bij mijn directe naaste buren.
Toen ik vanmiddag thuis kwam, stond de hele straat vol politie en grote vrachtwagens.
Ik dacht eerst dat het een paar deuren verder was, maar bij verdere "inspectie’ bleek het dus om mijn naaste buurvrouw te gaan.
Er zit ook een papier op haar deur, dat ze er niet in mag en dat ze zich moet melden bij de politie.
Maar… nu ben ik bang dat ze stroom ofzo bij ons hebben afgetapt. We zien geen rare meterstanden, maar ik weet totaal niet waar ik op moet letten.
Wel hebben we zwarte aarde in de tuin ontdekt.
Misschien een rare vraag (misschien heeft iemand het al eens meegemaakt), maar hoe kunnen we zien of we hierbij zijn betrokken als naaste buren.
Groetjes,
Linda
Wat bizar om dat van zo dicht bij mee te maken.
Ik zou echt niet weten waar je op moet letten, maar qua stroom verbruik zou je dat moeten kunnen zien op je meter lijkt me.
Verbaasde het je, dat je buurvrouw zo iets zou doen?
Je hoeft je in elk geval geen zorgen te maken dat je aansprakelijk bent. En als ze stroom aftappen dan krijg je dat vergoed hoor. Bij mij in de flat zijn afgelopen jaar al drie ontmantelt (lekker buurtje ja ;)) maar wij als buren hebben er nooit last van gehad. Hoogstens ondervraagt.
@meisje1974 wrote:
Wat bizar om dat van zo dicht bij mee te maken.
Ik zou echt niet weten waar je op moet letten, maar qua stroom verbruik zou je dat moeten kunnen zien op je meter lijkt me.
Verbaasde het je, dat je buurvrouw zo iets zou doen?
Aan de ene kant niet, maar aan de andere kant wel. Ze heeft sinds een jaartje een nieuwe vriend en ze hielden nogal van een glaasje drinken en ze blowde af en toe in de tuin.
Maar een hele hennepkwekerij had ik toch niet achter haar gezocht, maar zo zie je maar dat je je behoorlijk kan vergissen in bepaalde mensen.
meestal tappen ze stroom af van een lantaarnpaal of laten ze hun eigen meter terug draaien.
Ik zou me geen zorgen maken.
Ik zou me ook geen zorgen maken…meestal tappen ze het inderdaad ‘voor de voordeur’ af. En anders zou je het inderdaad wel zien aan je meter (even vergelijken met de laatste meterstanden) en dan zou ik gewoon even contact opnemen met de energieleverancier en de politie.
@MamavanThijs wrote:
bij mijn directe naaste buren.
Toen ik vanmiddag thuis kwam, stond de hele straat vol politie en grote vrachtwagens.
Ik dacht eerst dat het een paar deuren verder was, maar bij verdere "inspectie’ bleek het dus om mijn naaste buurvrouw te gaan.
Er zit ook een papier op haar deur, dat ze er niet in mag en dat ze zich moet melden bij de politie.
Maar… nu ben ik bang dat ze stroom ofzo bij ons hebben afgetapt. We zien geen rare meterstanden, maar ik weet totaal niet waar ik op moet letten.
Wel hebben we zwarte aarde in de tuin ontdekt.
Misschien een rare vraag (misschien heeft iemand het al eens meegemaakt), maar hoe kunnen we zien of we hierbij zijn betrokken als naaste buren.
Groetjes,
Linda
JAH… hier ook meegemaakt, niet de naaste buren, maar daarnaast. Ze hebben het zelfs twee keer gehad. Een keer in een slaapkamer naast hun slaapende kind, en een keer op de zolder. terwijl er twee kinderen onder sliepen.
als er getapt is zie je het wel op de rekening. Ze kunne ook gewoon zelf betalen, dat deden de buren, ze hadden mega hoge rekeningen. Ze betaalden die gewoon omdat de winst van de wiet hoger was dan de onkosten die ze hadden aan de stroom.
Stelletje sukkels, dat te doen met twee kleine kinderen in huis!
whahaha bizar hé vorig jaar hier ook meegemaakt, en de politie die de buurman geboeid deed afvoeren. Vreemde situaite was het want hij deed niet open… had ik de politie op de stoep staan :shifty: en even later ( ik wist niet waarvoor ze kwamen) zag ik door de ruit van de voordeur een plantachtig iets staan… zo snel groeid dat niet op een "balkon"whahah hilarisch voor mij en stomiteit voor buurman… die al zijn troep kwijt was en zelf na 4 uur weer keurig door ome agent thuis afgezet is :roll: 6 weken later had meneer nieuwe plantjes en materialen en lichten :doh: Zo gaat dat.
Indd als ze dat hadden gedaan dan had je het echt wel aan je rekening gemerkt.
Bij ons was dat dit jaar ook het geval… Gewoon bij de buren, rare gewaarwording
Goedemorgen,
als ik jullie verhalen zo lees, hoef ik dus nergens bang voor te zijn. Want inderdaad het eerste waar we naar gekeken hebben is onze meterstanden en die zagen er gewoon normaal uit. We hebben ze vergeleken met onze meterstanden van vorig jaar.
Ik ben ook heel benieuwd wat er allemaal nu gaat gebeuren. Wij wonen in huurwoningen en volgens mij is het nu gewoon einde verhaal bij de buurvrouw en zal ze haar woning moeten verlaten.
Ach we zien het allemaal wel.
Bedankt voor jullie reacties.
Als ze via jullie stroom aftappen, moeten ze binnenshuis een verbinding kunnen maken met jullie netwerk na de meter (als het voor de meter gebeurt, dan is het geen stroom van jullie). Dat wil dus zeggen dat er ergens in huis een gat moet zitten waardoor zij verbinding kunnen maken met jullie stroomnetwerk. Lijkt me dat je dat toch wel in de gaten zou hebben
En dan ga ik er nu even vanuit dat je in een eengezinswoning woont?? Als je in een flat of appartement woont en de meter is beneden, dan zou het makkelijker zijn.
In het huis van een goede vriendin van mij woonden eerst mensen die wiet op hun zolder verbouwden… Zij zijn dus inderdaad uit huis gezet.
En mijn vriendin heeft nu een heel mooi afgebouwde en geisoleerde zolder.
@Marite wrote:
In het huis van een goede vriendin van mij woonden eerst mensen die wiet op hun zolder verbouwden… Zij zijn dus inderdaad uit huis gezet.
En mijn vriendin heeft nu een heel mooi afgebouwde en geisoleerde zolder.![]()
zo kom ik ook aan mijn huis :lol: :lol:
enige nadeel was dat er erg veel nietjes aan de raamkozijnen en deurkozijnen zaten die eruit gehaald moesten worden, en aarde die we achter de verwarming vonden in de slaapkamer :lol: :lol: maar daardoor heeft de woningbouw de rest van dit huis wel keurig aangepakt voor ik erin kon :mrgreen:
wij hebben het een keer gehad bij de bovenburen in ons 1e huis
kwam ineens water door het plafond naar beneden sukkels hadden de slang verkeerd neergelegd :wall:
was wel altijd lekker warm in de winter moet ik zeggen
@konijn wrote:
Ze kunne ook gewoon zelf betalen, dat deden de buren, ze hadden mega hoge rekeningen. Ze betaalden die gewoon omdat de winst van de wiet hoger was dan de onkosten die ze hadden aan de stroom.
Hadden ze beter de meter terug kunnen laten draaien, hadden ze meer geld overgehouden. :thumbup:
Vind ik wel raar dat zo’n energiebedrijf dan niet komt kijken waarom hun verbruik ineens zo hoog is maar goed, want dat valt op.
Zeker als je weet hoeveel die lampen aan stroom vreten…
:mrgreen:
@Rooike wrote:
@konijn wrote:Ze kunne ook gewoon zelf betalen, dat deden de buren, ze hadden mega hoge rekeningen. Ze betaalden die gewoon omdat de winst van de wiet hoger was dan de onkosten die ze hadden aan de stroom.
Hadden ze beter de meter terug kunnen laten draaien, hadden ze meer geld overgehouden. :thumbup:
Vind ik wel raar dat zo’n energiebedrijf dan niet komt kijken waarom hun verbruik ineens zo hoog is maar goed, want dat valt op.
ik ook, maar ze hebben hun eigen meter vernield, volgens mij hebben ze wel gedraaid ed. Ze hebben nu nog steeds hoog verbruik met stroom. En betalen dus nog steeds 700 euro per maand, terwijl wij 80 betalen! Tja… eigen schuld dikke bult.
@konijn wrote:
@Rooike wrote:@konijn wrote:Ze kunne ook gewoon zelf betalen, dat deden de buren, ze hadden mega hoge rekeningen. Ze betaalden die gewoon omdat de winst van de wiet hoger was dan de onkosten die ze hadden aan de stroom.
ik ook, maar ze hebben hun eigen meter vernield, volgens mij hebben ze wel gedraaid ed. Ze hebben nu nog steeds hoog verbruik met stroom. En betalen dus nog steeds 700 euro per maand, terwijl wij 80 betalen! Tja… eigen schuld dikke bult.
Dat kan toch zomaar niet?
700 euro aan stroom, dat moet toch opvallen bij het energiebedrijf?
De meter kan niet kapot zijn anders valt er ook geen stroom af te tappen.