herinnering/aanmaning

Herken je dit? Je ontvangt een herinnering/aanmaning, en terwijl je het (beschuldigende/dreigende) briefje leest, stijgt je het schaamrood naar de kaken. Oeps… je bent vergeten te betalen! Je haast je naar je administratie om het te controleren, en daarna naar je pc om het met spoed over te maken. Je typt nog net geen ‘excuses’ in het mededelingenbalkje… :oops:



Maar dan deze! Ik ontving vandaag een herinnering, die ging zo (ik citeer):



Beste klant,

Er is vast een eenvoudige verklaring voor, maar we hebben je hulp nodig om een paar vraagtekens uit de wereld te helpen.

We hebben je betaling van vorige maand nog niet ontvangen. Helaas betekent dit dat we je laatste bestelling (…) niet kunnen toesturen.

(…) We hopen snel iets van je te horen.



(…)

Bedankt voor je hulp.

Met vriendelijke groet, (…)




Daar krijg je toch een warm gevoel van? :inlove: :lol:

:lol:

Zeker in de kerst spirit 8)

FIjn is dat he!!



Mijn acupuncturist doet het ook zo!!

Krijg ik een kopie van de rekening en een geel memootje erop:



“Even een herinneringetje, misschien is het jouw aandacht ontsnapt of heeft CZ nog niet uitgekeerd, maar wil je het even nakijken?”




Dan betaal je toch meteen!!!



Bij die dreigbrieven ben je eerder geneigd het te laten liggen :mrgreen:

:clap: Keurig zeg! :smiley:

wauw… doe mij zo’n herrinnering :inlove: (nou krijg ik ze gelukkig zeeeelden maar als ik ze krijg dan lieverzo! :dance:

Tsja… hoe het ook verpakt is… betalen moet je toch!!!



(maar ik ben ook wel van: vriendelijkheid kost geen drol)

Hij komt me bekend voor… :oops:

H&M?

@Tirsa wrote:

Hij komt me bekend voor… :oops:

H&M?




:mrgreen: :mrgreen:

@Biebels wrote:

@Tirsa wrote:
Hij komt me bekend voor… :oops:

H&M?




:mrgreen: :mrgreen:




:lol: :lol: :lol: :lol:

Hele nette brief. Tuurlijk betalen moet je toch, maar meestal is het toch niet met opzet dat je wat later betaald???



Hier trouwens een hele mooie tegenhanger!!

Kreeg dus vorige week een aanmaning van het kdv. Er stond nog een bedrag open van afgelopen aug en sept. En wel binnen 7 dagen betalen. Ik gelijk in de telefoon geklommen. We hebben daar nl een automatische incasso… Hebben ZIJ het verkeerde bedrag afgeschreven (rekening foutief gemaakt, hersteld, goede rekening verzonden, foutieve bedrag afgeschreven). Dus een fout van hunzelf… Hm mag je dus wel een paar maanden over doen om te vertellen, als ik maar binnen 7 dagen betaal, en dat in December… Ze wachten dus maar even.

Rosajati

Oja leuk zo’n termijn waarin je perse betaald moet hebben. Vaak komt zoiets dan ook nog in het midden van de maand en je schud dat bedrag natuurlijk zomaar even uit je mouw :mrgreen:



Overigens kregen we vandaag een brief met een sticker op de envelop ‘nazending’. Zag er serieus uit, dus ik meteen openmaken…is het reclame van de postcodeloterij :doh: Stelletje *&%$# om op die manier reclame te maken!

die sticker met nazending hadden wij ook :lol:

ja he hier ook ik vroeg me al af wat nou weer :oops: :mrgreen:

Of dat je bij je sportvereniging al vanaf juli 6 x hebt aangegeven dat je nog geen rekening hebt gehad van je lessen, en ze niet reageren.

En dan komen ze nu tussen sint en kerst met het vriendelijke verzoek om binnen 7 dagen 450.00 effe te betalen! :twisted:

Da’s effe half jaar naar dato…

Daar wor’ ik dus pissig over!

die postcodeloterij ding had ik ook… ik had ook zoiets van huh?



maar leuke herinneringsbrief… kan ik ook wel eens gebruiken…



ik zet er nu meestal bij :

bij controle van onze administratie bleek deze factuur nog open te staan. Zou u zo vriendelijk willen zijn dit even na te kijken, mocht deze betaald zijn wilt u dan even contact opnemen en is het niet betaald wilt u dit dan zo snel mogelijk doen?

Met vriendelijke groet



ook best oke toch?