Hoihoi,
Ik heb een vraag. Ikzelf heb het voedingskussen van FormFix XL. Ik gebruik dit kussen nog dagelijks om gemakkelijk op de bank te kunnen zitten ivm rugklachten.
Nu vind mijn moeder dat ook een fijn kussen en zag ik dat de hema dit soort ook verkoopt van eigen merk. Heeft iemand deze? Zo ja, dan zou ik graag willen weten hoe groot hij is. Of als iemand al weet of hij evengroot of maar iets kleiner is dan die van FormFix ben ik ook goed geholpen.
Van de Hema is nml iets goedkoper, ik weet alleen ook niet wat voor vulling dat daar in zit. Zitten daar ook bolletjes is of zit daar schuim in?
Ik hoor het graag als iemand wat meer over het Hema kussen kan vertellen. Dan kan ik mn moeder voor moederdag misschien blij maken om ook wat fijner te zitten.
Vast bedankt
wat ik begrepen heb is dat die van de Hema andere vulling heeft!!! dat is mij toen door meerdere moeders gezegt… dus ik heb ook een durrdere variant gekocht…
Ik heb die van de hema, maar inmiddels wel 5,5 jaar oud, dus ik kan niet garanderen dat hij hetzelfde is.
Maar ik wil wel even voor je kijken hoor. Wat wil je precies weten?
@Tamma wrote:
Ik heb die van de hema, maar inmiddels wel 5,5 jaar oud, dus ik kan niet garanderen dat hij hetzelfde is.
Maar ik wil wel even voor je kijken hoor. Wat wil je precies weten?
Hoihoi, ik zou graag willen weten waar de vulling uit bestaat (voelt het aan als bolletjes, of als een soort hoofdkussenvulling, dus schuim of zo). Daarnaast zou ik graag de lengte ongeveer willen weten, met de grote bocht mee van de ene punt naar de andere.
Als je dat zou willen doen, zou ik kei fijn vinden.
Vulling is inderdaad met bolletjes en grof gemeten in de lengte is hij ongeveer 155cm
@Affie wrote:
Vulling is inderdaad met bolletjes en grof gemeten in de lengte is hij ongeveer 155cm![]()
Dank je wel voor de moeite

Hij is dan toch een stuk kleiner dan de Form Fix (die is ongeveer 180cm).
Misschien eens met mn broer overleggen of hij samen wilt doen.
In mijn Hema kussen (gekocht in 2009) zitten geen bolletjes, maar van die ‘knuffelvulling’ (hoe noem je dat? lijkt op schaapswol, zeg maar?).
Huh echt? ohja mijne is natuurlijk wel van 2007 he… maar zéker vd Hema!
@Affie wrote:
Huh echt? ohja mijne is natuurlijk wel van 2007 he… maar zéker vd Hema!
deze hier ook van 2007, met korreltjes.
Bedankt voor jullie reacties. Ik heb besloten samen met mn broer het kussen van Form Fix te kopen. Die van mij is nu bijna 5 jaar oud en nog in super staat ondanks dat hij dagelijks gebruikt (en door Anne misbruikt ) wordt.
Ik wil mn moeder niet iets geven waarvan ik over de kwaliteit twijfel, dus heb ik die andere besteld. Als het goed is kan hij deze week nog binnen zijn.
nogmaals dank voor de reacties