Herfstsfeer in huis - wie heeft ideeen??

Ik wil ons huis een beetje in herfstsfeer brengen, maar ben daar dus niet zo creatief in… Iemand een beetje simpele ideetjes om sfeer aan te brengen???

Het bos… en bij de plantsoenen ligt het nu vol mooie bladeren, kastanjes denneappels beginnen nu ook als het goed is…

1 grote schaal… en al die mooie herfstdingen daarop draperen… een kaars in het midden… liefst in herfsttinten… en op tafel…



:slight_smile: Tis maar een ideetje…

Leuke schaal op tafel met wat ‘zelf gevonden’ eikels, kastanjes,dennenappels, mos, boomschors en blaadjes erop, paar kaarzen in het midden (bijvoorbeeld oranje, rood of bruin). Op de vensterbank een paar kleine pompoenen of kalebassen. Je hebt ook van die kleine kabouterbeeldjes, met een dennenappel oid op hun hoofd, ook grappig om ergens neer te zetten.

M’n schoonmoeder had laatst iets nagemaakt uit een folder, stond ook erg leuk, 2 vreemde krultakken erin, wat lampionnetjes (van die oranje dingen weet je wel? :wink: ), zo’n kabouter erin en nog wat mos enzo. Stond in de folder van groenrijk geloof ik

wij hebben de trofast speelgoedkast van Ikea (die is de vorm van een trap, dubbele uitvoering). Op het bovenste gedeelte heb ik vaak een seizoenstafel ingericht. Nu dus met een lap bruin vilt, leuk gedrapeerd. Bij Xenos hebben ze leuke spulletjes om de boel mee aan te kleden, kaboutertjes enzo.

Mijn hobby is poppetjes maken van vilt, dus die staan er ook op. Een lampionvrouwtje en 2 kleine pompoenpoppetjes.



De kinderen hebben wat eikels, kastanjes en walnoten geraapt en die liggen er ook bij.

supersimpel, maar heel sfeervol!



wat ook makkelijk is, is een herfstschilderij maken. Je verzamelt allerlei bladeren en eikels enzo en plakt ze dan met een lijmpistool op een stuk karton of canvasdoek.

Wij hebben bladeren, mos, dennenappels, eikeltjes etc etc gezocht in het bos.



De bladeren heb ik een paar dagen laten drogen in het telefoonboek. Vervolgens heeft lente ze opgeplakt op een groot papier (6 x a4 aanelkaar gemaakt). Laten drogen en in de middag hebben we het geverft in herfstkleuren.

Dat hangt mooi op de tekeningendeur.



Met het mos heb ik een (laag) doosje bekleed. Toen heb ik wc rollen beplakt met wit papier en van rood papier/karton rondjes geknipt. Lente heeft toen van wit papier stukken geknipt, en dat heeft ze op de rode rondjes geplakt. Ondertussen kleurde lola vrolijk met wit potlood op de rode rondjes.

Rode rondjes tot de helft inknippen, beetje bol maken en op de wc rollen zetten, en dat weer tussen het mos.

Staat super cute en je hebt een dagvullend programma! :thumbup:

Je kunt allerlei dingen kopen maar als je het leuk vindt om met je kinderen te knutselen kun je dat ook doen in herfstsfeer.

Denk maar eens aan slingers maken van bladeren, pompoenen versieren, kabouters kleien, paddestoelen maken etc.

Kijk anders ook even op deze site

ff met de kindjes op zoek naar herfstspulletjes en ff bij de coppelmans langs en je kunt aan de gang … …of … je koopt het daar kant en klaar



Petri