herkennen jullie dit?

Onze kleine meid heeft de laatste week elke avond rond een uur of 5 erg veel last van huilen en buikkrampen (tenminste ik denk dat het dit is). Soms begint het ook al vlak na een voeding, maar ook echt niet altijd. Het is zoo zielig :frowning: , ze tranen biggelen over haar wangen, ze trappelt met de benen en ze zweet er helemaal van. Troosten lukt niet altijd even goed, ook haar buikje massere niet. Het vervelende is ook nog dat dit zo ongeveer spitsuur is in huis met koken, eten, de oudste in bad doen en naar bed. Soms moet ik haar dus gewoon even laten liggen in bedje of de box, en dan voel ik me zo ontzettend schuldig…

Uiteindelijk, als de mijn zoon op bed ligt en ik haar een tijd valt ze wel in slaap…Zouden het echt krampen zijn? Ze groeit verder prima, is overdag een ontzettend rustig kindje, ze spuugt niet en poept en plast ook prima. Er is verder niets veranderd aan mijn eetpatroon (geef bv)…

vaak hebben kleine babytjes rond 5/6/7 uur zon huiluurtje, las ergens dat het er mee te maken heeft dat het dan schemerig word ?

maar goed dat gaat nu niet helemaal op.



Is een draagdoek niet een idee? dan kan je haar bij je houden en toch nog wat dingetjes doen

Ja hoor, hier alledrie altijd rond die tijd.

Een draagdoek is inderdaad heel fijn en ik bereidde de maaltijd ook gewoon overdag zoveel mogelijk voor, soms zelfs zo dat ik alleen maar even op hoefde te warmen of bijv saus warmen en pasta koken en dan konden we zo aan tafel. Badderen kan ook wel op een ander tijdsstip als het niet strikt noodzakelijk is toch? Ik zou het iig geen reden vinden om zo’n kleintje huilend in de box te laten liggen.

Voor krampjes: een hangmatje voor in de box of een wipstoeltje waarvan ook het zitgedeelte versteld kan worden en dan rug- en zitgedeelte op middelste stand zetten, dan heb je ook een holletje en dat komt weer overeen met een hangmatje. Sem vond de draagzak echt verschrikkelijk bij buikpijn omdat hij dan gestrekt was en dat is bij krampen niet fijn (tenminst ik lig dan zelf ook graag opgekruld). Volgens onze fysio is liggen ook eigenlijk voor een beeb een vrij heftig iets omdat ze dan heel vatbaar zijn voor prikkels.



Als het echt blijft komen na een voeding en dat gaat vaker op een dag voorkomen dan zou het natuurlijk ook van de voeding kunnen komen. Maar dan moet het wel na iedere voeding gebeuren.