Hema treinspullen, past dat op andere merken? (ikea)

Hema treintstation bijvoorbeeld, lijkt me zo leuk om te aanvullen. En bovendien helemaal niet duur!

Maar ik wil even zeker weten of het past op ikea treinrails. Iemand?

ja, past hoor :smiley:

Het is wel duidelijk minder van kwaliteit als brio.

goh wist helemaal niet dat ze daar ook treinspul verkochten. Even op de site gaan kijken, leuk spul zeg! Heb direct inspiratie voor de verjaardag van de jongste volgend jaar :thumbup: (hij speelt nu nog niet echt met de trein, maar als hij 3 wordt vast wel).

En voor wat betreft de kwaliteit… wij hebben echt niks te klagen over het IKEA spul, dus als dat van de HEMA van dezelfde kwaliteit is vind ik het prima.

Bij mijn ouders thuis is alle Brio stuk, de nepmerken doen het nog.

Ja, ter vergelijking, Thomas is prachtig maar betaal je 3x zoveel. Wij nemen niet met alles de goedkoopste, maar dit… hij heeft momenteel meer met duplo en miniatuur auto;s dan met treintjes, maar dat gaat misschien wel veranderen als hij bijpassende huisjes, station en 'n Thomasje enzo heeft. Dat is toch ergens riskant als je gelijk voor een merk gaat wat misschien toch niet zo zal aanslaan. Misschien later, maar om te beginnen niet. Zo denk ik dan.

Nu kan ik met gerust hart die hema dingen gaan halen, top! :thumbup:

en ik ook haha!

vanaf welke leeftijd vinden ze zo’n treinbaan leuk? Vind de houten treinbaan leuk om te gaan sparen voor Jesse maar die is nog wel eerrruuugg jong :wink:

Wij hebben toen Jasper net 1 was alvast wat treintjes gegeven. Vond hij heel leuk om mee te spelen: ze aan elkaar klikken en weer loshalen was echt een dagtaak voor hem. Met 1,5-2 jaar is hij begonnen met een maken van treinbanen. Samen met mama of papa natuurlijk :wink: Maar het kan dus al vrij vroeg :wink:

EDIT: Robin is nu bijna 15 maanden en probeert al vaak met ons mee te bouwen, al lukt het vaak nog niet zo als hij zou willen en sloopt hij meer dan hij bouwt. Maar ook hij vind het leuk om treintjes te klikken :wink:

onze oudste heeft met sinterklaas toen hij 2,5 was zijn eerste basis treinsetje gekregen en hij vond het direct helemaal geweldig en speelde er al echt mee.

Kon al snel het 8’je leggen dat je met die basisset kon maken.

Toen er een uitbreidingsset bij kwam vond hij het wel even lastig om een passende baan te maken (want alle stukken moeten gebruikt he, mag geen stukje baan blijven liggen :lol: ) maar had dat ook snel door.

Onze jongste wordt nu bijna 2… en die vindt de treintjes geweldig, maar dan zonder baan. Die sloopt hij alleen maar. Hij rijdt gewoon met de treintjes door de kamer en de parkeergarage in.

Met sint vorig jaar kregen ze hier een setje van ikea, ze was toen dus… ehm… zo’n jaar en 9 maanden. Dat vond ze al erg leuk. Een paar maanden later maakte ze zelf al banen. Ze wil nu graag thomas, dus ga aan de sint wel aanvulling vragen. :wink: Ze kon wel al snel goed puzzelen, dat scheelt met leggen denk ik ook.

@eisblume wrote:

Wij hebben toen Jasper net 1 was alvast wat treintjes gegeven. Vond hij heel leuk om mee te spelen: ze aan elkaar klikken en weer loshalen was echt een dagtaak voor hem. Met 1,5-2 jaar is hij begonnen met een maken van treinbanen. Samen met mama of papa natuurlijk :wink: Maar het kan dus al vrij vroeg :wink:

EDIT: Robin is nu bijna 15 maanden en probeert al vaak met ons mee te bouwen, al lukt het vaak nog niet zo als hij zou willen en sloopt hij meer dan hij bouwt. Maar ook hij vind het leuk om treintjes te klikken :wink:

Hier hetzelfde verhaal.

Alleen met Yari zijn we vorig jaar sinterklaas begonnen, toen was ie bijna 2.

Desmée van 1 vind het ook al leuk om mee te spelen.

Ik ga nu snel even bij de hema kijken, hij is in januarie jarig, weet ik wat te vragen aan de familie :wink:

Kleine van 1j4m vindt het ook leuk om stukjes rails aan elkaar te verbinden al gaat dat nog moeizaam. Maar treintje onder tunnel duwen, herhaalt ze steeds. Leuk!

Grote van 3j vindt het ook leuk, maar mama moet helpen met spoorbaan maken. Zo zie je maar weer, kinderen kunnen onderling zo verschillen!

Met sint krijgt oudste bij opa een thomas en rosie set :inlove: Ze wil graag iets van thomas en met rosie vind ik dat dan wel weer leuk! Jongste krijgt misschien ook het hema station!

mmm… ga dan nu toch twijfelen om niet toch voor 1e verjaardag al wat houten treinbaanspullen te vragen… Is voor jesse al vrij moeilijk aangezien we natuurlijk al vrij veel speelgoed tot 2 jaar hebben van Elise ( little people, duplo, baby duplo spul, om maar te zwijgen over het losse ‘babyspul’ dat we nog hebben slingeren. Wil wel iets wat we kunnen uitbouwen vragen nl…

naja, denk er nog over na, treinbaan is wel erg leuk, ook voor elise misschien wel :wink:

@mlk1982 wrote:

mmm… ga dan nu toch twijfelen om niet toch voor 1e verjaardag al wat houten treinbaanspullen te vragen… Is voor jesse al vrij moeilijk aangezien we natuurlijk al vrij veel speelgoed tot 2 jaar hebben van Elise ( little people, duplo, baby duplo spul, om maar te zwijgen over het losse ‘babyspul’ dat we nog hebben slingeren. Wil wel iets wat we kunnen uitbouwen vragen nl…

naja, denk er nog over na, treinbaan is wel erg leuk, ook voor elise misschien wel :wink:

je kan het natuurlijk altijd vast op de groei vragen toch?

Hij zal er misschien niet direct meespelen, maar in de loop van zijn 2e jaar waarschijnlijk wel. Heb je al iets in huis voor als hij er aan toe is :thumbup:

Beginnen met een basissetje en dan zie je ook wel of hij het leuk vindt of niet en of je volgend jaar kan gaan uitbreiden met zijn verjaardag :wink: