mensen met hun vingers in mijn kind der mond moeten zitten.

Mijn ouders/schoonouders zijn ook nette/verzorgde mensen hoor.



Maar je raakt zoveel dingen aan, je gaat naar de wc je krabt een x aan je oor etc, en gaat dan wel met die vinger in je kindje der mond.




Tja, je hebt ook wel weer gelijk, maar ik maak me er zelf niet zo druk om. Is misschien ook niet zo best… :shifty:

Maar zoals gezegt; jíj wil het niet, dus dat moeten ze respecteren.

Hoi,





Gelijk heb je voet bij stuk houden jou regels hoor, ik heb dat ook gemerkt dat ze vaak doen wat ze zelf willen, maar Ik geloof best dat er dingen gedaan worden die ik eigenlijk niet goedkeur :roll:



Jij bent de moeder en maakt de regels… niet opa,s of oma,s! :snooty:



En een vinger in de mond :shock: bah bah dat vind ik echt smerig :sick:

op de mond kussen doet die van mij gelukkig niet :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance:

als ze zeggen I.lona kus dan doet ze haar hoofdje naar voren en mogen ze zo een kusje geven op haar hoofdje :mrgreen: :thumbup:



En logeren wordt ook gevraagt, nou sorry vinden WIJ niet nodig :mrgreen: :wink:





Doen waar jejezelf het best bij voeld :-*

Gr melanie

Ja dat wil ik ook leren Melanie.

Maar ze is pas 8 maandjes dus is nu nog een beetje lastig.



Maar ga haar gewoon straks leren dat je alleen mama en papa een kusje mag geven op de mond…

En alle andere mensen op je wang of hoofd.

@romata wrote:

Ja dat wil ik ook leren Melanie.

Maar ze is pas 8 maandjes dus is nu nog een beetje lastig.



Maar ga haar gewoon straks leren dat je alleen mama en papa een kusje mag geven op de mond…

En alle andere mensen op je wang of hoofd.




Zal ik je wat vertellen, dat hebben we haar niet aangeleerd , maar deed ze zelf al :mrgreen: :thumbup:



Bij ons dus ook :wink: soms wil ze het wel doen, maar dan heeft ze het denk ik niet zo snel in de gaten :wink:



gr melanie.

@romata wrote:



@Elliss:Nou ik zie gewoon niet de meerwaarde waarom andere mensen met hun vingers in mijn kind der mond moeten zitten.

Mijn ouders/schoonouders zijn ook nette/verzorgde mensen hoor.



Maar je raakt zoveel dingen aan, je gaat naar de wc je krabt een x aan je oor etc, en gaat dan wel met die vinger in je kindje der mond.




dat was een van de eerste dingen die ik gezegd heb…toen beide grootouderstellen er waren…



geen vingers in de mond van mijn kinderen…( of het moet ergens in stikken natuurlijk) en wat ik nog veel smeriger vind…



als het speentje is gevallen…steek het dan niet in je mond om het daarna in mijn kind zijn / haar mond te steken :sick:

spoel het dan onder de kraan af…



( snap niet dat mensen dat kunnen doen… alsof jij het lekker vind om ander mans slijm in je mond te krijgen…brrrrr)