Wie heeft daar ervaring mee? Aangezien onze auto met ons vijf er in total loss is gereden moet de stoel van onze jongste vervangen worden. De andere twee hebben een verhoger en volgens de schade-expert hoeven die niet vervangen te worden maar denk dat we dat toch doen voor de zekerheid.
Maar goed ik dwaal af. Ik zag bij de HEMA een autostoel voor kinderen tot twaalf jaar of iets van dertig kilo. Is dat een goede stoel? Er zitten gordels in dus hoeft de kleine man niet in de driepuntsgordel. We hadden overigens een Römer King stoel voor kinderen tot vier jaar, waar onze jongste dus zonder kleerscheuren uit is gekomen (als enigste nergens last van, gelukkig).
Omdat hij echter bijna drie jaar is en hierna geen kinderen meer erbij komen vind ik het een behoorlijke uitgave om te doen voor een autostoel tot vier jaar. Vooral omdat we voor de Römer King ws niets meer terug krijgen, die is al te oud.
beste marloes…
Ik heb hier nog een maxi cosi priori sps staan… superstaatje en niets mee gebeurt.
Maar helaas raken we dat ding aan de straatstenen niet kwijt en nu heb ik hem dus in het gratis aangeboden topic gezet…
Is van 9 tot 18 kilo.
Ook hebben we nog een prima staat zijnde maxi cosi rodi staan, die is van 15 tot 36 kilo.
Helaas is de stof aan de hoofdsteunen wat valer geworden door de zon en wederom… we raken hem niet kwijt.
Als ik je met 1 van de 2 blij kan maken, kan je mij ook blij maken want ze staan nu stof te happen in de garage… :mrgreen:
Hema hoor ik zelf niet heel veel soeps over… t zijn van die stoelen die net aan de keuringseisen voldoen, maar bij hevige impact moet je er niets extra van verwachten.
je bent romer gewend, dus dan is dit toch wel wat anders.
Wel heftig trouwens dat jullie auto total loss is gereden… :shock:
Wij hebben hier een autostoel van de hema (zo’n stoel waar nu nog een rugleuning aan zit, maar ook om te bouwen is naar enkel verhoger).
Eerlijk gezegd vind ik hem prima, maar ja, gelukkig nog nooit een ongeluk gehad, dus wat dat betreft kan ik er maar weinig over zeggen.
Ik ben ook benieuwd, ik heb een verhoger nodig voor de vakantie, maar we hebben niet eens een auto zelf dus ik vind het een behoorlijke aanschaf voor die paar weken :? Ik vond de hemaprijsjes een stuk leuker als die van maxicosi ed.
Waarvoor dienen de rugleuningen bij verhogers, is dat nu echt veel veiliger? En als dat zo is, waarom worden die goedkope zonder dan uberhaupt verkocht :eh:
Hier ook 1 van de Hema, niks mis mee hoor! :thumbup:
Een auto stoel 2e hands van iemand overnemen zou ik persoonlijk niet doen, wordt ook echt afgeraden. Voor een duurdere stoel betaal voor voornamelijk voor het merk hoor…
@Lune wrote:
Waarvoor dienen de rugleuningen bij verhogers, is dat nu echt veel veiliger? En als dat zo is, waarom worden die goedkope zonder dan uberhaupt verkocht :eh:
De rugleuningen zijn vooral voor zijdelingse botsingen.
Vrienden van ons wouden eerst ook alleen zo’n zitting kopen en min of meer op mijn aanraden eentje met leuningen. 2 week later belde ze op om me te bedanken… ze waren dus van de zijkant geramd en door die leuningen is hun kind niet vol met zijn hoofd tegen de ruit aangeklapt!
Bij een plek in het midden zal een hoofd niet snel het raam raken natuurlijk, maar ook dan kan een hoofd veel minder opzij klappen als wanneer er geen leuningen op zitten.
Had laatst voor schooltripje 3 kleuters achterin. De buitenste 2 op eentje met leuningen en de middelste op een gewoon verhoogdingetje. Die moest ik er even bij lenen en heb ik express in het midden gezet juist omdat die dan dus tussen 2 andere hoge stoelen zat… bij een zijdelingse botsing zou dat kindje tegen de hoofdsteun van 1 van de andere stoelen aan zijn gekomen…
heb even zitten googlen op autotesten
De junior van HEMA komt als redelijk uit de test en de doorgroeistoel (die jij dus op het oog hebt Marloes, met eerst gordeltjes en later met de gewone 3 puntsgordel) scored redelijk bij de frontale botsingen en slecht op de zijdelingse botsingen…
(stuur je de link wel even via PB)
Dat je puur voor de naam betaalt…mmm nee.
Römer en Maxi Cosi zijn natuurlijk wel de fabrikanten die zich al jaaaaar en dag bezighouden met produceren van stoeltjes, die niet alleen produceren op minimale eisen, maar ook zelf nieuwe dingen ontwikkelen en beter maken.
HEMA en andere zaken springen in een stukje markt, maar heb lang zo veel kennis niet in huis.
Overigens wil dat niet zeggen dat Maxi Cosi en Römer altijd beter zijn en een ander merk stoeltje slecht.
Maar Marloes, als ik die testresultaten zie… weet ik niet of jij je kleine man in die HEMA stoel moet zetten eigenlijk. Ik snap het financiele oogpunt… maar zou hier zelf niet op durven bezuinigen eigenlijk :oops: (als verhoger met leuningen zou die HEMA junior volgens die test dus best een prima stoel zijn :thumbup: maar jij hebt voor nu ook nog iets nodig tot hij daar in past natuurlijk… al moet ik zeggen… buren van ons hebben hun dochter van iets jonger daar ook al inztten. Zij is wel ruim 15 kilo, dat gewicht is belangrijk om de gordels te laten blokkeren).
Nou en ik werd net gebeld met de tip dat de babypark (babydump) maxocosistoelverhogers heeft van 119 voor 50 euro! Even op de site van de hema gekeken en ik ga dus mooi langs de babydump, gewoon goedkoper en zeker weten een goede!
babypark en babydump zijn toch 2 verschillende winkels???
Of hebben ze ze allebei in de aanbieding?
@Mama wrote:
Hier ook 1 van de Hema, niks mis mee hoor! :thumbup:
Een auto stoel 2e hands van iemand overnemen zou ik persoonlijk niet doen, wordt ook echt afgeraden. Voor een duurdere stoel betaal voor voornamelijk voor het merk hoor…
En dit is dus pertinent NIET waar.
Er is vorig jaar een heel stuk geweest in de krant naar aanleiding van een onderzoek van de consumentenbond over 2e hands aankopen van ouders en de veiligheid daarvan.
Daar kwam duidelijk in naar voren dat het percentage ongelukken waarbij stoelen dermate schadelijk betrokken zijn, ontzettend klein is en dat deze stoelen dan meteen zo beschadigd zijn dat deze in veel gevallen ook nog door verzekering worden gedekt.
Dat het gros van de stoelen die op 2e hands sites word aangeboden prima is en nooit wat mee gebeurt en dat ze veelal nog veiliger zijn dan goedkope net aan ECE gekeurde stoelen van merken als Hema en Nania.
De eindconclusie was wel degelijk dat als je puur om financieel oogpunt moest kiezen tussen 2e hands merk of nieuw goedkoop net aan ECE gekeurd, je beter af was met je 2e hands aankoop.
Daarbij nemen veel ouders stoelen over van mensen die ze kennen.
Net als onze stoel. Wij hebben hem gewoon over om de simpele reden dat wij sinds november in een auto rijden die met isofix sloten is uitgerust en mijn man het prettig vond er ook isofix stoelen in te zetten.
De maxi cosi is geen isofix stoel, maar als we deze auto niet hadden gekocht, hadden we hem zelf nog gebruikt. We hebben er nog nooit ook maar een kopstaartje mee gehad, altijd een badstof hoes voor gebruikt en het ding is als nieuw.
Persoonlijk heb ik dat 10 keer liever dan een piepschuimstoeltje van hema…
Ik zou ook niet snel een tweedehandsstoel kopen, simpelweg omdat je niet weet wat er mee is gebeurd. Iemand kan zeggen dat er geen ongelukken mee gebeurd zijn, maar hoe weet je dat zeker? Dan moet je iemand inderdaad wel heel goed kennen ed, maar dan nog zou ik het niet snel doen…gewoon omdat ik het risico te groot vind. Een Hema-autostoel zou ik ook niet snel kopen, tenzij ze goed uit de tests gekomen zijn. Ik heb ze vandaag toevallig zien staan bij de Hema, ik vond ze er wel mooi uitzien…maar als ze niet veilig zijn, zou ik toch liever voor een stoel gaan waarvan bekend is dat hij echt veilig is (en ja, dan kom je vaak toch echt uit op Maxi-Cosi en Römer - die komen over het algemeen beter uit de test dan welke stoeltjes dan ook, dus volgens mij is het echt niet zo dat je alleen voor het merk betaald).
En qua prijs: voor 65 euro heb je een Maxi-Cosi Rodi?
Hey Cell, had je dat niet eerder kunnen zeggen net gisteren een nieuwe bij de prenatal besteld :roll: :lol:
Zeker doen Marloes,
Romer king word gemaakt door Britax en die hebben idd ook een eigen schadeexpertise.
Wij hebben met een stoel van Aniek in maart 2005 wel een aanrijding gehad, toen konden we de stoel opsturen via DHL en hebben ze hem helemaal gestript. De onderdelen die vervangen moesten worden, hebben ze vervangen en toen kregen we de stoel terug.
Heeft ons enkel verzendkosten en 10 euro reparatie gekost. Op een stoel van 140 euro.
Hij word dan zelfs opnieuw gekeurd. Dus dat zou je ook nog kunnen proberen. Prenatal is daar niet zo happig op geloof ik, wij zijn toen naar een kleinere leverancier gegaan hier in Hasselt en die vond het geen probleem om deze service aan te vragen.
Ze hebben trouwens een maxi cosi rodi in de aanbieding:
Rodi Side Protection Voordelige keus volgens de Consumentenbond
Voor kinderen van 3 tot 12 jaar (15-36 kg)
Montage van 3-punts autogordel door speciale gordelhaken
Rugleuning in zes hoogten verstelbaar
Past op elke autozitting door in hoek verstelbare rugleuning
link verwijderd…
geen idee… maar dan krijg je dat ook te horen lijkt mij.
Britax is behoorlijk gerenomeerd, zij maken ook racewagen stoelen enzo.
Ik ben in elk geval erg fan van romer… super spul :thumbup:
ben je verzekerd voor rechtsbijstand? dan is het verstandig om deze erbij te halen. ik ben twee weken geleden ook aangereden en mijn garagehouder zei dat het verstandig is om deze in te schakelen.
misschien dat zei je ook kunnen helpen wat betreft de autostoeltjes want ik denk dat de tegenpartij die moet vergoeden.
Marloes, echt de stoeltjes ook opgeven hoor aan de verzekering. Die schade expert willen de kosten altijd zo laag mogelijk houden dus zullen altijd zeggen dat het niet nodig is om te vervangen.
Dames, dank voor jullie reacties.
Ik heb gisteren eindelijk de schade-expert aan de telefoon gehad (heeft dertien dagen geduurd :evil: ) en kreeg te horen dat onze auto, die we nog geen maand hadden, economisch total loss verklaard is. Het was ook al een wat ouder ding maar dit is toch wel zuur. Deze week komt een opkoper de auto bij de garage ophalen en krijgen we er wel zestig euro voor. De marktwaarde is gelukkig even hoog als de prijs die wij er voor betaald hebben en dat bedrag gaat de rechtsbijstandsverzerering verhalen op de man die achterop ons is gebotst. De kosten van de auto voor ons worden ook op de automobilist achter ons verhaald aangezien wij stil stonden en de auto voor ons ook. Handig van die man achter ons, met 40/50 km per uur op een file die stil staat in rijden en naar rechts kijken naar een auto in de berm.
Volgens de schade-expert mankeert er niets aan de autostoel en hij geeft die ook niet op als schade. Ik vind dit vreemd want er staat toch in de gebruikshandleiding dat een stoel na een aanrijding vervangen moet worden??? Ik ga geloof ik zelf maar eens op onderzoek, neem contact op met Römer King en als de expert het niet op het formulier zet dan zet ik het zelf op het formulier voor extra kosten.
Oh Cell, dank voor de tip, dat zal ik dan proberen. De stoel van ons was toen iets van vierhonderd gulden, vraag me alleen af of ze dan niet zeggen dat de stoel te oud is???
Rechtsbijstandsverzekering regelt als het goed is alles, duurt alleen zo lang.