hematoom... wie ook??? en wat te doen???

hoihoi,

ik heb gisteren mijn eerste echo gehad…

vet schrikken, omdat ik die avond ervoor allemaal brui begon te verliezen…

nu blijk ik een hematoom (blauwe plek in de baarmoeder) te hebben…

volgens de dokter kan het niet kwaad voor het kindje, maar toch is het elke keer weer schrikken als ik naar de wc ga…

dinsdag moet ik weer heen… hoop dat het hartje dan nog steeds zo goed en mooi klopt als gisteren…

@mloeska wrote:

hoihoi,

ik heb gisteren mijn eerste echo gehad…

vet schrikken, omdat ik die avond ervoor allemaal brui begon te verliezen…

nu blijk ik een hematoom (blauwe plek in de baarmoeder) te hebben…

volgens de dokter kan het niet kwaad voor het kindje, maar toch is het elke keer weer schrikken als ik naar de wc ga…

dinsdag moet ik weer heen… hoop dat het hartje dan nog steeds zo goed en mooi klopt als gisteren…

hier ook hematoom gehad begin van de zwangerschap bij 12 weken echo was het weg…

Hai…

Iemand wees me op deze topic…

Ik heb vanaf 5 weken een hematoom gehad, pas bij 13 weken was het weg. In mijn geval leek het erop dat ik een miskraam kreeg. Mijn hematoom was dan ook 5cm groot. Ik durfde bijna niet naar de wc, had ook geregeld helder bloedverlies, de eerste paar keer had ik er ook krampen bij…

Op een gegeven moment werd ie na elke bloeding kleiner…

Maar alles is goed gegaan :smiley: Ben nu bijna 21 weken zwanger van een gezonde (zover het gezien kon worden natuurlijk met de 20w echo) dochter! :inlove:

Ik heb er ook en gehad met 10 weken zwangerschap rond 13 weken was deze weg.Ik schrok ook van dat oud bloed.

gr Leonie

Hier een soortgelijk geval als klaproos.

Ik had er ook een. Met 5 weken begon ik veel helder rood bloed te verliezen, stroomde langs mijn benen zelfs. We dachten eerst dat het een miskraam was. Maar later bleek er toch een kloppend hartje, met een hematoom rond de vruchtzak. We werden week na week door de gyn naar huis gestuurd met de boodschap dat het elk moment een miskraam kon worden en later dat het 50% kans was dat het mis ging. Met 13 weken was er niet veel meer te zien op de echo. Tot 17 weken ben ik bloed verloren. Eerst helder rood en heel veel, later steeds minder gelukkig.

Ik ben 2 weken geleden bevallen van een prachtig kindje.

Vriendin had er 1 met 9 weken…ze dacht dat het een MK was,omdat ze wel heeeeeel veel verloor…maar kindje zat er nog…

Daarna had ze er geen last meer van…

bloeden is al opgehouden…

verloor donderdag iets van een lange bruine slijmdraad, en toen stopte het…

denk dat nu alles van de hematoom eruit is…

dinsdag weer naar ziekenhuis voor een intake bij de gyn…

hoop dat ie dan ook een echo maakt… :pray: puur voor me eigen zekerheid…

bloeden is vanmorgen weer begonnen…

naja bloeden… bruine afscheiding bij het afvegen…

pfff t blijft spannend hoor… :?

Hoi Mloeska,

Jeetje wat onwijs spannend… lees het nu pas goe dhoe spannend dit voor jullie is…

Zal voor je duimen dat het net snel verdwijnt net als bij de andere meiden… kan mij voorstellen dat je nog niet helemaal op je roze wolkje zit… poeh he…

Kerstknuffffffffff

Spannend maar heb je afgelopen Dinsdag nog echo gehad? En hoe was het?

echo was dinsgda helemaal top!!!

we konden zelfs de amrpjes en beentjes al zien!!!

Lieve Mloes

En het hematoom was niet meer te zien? Pfffffff wat een opluchting… ook geen bloed meer dus? Superdesuper! Nu genieten!

bloed nog wel, en er zat een leeg vruchtzakje…

ze hebben in nov. 2 terug geplaatst…

dus die ene heeft het niet gered… misschien dat dat er nu uit ging bloeden zeiden ze…

ik weet het niet hoor…

alleen bloedverlies word wel steeds minder…

alleen 's morgen bij het afvegen nog wat… de rest van de dag niks…

Hoi Mloes,

Dus nog een beetje spannend, dat wel…

Nou ik duim voor je!

Dank je, das lief van je…

Maja ik heb zoiets van als het alleen maar bruinverlies tijdens het afvegen is… moet het toch wel gewoon goed zitten…??? :pray:

Hoi Mloes,

Ze hebben goed gekeken… dus het zit vast en zeker hartstikke goed!

Een beetje bruinverlies schijnt vaker voor te komen ook bij meiden zonder hematoom! Ik weet zeker dat het echt helemaal goed gaat!

Duim voor je!