Hoi val maar met de deur naar binnen ik krijg haar niet aan de fles, vanaf 6weken hebben met regelmaat de fles geintroduceert dit echter zonder succes.
Papa geeft de fles, hebben verschillende merken spenen en flessen geprobeert (difrax, Avent, Tommee tippee, Dr. Browns).
dit allen zonder succes.
Nu moet ik 26 februari (24 uur) weer aan het werk en zou zei 1 dag p.week naar het kdv moeten. Maarja als ze niet drinkt wat moet ik dan.
Ik voed op verzoek ook daar zit nog geen regelmaat in.
Daarbij woon ik te ver van mijn werk 20 min rijden plus 5 min om van mijn werkplek af te komen naar de auto om haar tussen door te voeden.
Ook kan ik zeer moeilijk van mijn werkplek af omdat ik verpleegkundige ben en niet mijn patienten alleen kan laten.
Hoop dat jullie raad weten
Jeetje Yona, lastig dat ze niet uit de fles wil drinken. Ik zou het denk ik gewoon elke dag blijven proberen. En als papa de fles geeft ben jij dan in de buurt?? Zo ja dan zou ik even uit de kamer gaan waar zij de fles krijgt. Misschien door jou te zien denkt zij ja daaaag met de fles ik zie mama dan dat is veeeeel lekkerder!!! Verder zou ik het niet weten heb hier geen ervaring mee.
Wat leuk dat je verpleegkundige bent. op welke afdeling werk je. Ik ben zelf voordat ik de SPV deed HBO-v verpleegkundige en heb wel op diverse afdelingen in het ziekenhuis stage gelopen.
Ai sterkte meis, heb hier geen ervaring mee, maar zal onze vrienden es vragen die hebben het ook meegemaakt…
lfs Marike
het cb gaf hier als tip, als het echt niet mocht lukken om dan maar met 4mnd een hapje te gaan geven om het wat te rekken. Of evt pap van de bv te maken (met rijstebloem bijv) en dan met lepel te voeren.
Erg lastig, gelukkig pakte Arik 1 week voor ik moest werken wel de fles! Vooral volhouden en minimaal 2x oefenen pd. Wat ik ook deed, eerst even aan de borst, dan heel snel de fles erin. Dan ging die reflex soms nog door.
Flessen met een brede speen. (al is iig tommee tippie dat wel). Arik drinkt nu goed uit de Difrax S (de grote met brede speen) en de Tommee Tippie)
lastig meid, ik zou niets meer weten dan blijven proberen!
en ben je inderdaad in de buurt als hij de fles krijgt?
want mijn neefje deed dat dus ook als mijn zus in de buurt bleef dronk hij niet was ze stil of verder weg was het geen probleem!
Giul weigerde ook de fles, zolang ik in de buurt was.
Ga jij es lekker een bakkie doen bij de buuv en laat je man je kind voeden.
Geef die fles de heel dag door. Laat m maar proeven, steeds weer eventjes, totdat ie t idee krijgt: hee lekker!
(2 tips dus)
Hier ook tot twee keer toe een flesweigeraar.
Ik heb dat inderdaad opgelost door de oppas rijstepap te laten geven. Eerst door de bv, later toch pap van kunstvoeding gemaakt, omdat bv dus niet zo goed bindt met rijstebloem.
Maar ik werk maar 1 ochtend in de week dus dan ging het maar om 1 voeding.
Ik ken trouwens wel een kindje, waarvan de moeder ook weer hele dagen moest gaan werken, dat de fles weigerde.
Ook zij zijn pap gaan geven. Steeds kleine beetjes.
Het kindje bleef zo toch redelijk tevreden en haalde de bv 's avonds en 's nacht in. Is ook niet ideaal, lijkt me, maar het was niet anders.
Ontzettend bedankt voor de snelle recaties, ga ermee aan de slag.
Ben inderdaad niet in de buurt bij het geven van het flesje.
Kom net bij het cb vandaan kreeg daar ook het advies om naar een pre logopedist te gaan. Die meteen gebeld, maar waren er niet dus antwoord apparaat ingesproken.
Langs de HA gereden omdat gewoon in de stress raak dat Charissa nog niet drinkt uit de fles en het werken nu heel dichtbij komt.
Kreeg toch advies om met me leiding gevende om de tafel te gaan om te kijken of er een werkbare situatie voor dit probleem kan komen.
@Yona wrote:
Ben inderdaad niet in de buurt bij het geven van het flesje.
bij mij dronk arik eerst alleen bij mij uit de fles, en ik ging dan steeds verder weg :) Kan je ook nog proberen :)
Hey Natascha, ik kan me je stress heel goed voorstellen. Die stress had ik ook. Merijn wilde ook niet makkelijk de fles, maar ik ben het blijven geven. Ik heb alleen niet verschillende flessen en spenen uitgeprobeerd, maar juist iedere keer dezelfde (Avent, brede speen). Uiteindelijk heeft ie hem gewoon gepakt. Ik merk wel verschil in welke speen ik gebruik. Ik heb nl de speen met alleen de 1 erop en de 3-standen speen. Als ik die laatste gebruik en dan gaatje 1, dan drinkt ie super goed! had vanmorgen in 5 minuten 200 cc bv op! De andere speen vindt hij denk ik te traag ofzo. Maar ik hoop dat je wat aan de tips hebt die je hier krijgt :hug:
Ik heb hier een flesje van nubby, hele brede basis en speen die op tepel lijkt (met een beetje inlevings vermogen :lol: ) zou idd 1 soort kiezen en die blijven proberen.
Succes ermee!
Hier mijn update 16 feb.
Telefonisch consult gehad vorige week met de pre logopediste deze ging met vakantie dus heeft mijn wat tips gegeven en een afspraak voor volgende week maandag.
Ook vorige week donderdag contact gezocht met mijn afdeling hoofd zei zou verder kijken naar de mogelijkheden.
Daarmee belde zei me vandaag terug…ze had 3 opties.
Zal de opties hier weer geven:
- Volgende week vakantie op nemen en daarna halve dienste werken (3 per week 4 uur) en de andere uren later het jaar inhalen (12 uur per week)
- Meteen vanaf 26/2 halve dagen. Niet gewerkte uren later in halen (12 uur per week)
- Nog een maand onbetaald verlof.
Nou de stress greep mijn meteen bij m keel, gevolg krijg er nu bijna geen drup melk uit.
Weet dat ze proberen te helpen maar kan gewoon weinig met deze opties.
Mijn dochtertje drinkt nog zo 6 voedingen op verzoek tussen (8.00-22.00) er zit dus vaak nog geen 3 uur tussen de voedingen.
Hoe kan ik dan 4 uur per dag werken pus nog heen en terug rijden van in totaal bijna 1 uur.
Onbetaald verlof is financieel ook niet vol te houden heb nu al 1 ½ maand onbetaald verlof.
Daarbij wil ik echt wel werken maar weet echt niet hoe…….
Helppp ik schiet echt in de stress en ik wil dat niet, loop nu alleen maar te huilen.
Weet me gewoon geen raad.
Ze pakt de fles nog net zo slecht? Dat is wel balen zeg.
Als ze de fles gewoon niet/slecht pakt dan zijn deze opties niet echt wat voor je. Behalve mss beginnen met een hapje, maar ook daar red je geen dagen mee…
Sterkte meid.
Nu net een MEGA mijlpaal behaald ons meisje heeft 25cc gedronken uit de fles :dance:
(al slapende in een donkere kamer met een dentalspeen)
Wist niet dat ik daar zo blij mee kon zijn
Natascha, wat fijn joh dat ze 25 cc heeft gedronken uit de fles. Houd vol meid! Het is een kwestie van oefenen, maar er zijn maar weinig babies die echt NOOIT de fles accepteren. Een goed begin…
Ik heb er alle vertrouwen in hoor :-* :thumbup:
Dat is een super begin!
Yona; even financieel…weet je dat je voor je ouderschapsverlof € 3.99 per niet gewerkt uur ouderschapsverlofkorting krijgt van de belasting???
Voorheen moest je dan wel deelnemen aan de levensloopregeling, nu niet meer per 2009, je hebt alleen een bevestiging van je werkgever nodig dat het ouderschapsverlof betreft.
Misschien helpt dit iets :-*
Bij vragen even pb-en kijk niet altijd hier.
@Jolanda wrote:
Yona; even financieel…weet je dat je voor je ouderschapsverlof € 3.99 per niet gewerkt uur ouderschapsverlofkorting krijgt van de belasting???
Voorheen moest je dan wel deelnemen aan de levensloopregeling, nu niet meer per 2009, je hebt alleen een bevestiging van je werkgever nodig dat het ouderschapsverlof betreft.
Misschien helpt dit iets :-*
Bij vragen even pb-en kijk niet altijd hier.
Jolanda bedankt voor de tip scheeld inderdaad toch weer een gedeelte van me salaris.
Verder heeft ze gisteren om 17.00 30cc gedronken uit de fles.
Om 22.00 nogmaals de fles aangeboden maar daar was ik bij en dat ging niet goed.
Vandaag ook super snel 30 cc gedronken…zou het gaan lukken Owwww ik hoop het.
Ik heb goeie hoop meid :-*
:thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: