Hallo dames,
Ik ben bezig met relacteren.Heb een dubbele kolf gehuurd en ben gaan kolven(dochter is nu 9 weken). Ik ben van 80cc naar 250 cc op een dag gegaan.
Nu heb ik haar vandaag aangelegd(heb ik na de geboorte ook gedaan). Ze heeft haar lipje gekruld en een groot deel van de tepelhof heeft ze in de mond. Maar toch doet het nog wat pijn.(na de geboorte was dat ook zo en dat is een van de redenen dat ik gestopt ben met live voeden). Ze is dus nog niet goed aangelgd. maar aan de buitenkant zie je niks.
Wat doe ik verkeerd. En hoe kan ik dat oplossen??
Gr Yvonne
Misschien is het een idee om eens een afspraak te maken met een lactatiekundige? Je kunt adressen vinden op de sites van de Vereniging Borstvoeding Natuurlijk en van La Leche League.
Het zou bijvoorbeeld ook pijn van het toeschieten kunnen zijn… en de eerste dagen doet het volgens mij altijd een heel klein beetje pijn, maar of dat ook met relacteren zo is?
Hoe dan ook, tijd om iemand er even naar te laten kijken, vanachter de pc kun je het niet zo makkelijk zeggen…
Wel goed dat je aan het relacteren bent trouwens en heel veel succes ermee! :hug:
Het kan er aan de buitenkant perfect uitzien, maar hoe het in het mondje zit kun je moeilijk zien. Ligt de tepel ver genoeg achter in het mondje? Ik zou inderdaad ook iemand mee laten kijken, vooral in deze situatie. Ik bedoel, je bent niet voor niets gaan relacteren lijkt me, dan wil je ook dat het slaagt! Super dat je deze beslissing hebt genomen, ik hoop dat het jullie verder goed gaat!!
Ik voed nu 4 weken en de eerste minuut doet nog steeds een beetje pijn. Pijn is misschien niet helemaal het juiste woord, maar het voelt onprettig. Dat is dus het aanzuigen. Daarna wordt het minder. Maar ik heb nog steeds gevoelige tepels hoor. Wanneer ze op een dag vaker komt (voeding kelderde laatst door griepje bij mij), dan heb ik na 2 dagen echt wel een rauw gevoel. Dus wellicht is het bij jou ook nog wennen en ‘eelt kweken’?
Succes ermee!