HELUP!! MIEREN!!!

Wij hebben Mieren in de keuken, hoe goed we ook schoonmaken ze blijven terugkomen :twisted: Waar ze vandaag komen (nest) weten we niet. Wat kunnen we hieraan doen? Overal lees ik dingetjes die je bij het nest moet doen …maar geen idee waar die is dus…

Hier helaas weer raak, vorige keer hebben ze gif gestrooid dus misschien maandag maar weer eens bellen.

Wij weten wel waar ze vandaan komen, eerst kokendwater er op gegooid en toen de rand waar ze op liepen om naar binnen te gaan bestrooid met VIM, werkt erg goed moet ik zeggen, vanmorgen zag het zwart van de mieren, de rest van de dag nog geen mier gezien. :thumbup:

wij legden vroeger stuyivers bij de randen waar ze liepen.

maar die bestaan niet meer. maar de eurocenten blijken ook te werken.

Toevallig vanavond bij eigen huis en tuin gezien.

Loxiran van Ecostyle. 100% natuurlijk en veilig voor mens en huisdier.

Dat vind ik altijd belangrijk aangezien onze kids natuurlijk ook in de tuin spelen.

En grootmoeders tip: een goedkope fles azijn

Ik word sinds dinsdag ook hélemaal knetter van de mieren. Ze komen via de voordeur binnen, gaan de hele gang door, hele kamer door naar de keuken. En daar doen ze eigenlijk niks. Ze lopen overal, ook op het aanrecht maar hebben geen “doel”. Het zijn er alleen honderden dagelijks…Koffiedik gestrooid, afwasmiddel bij de voordeur gespoten, koperdraad gespannen (zouden ze niet overheen lopen, jaja) en nu vanmiddag mierenpoeder gekocht en gestrooid bij de ingang. Ze lopen er netjes omheen en zoeken gewoon een ander plekje om binnen te komen. Ik weet het niet meer…Het nest kan ik niet vinden, ze verdwijnen in de stuiken van de buren. En om daar nou kokend water overheen te kiepen is ook zo wat…

HCG anti mieren spul (spuitbus incl spriet) is echt het enige middel wat werkt!..Voor de drempel in je huis spuiten…op de buitenmuren bij de ventilatie gaatjes…Zit het nest niet onder een stoeptegel, bloempot, bij een haagje in de buurt (let vooral op de hoopjes gele zand)

Hier zomers ook vaak last van mieren maar de mierenlokdoosjes van HG werken bij ons perfect! Gewoon te koop bij drogist of supermarkt.

Heb wel een een ander ( goedkoper) merk geprobeerd maar zonder resultaat.

Wij hadden ze ook ineens massaal binnen van de week. Nadat ze al een tijdje diverse planten in de tuin en bij voordeur aan het slopen waren. Ineens de keuken onder en de volgende dag marseerden ze al door de huiskamer. Roel heeft toen twee lokdozen gekocht en in raamkozijn en bij voordeur en probleem binnen is iig opgelost.

ik heb nu kaneel gestrooid bij de voordeur en in de keuken op het aanrecht (ruikt lekker haha) en geen mier meer te bekennen!!! ben benieuwd of ze terugkomen als ik straks het kaneel weg haal…

wij hebben het gaatje waar ze door naar binnen kwamen dichtgekit en nu blijven ze lekker buiten! het zijn er wel veel dit jaar zeg.

@knollie1 wrote:

wij legden vroeger stuyivers bij de randen waar ze liepen.

maar die bestaan niet meer. maar de eurocenten blijken ook te werken.

Werkte bij ons ook heel erg goed :thumbup:

gewoon wat gist strooien. niet gevaarlijk voor kinderen geen schade voor het milieu (behalve dan voor de mier)

wij hebben Dasty (schoonmaakmiddel van de Wibra) gebruikt bij de deurdrempel (waar ze binnen kwamen) en alle mieren weg… Werkte tevens tegen onkruid dus echt milieuvriendelijk zal het niet zijn, maar geen mier meer in huis…

supertip:: Gistpoeder mengen met poedersuiker, en dat overal waar ze lopen strooien (is niet gevaarlijk voor de kinderen ook)

ZE komen af op de suiker, eten de gist ook op, en na een tijdje PLOF, is de gist door het vocht in hun lichaam gaan rijzen, en kan je ze met de bezem opvegen. Dat icm met een waterkokertje vol in het nest, heeft ons hier van het hele probleem afgeholpen.

… lees net dit bovenstaande stukje door, en zie dat het nogal sadistisch is eigenlijk, niet zo bedoeld, maar het is ook niet de meest miervriendelijke manier…

Ik heb ook een supertip, gisteren gebruikt dus het werkt.

Kaneel… :thumbup:

Kaneel?! Nog nooit van gehoord als tip tegen mieren. Ga ik hier ook eens proberen want ze wandelen hier in grote kollonnes rond…

Die lokdoosjes werken hier exact een week en langer niet terwijl op de verpakking staat dat ze 4 weken zouden moeten werken.

@dena wrote:

Kaneel?! Nog nooit van gehoord als tip tegen mieren. Ga ik hier ook eens proberen want ze wandelen hier in grote kollonnes rond…

Die lokdoosjes werken hier exact een week en langer niet terwijl op de verpakking staat dat ze 4 weken zouden moeten werken.

ja echt, ze flippen er echt van…

Gisteren hadden we echt heel veel mieren in de keuken door een kier in het raam, daar kaneel gestrooid en geen last meer.

En het ruikt ook nog eens lekker.

Ik heb ooit gelezen over bakpoeder…Dat eten ze op lopen naar hun nest en daar gaan ze dood. En het is nog kindvriendelijk ook.

hier dus ook die kaneel gestrooid, en geen mier meer te bekennen :dance:

oooh wat goed dat ik dit lees zeg!

Sinds gisteren hier in huis ook last van mieren, bah!

Maar ik ga die tip van kaneel ook maar eens proberen!

Maarre vlekt kaneel niet op parket??? :think: