Herkenbaar?

Vanaf het moment dat onze dochter volledige fv krijgt heeft ze last van moeizame/harde ontlasting.

We zijn overgestapt van standaard naar omneo, maar dat had/heeft niet het gewenste effect.

Ook de bij iedereen bekende huismiddeltjes en middeltjes die we van de homeopaat hebben gekregen werken niet.

Uiteindelijk hebben we van de kinderarts Forlax gekregen.

Dit helpt redelijk, maar ik blijf de ontlasting aan de “stijve” kant vinden.

Volgens de kinderarts zou het vanzelf beter worden als ze meer vezels(brood/groente/fruit enz) zou gaan eten, maar dat is niet het geval.

Ik ben een paar weken geleden nog bij de ha geweest ivm de klachten, en het lange gebruik van de Forlax, maar hij zegt alleen maar dat er kinderen zijn die hun hele leven dit middeltje moeten gebruiken.



Herkent iemand dit en wat was bij jouw kindje de oorzaak van de klachten?

Kan je dit niet beter in het babydeel vragen, gezien het vlesvoedinggerelateerd klinkt? Er zullen daar vast meer mensen met ervaring zijn :slight_smile:

Mick krijgt bv, maar heeft vreselijke harde ontlasting, hij poept ook maar 2 a 3x per week. Hij wordt meestal een uur voordat hij drang krijg al onrustig en begint te huilen en zit vreselijk te wiebelen en hij is meestal flink aan het persen om het eruit te krijgen. Zn kontje is ook elke keer kapot en bloed na zn ontlasting :cry: . Hier zei de Ka ook dat het wel zou veranderen, maar helaas, niks helpt om zn ontlastings patroon normaal te krijgen en dat het dunner wordt.



Ik lees even mee…

Kindicol van VSM? wellicht helpt het.