Herkenbaar?

Hoi meiden,



Ik heb niet heel veel ervaring met borstvoeding geven omdat het bij Nick niet is geslaagd helaas. Toen heb ik een hele poos gekolfd en dat aan hem gegeven.



Nu is dus Luuk geboren, veel te vroeg, maar hij weet wel hoe het moet en het lukt ook samen. Tenminste…zo leek het.

In het ziekenhuis legde ik hem 2 keer per dag aan wanneer ik bij hem was. Toen hij thuis kwam ben ik begonnen met om en om. De ene keer een afgekolfde voeding met de fles en de andere keer bij mij drinken.

Het probleem is alleen dat Luuk te weinig energie had/heeft om een volledig voeding bij mij te drinken.

In overleg heb ik besloten nu gewoon aan te leggen wanneer het goed uitkomt en dan een flesje na te geven om de voeding aan te vullen.



Dan nu mijn vraag…



Wanneer ik Luuk aanleg zuigt hij eerst totdat er een toeschietreflex komt. Is deze geweest dan begint hij met volle teugen te drinken. Dit doet hij dan zo’n 15 slok lang en dan is het gebeurt. Hij begint dan met zuig, zuig, zuig slik. Is dit dan omdat hij te moe is om nog goed stevig te zuigen? Hoort dit gewoon? Tja, wat kan het zijn of is er niks bijzonders aan de hand.



Ik hoop dat jullie me kunnen helpen want ik hoop het kolven toch nog een poosje vol te houden zodat hij straks misschien toch alle voedingen bij mij kan drinken.



:-*

:shifty: Ik heb de slokken nooit geteld maar het lijkt mij volkomen normaal wat je daar beschrijft!

Na de tsr komt er véél melk dus slikken ze snel…dan is het ietsje minder melk tegelijk dus doen ze meerdere keren ‘‘opsparen’’ in de mond en slikken dan door…

Lijkt mij hoor :think:

Mijn kinderen doen/deden het volgens mij altijd al zo…en ze zijn er allebei groot van geworden en mijn meisje drinkt nog steeds 2x per dag :inlove:



En een groot :clap: :clap: :clap: dat je ondanks alle zorgen en ziekenhuisgebeuren met julie mannetje tóch nog bv geeft,knap hoor!!! :thumbup:

Poeh, het eerste wat bij me opkomt is: maak een afspraak met een lactatiekundige! Voor hem is het extra belangrijk dat hij mama’s goede melk binnen krijgt (wat knap trouwens dat je én aanlegt én kolft! Da’s dubbel zoveel werk! :clap: ), maar het is ook oppassen dat hij niet teveel energie kwijtraakt met het drinken. Je zou de melk bijvoorbeeld kunnen geven met een borstvoedingshulpset, waarbij de melk door slangetjes via jouw tepel (tijdens het drinken dus) in zijn mondje komt. Jouw lichaam profiteert van zijn stimulatie en hij profiteert van de hulpset, omdat hij minder moeite hoeft te doen!

Misschien kun je eens contact opnemen met een vrijwilliger van VBN, gegevens zijn te vinden op de site (http://www.borstvoedingnatuurlijk.nl). Je kunt dan in ieder geval je verhaal even kwijt, je kunt tips krijgen en zij kan je doorverwijzen naar een goede lactatiekundige.



:clap: voor je doorzettingsvermogen!

Oh wat super om nu al reacties te mogen lezen!!! Meiden dank jullie wel.

Misschien moet ik toch inderdaad maar eens een lactatiekundige inschakelen. Maar, voor ik dat doe wil ik het eerst geprobeerd hebben op de manier zoals ik het nu doe. Brengt dat niks goeds met zich mee dan kan ik altijd nog bellen.



Maar dank jullie wel meiden.



:-*

ook al lijkt het nu goed te gaan, misschien heeft de lactatiekundige tips zoals die van biebels: zodat hij wat meer bij jou kan drinken zonder moe te worden, en je zo het kolven en navoeden af kan bouwen :thumbup:

ik zou dus niet afwachten, maar gewoon morgen gelijk bellen…alle hulp is toch mooi meegenomen …



ikheb precies hetzelfde gedaan als jij…duurde 6 weken, een 5tal bezoekjes van een lk (hulp bij het aanleggen enhoudingen enzo)…,en toen dronk hij alles live :dance:



succes he! :-*

Om eerlijk te zijn: het is beter om NU een lactatiekundige in te schakelen dan door te blijven modderen. Als het inderdaad zo is dat hij te moe is en daardoor te weinig kan drinken, dan is het belangrijk om de gezondheid van je baby goed in de gaten te houden. een LK is hiervoor opgeleid. Wij mama’s en de vrijwilligersorganisaties zijn er voor de normale huis tuin en keukengevalletjes. Ik lees hier een aantal zaken die het geen huis tuin en keukengeval maken nl. prematuur, niet genoeg kracht hebben om te drinken. Fles erbij (zuigverwarring?)



Veel verzekeringen vergoeden lactatiekundige hulp. Kijk voor een gecertificeerde LK op http://www.nvl.borstvoeding.nl

en bedenk dat zelfs dat als je verzekering het niet vergoedt, dat de kosten van een consult vele malen minder zijn dan maandenlang kunstvoeding bijgeven.