Herkennen jullie dit?

Herkennen jullie dit? :inlove:



Zomaar een ochtend



Ik hoor de wekker, het is half 6. Mijn man moet opstaan, hij werkt vandaag en ik ben thuis. Het is mamadag. Ik hoop dat Mats blijft slapen maar ik weet dat hij wakker zal worden van het licht en de wc die wordt doorgetrokken. En inderdaad, een gaapje, een gilletje, een kreun en vervolgens het tikken van zijn speen tegen zijn bedrand, iets wat hij sinds kort ontdekt heeft. Hij WEET gewoon dat mama niet tegen dat geluid kan en dus binnen een minuut bij zijn bed staat! Ik kom overeind en zoek met half open ogen naar mijn ochtendjas en pantoffels. Vervolgens strompel ik naar zijn kamer. Onderweg hoop ik nog dat als ik zijn speentje geef, hij weer als een blok in slaap valt maar zodra ik zijn kamerdeur open doe weet ik dat de dag echt begonnen is. Wat een lucht! Mats krijgt tandjes en verblijdt ons daarom regelmatig met een heerlijke gele, zure poepluier. Zo ook vanmorgen weer. Hij lijkt geen last van zijn geur te hebben. Vol trots kijkt hij mij met zijn grote ogen aan. Alsof hij wil zeggen: “Voor jou gedaan!� Arm kind, kan hij er wat aan doen dat zijn moeder geen ochtendmens is. Ik zet mijn vermoeidheid opzij en lach naar hem. “Goedemorgen Mats, lekker geslapen?� Ik rits zijn slaapzak open. Jemig, Mats! Ik zie dat hij niet “binnen de lijntjes heeft gekleurd�. Zo noemen we dat. Zijn hele bed is nat en geel. En mijn kind ligt daar lekker te trappelen. Dan moet dus alles uit en omdat ik nog niet op mijn best ben maak ik het alleen maar erger. Het komt zelfs in zijn haar terecht. Mats is druk en probeert zich om te draaien. Ik probeer hem uit alle macht terug te leggen en daarbij schiet een van zijn voetjes uit mijn hand, zo door de poep. Mats lacht, ik kan wel janken. Na een worsteling van ruim een kwartier loop ik met een fris kind, maar inmiddels chagrijnig van de honger, naar beneden. Ik ben inmiddels heel behendig in het maken van de fles met Mats op de arm. We tellen samen de schepjes poeder. Ik vind het heerlijk om Mats de fles te geven. Het is zo knus! Veel knusser dan het geven van een stukje brood. Ik geniet er dus nog even goed van want we zijn al aan het afbouwen. Mats heeft een tik tijdens het drinken. Hij aait zichzelf over zijn hoofd. En dan smelt ik en vergeet ik dat het pas 6 uur is. Lekker mannetje, wat ben je toch mooi!

hahaha dat aaien over zijn hoofdje wil ik weleens zien :inlove:

wat kun je dan toch genieten he na zo’n poepfiasco :mrgreen:



ik probeer ook volop te genieten want aan elk ding komt een eind,zoals de fles geven… :cry: :wink:

Heerlijk is dat he genieten van die kleine dingen, ook al heb je soms dingen die wat minder zijn :stuck_out_tongue:

heerlijk, maar waarom zal er een einde moeten komen aan de ochtendfles.



Onze kerel is al 3 en een half en hij geniet nog elke morgen van een heerlijke fles pap tussen ons in, in bed.



en natuurlijk ligt daar sinds 14 mnd een klein zusje bij, die net zo intens geniet van haar fles pap.



En naast deze twee deugnieten liggen de paps en mams te genieten van deze 2.