Hemnes bed

E.va heeft het witte Hemnes bed en we zijn daar erg enthousiast over en de logé’s ook 8) en nu wilden we voor C.hris de zwartbruine variant kopen maar deze is hoger en past hoogstwaarschijnlijk nét niet onder het schuine dak.



Wie heeft dit zwartbruine Hemnes bed en wil eens opmeten hoe hoog het is ? De site zegt 91 cm maar ik hoop eigenlijk dat het in de praktijk minder hoog is zoals bij het witte bed :pray: en dan zou het net passen!!



En als het niet past, moeten we op zoek naar een ander zwartbruin/wenge/koloniaal bed :frowning: Lastig…



Dat vraag je nu? Ik en net gisteren bij de IKEA geweest…

En dat zeg je nu pas ?

wij willen graag de witte, maar die is waarschijnlijk te lang.



ZOu je misschien voor mij willen op meten hoe lang hij is,



ik kan je helaas niet helpen met die bruine

Haha Pien :mrgreen:



Knollie, ik meet straks wel even als onze meid dieper in slaap is. Bij haar kun je een kanon afschieten :wink:

Sorry, precies 91 cm hier. Hij hoorde me typen denk ik, hij riep me :mrgreen:

Is het geen idee om het witte bed dan bruin/zwart te schilderen?

Het witte bed schilderen is echt geen optie. Het bed bestaat uit spaanplaat en melamime folie.



Knollie, ik heb even gemeten en het bed is hier 208 cm lang.

geweldig, bedankt



op inet staat dat hij 2.11 is, dus misschien past hij

maar ja eerst de zolder verbouwen en dan meten.

Ik kwam eerst op 205 cm maar toen zag ik dat ik de bovenste bedrand vergeten was te meten, die steekt iets uit.

@Karin2 wrote:

Het witte bed schilderen is echt geen optie. Het bed bestaat uit spaanplaat en melamime folie.



Knollie, ik heb even gemeten en het bed is hier 208 cm lang.




Het is een bult werk… Maar het kan wel!



Tjee! Wat een werk inderdaad, ik begin er niet aan hoor! Want hier mag geen streepje wit meer zichtbaar zijn!

@Karin2 wrote:

Tjee! Wat een werk inderdaad, ik begin er niet aan hoor! Want hier mag geen streepje wit meer zichtbaar zijn!




Hier ook absoluut niet 8), daarom was het ook zoveel werk :wink:

@Mex wrote:

@Karin2 wrote:
Tjee! Wat een werk inderdaad, ik begin er niet aan hoor! Want hier mag geen streepje wit meer zichtbaar zijn!




Hier ook absoluut niet 8), daarom was het ook zoveel werk :wink:




Oh, ik dacht dat de achterwand nog wit was :oops:

Kun je niet een klein beetje van het bed afzagen?

Wij hebben de normale hemnes 2 persoons bedombouw en het hoofdeinde was veel te hoog voor onder het schuine dak.

We hebben van de onderkant 12 cm afgezaagd en nieuwe gaatjes geboort waar de inbusbouten door moeten.

Zonder problemen weer in elkaar gezet.

Lijkt me dat het dan bij dit bed ook wel moet kunnen? :think:

Maar als het nou nét niet past, dan zou het betekenen dat het bed dus niet helemaal tegen de muur aan kan? Daar zou ik namelijk zelf niet zoveel problemen mee hebben…

@Karin2 wrote:

@Mex wrote:
@Karin2 wrote:
Tjee! Wat een werk inderdaad, ik begin er niet aan hoor! Want hier mag geen streepje wit meer zichtbaar zijn!




Hier ook absoluut niet 8), daarom was het ook zoveel werk :wink:




Oh, ik dacht dat de achterwand nog wit was :oops:




Zo had ik het zelf eigenlijk nog niet bekeken… Komt door de lichtinval, het is dus lichtgrijs. Nou ja, lekker belangrijk :wink:

@Cell wrote:

Kun je niet een klein beetje van het bed afzagen?

Wij hebben de normale hemnes 2 persoons bedombouw en het hoofdeinde was veel te hoog voor onder het schuine dak.

We hebben van de onderkant 12 cm afgezaagd en nieuwe gaatjes geboort waar de inbusbouten door moeten.

Zonder problemen weer in elkaar gezet.

Lijkt me dat het dan bij dit bed ook wel moet kunnen? :think:




Zei Mark ook al maar ik zie niet waar er dan gezaagd kan worden. Als je die spijltjes allemaal korter moet maken, dat wordt nooit mooi :think:



]Marion, ik ben nogal een Pietlut. Het bed moet wel tegen de muur kunnen ook al scheelt het maar 5 cm :oops: :oops:



Ik zal eens kijken wat er allemaal nog mogelijk is want ik wil het bed wel heel graag! Samen met de blauwe Hemnes legkast.



Ik heb al belangstelling voor zijn Vikare meegroeibedje welke wij ook koloniaal hebben gebeitst maar ja, eerst een nieuw bed anders is het ook zo zielig :wink:

Na passen en meten, wikken en wegen…

  • ik zoek nu een mooie rijmzin in het kader van SInterklaas :angel: *



    …komt het bed er toch!



    We hebben zelfs overwogen om de set te kopen welke nu op Ebay wordt aangeboden : bed + linnenkast + ladenkast + nachtkastje, nieuw in doos voor 400 euro! (als niemand anders meer biedt) Een koopje!

    Maar misschien wel leuk voor iemand die in de buurt van Rotterdam woont ?