Heluuup ik weet het echt niet meer

Stijn is nu 3 jaar. ik zit echt met mijn handen in het haar. Ik wil hem niet meer laten slapen omdat hij anders 's avonds niet in slaap te krijgen is (zit tot half 11 puzzels te maken) heeft eigenlijk af en toe nog wel slaap nodig. Hij is overdag echt niet te genieten alleen maar gillen als hij zijn zin niet krijgt. Kan bijna nergens met hem naartoe. Zit er zelf een beetje doorheem en dat werkt voor hem ook niet positief. Wie heeft raad?

Bij M.ateo precies hetzelfde gehad rond die tijd.

Hebben hem inderdaad niet meer in de middag laten slapen, duurde 1 week en toen was hij er aan gewend. Het is meer wat een kind gewend is hoor. Ik was ook bang om die middagslaap eraf te halen omdat hij sjagerijnig was als ik hem niet liet slapen. Maar het is echt heel goed gegaan. Eerst ging het wat nukkig.

Nu slaapt hij lekker om 19 uur in tot de volgende ochtend…

Ik laat hem vaak wel in de middag even op de bank met zijn knuffeltje liggen of naar de tv kijken en het gaat echt prima…

Succes…

Ik zou even volhouden met zijn middagslaapje overslaan en hem evt een paar dagen in de week een dutje laten doen. Joost slaapt nog 1 a 2 keer in de week smiddags .

De overige dagen rust hij, net zoals M.ateo smiddags even met zijn knuf op de bank. Las een rustmoment in overdag, vaak helpt dat wel…

Het gaat echt over… :hug:

Ik heb het met de 2 dames meegemaakt en nu zit meneertje ook diezelfde fase. Om 17.00 is het echt de truccendoos tevoorschijnhalen om hem wakker te houden en ondertussen te koken. Na het eten gaat het wel weer goed. Laat ik hem slapen 's middags, wat ie toch vaak niet wil, dan is hij tot 21.30-22.00 op. Dag avond, dag beetje vrije tijd op de dag :cry: Maar de meiden zijn erdoor gekomen, wij ook, dus Luuk ook. Het hoort erbij.

herkenbaar probleem :roll: wat gek he, eerst denderen ze in slaap van 19 tot 7 en dan “plop” is het voorbij terwijl hij zich meer dan ooit he-le-maal suf spelt op het kdv

Ik laat hem smiddags nog wel slapen, maar die rukken van 3 en een half uur, dat doen we niet meer ik maak hem nu na max 2 uur wakker, dan blijft er nog wat van de dag over en speelt hij dus meer, waar hij dan weer moe van (zou kunnen) word(en) . Maar dan nog duur het vaak tot een uur of 8/9.

Ik hebnu met hem afgesproken dat ik dan wel naar beneden ga, Als slapen niet lukt mag hij zelf boekjes pakken en lezen als hij daarna lekker zef gaat slapen Dat werd op dit moment, Een stukje eigen verantwoordelijkheid geven op zijn eigen kamer.

Maar misschien is jouw kind gewoon helemaal anders. Misschienhet slapen terugbrengen naar 1 uurtje oid? Ik vind het waardeloos als ik Joost met 'zó’n bek in de kamer heb , Begrijpelijk, maar daat heb ik echt geen trek in. k zou zeggen lekker nog even laten slapen alleen niet al te lang.

Ik vond trouwens de suggestie met “even een tijdje rusten op de bank, met je knuffels” ook wel een mooie optie als het luk"t :thumbup:

Voor mij ook heel herkenbaar, mijn jongste dochter 2 jaar en 3 maanden ligt ook tot 23.00 in haar bed te zingen en te spelen als ik haar 's middags in bed leg.

Ik stop haar nu niet meer in bed met als gevolg dat ze om 7.30 wakker is en tussen 19.00 en 20.00 naar bed gaat en meteen gaat slapen. In het begin was het wel even wennen en was ze niet te genieten en nu gaat het prima, ze doet alleen nog ooit hazeslaapjes als we in de auto zitten. Ik zou ook gewoon even volhouden, het is denk ik een ritme waar je kind even aan moet wennen.

Mijn toetje van nu ruim 2 1/2 slaapt eigenlijk al meer dan een jaar niet overdag… Tenminste niet in zijn bed en niet thuis…

Op het kdv tukt meneer rustig nog 1 1/2 tot 2 uurtjes in de middag… En thuis valt hij de ene keer wel en de andere keer niet in slaap op de bank of in de buggy (als we bv op pad zijn)…

Ik zou het op bed leggen eraf halen, wat ook andere dames al voorstelden… en dan even aankijken of hij een rustmomentje nodig heeft…

Ik eet bv heel vroeg met mijn kinderen…(ik kan dat ook, omdat ik alleen ben en geen rekening hoef te hoden met iemand die ook thuis komt)… Vroeg is 16.45u… Soms moet ik toet wakker maken, dan is hij als ik aan het koken ben in slaap gevallen… Dan is hij wel goed chaggo, maa hij heeft dan echt even pech…

Soms valt hij al om een uur of 11 in slaap… Er is bij hem geen peil op te trekken…maar echt rekening houden met zijn slaapjes doe ik niet meer… Wel, als ik vind dat hij het echt even nodig heeft en hij op de bank in slaap is gevallen net voor mijn oudste naar school moet, gaat mijn oudste alleen en blijf ik thuis…

Gewoon even uitproberen…