Helpen met eten?

Mijn Sascha wordt eind mei 3 jaar. Nu helpen wij haar nog steeds bijna elke avond met warm eten. Al haar andere eten eet ze gewoon zelf, maar met het warm eten knoeit ze altijd zo.

Daarbij komt dat Sascha een moeilijke eter is en als ze zelf eet echt dágen niet of niet goed eet. Als wij haar helpen en er een gezellig spelletje van maken eet ze echt zó veel meer en zó veel beter. Ze knapt er gewoon ook van op.

Maar ja, mijn dilemma is nu, of het wel slim is dat wij haar nog steeds “voeren” (háát dat woord). Motorisch kan ze de beweging wel maken trouwens.

Wat is jullie mening???

pfff… ik denk dat het opzich geen kwaad kan… als ze anders echt niet genoeg eet dan moet je haast ook wel…

je kan proberen er een ander spelletje van te maken… eerst jullie een hapje " voeren " en dan zelf een hapje nemen en zo doorgaan… misschien vind ze dat ook leuk en gaat ze uiteindelijk zelf ook haar warme eten naar binnen stoppen…

en als het niet wil gewoon doorgaan met wat je doet… het komt vanzelf…

tsja…

het is een “gedrags-aangelegenheid”… ze kan de beweging maken zeg je,… maar het is een patroon dat erin geslopen is…

En de enige die kan bepalen of het patroon doorbroken moet worden, zijn jullie.

Ik zou het proberen te doorbreken. Dus… niet meer “voeren”… maar dat heeft alles met mijn persoontje te maken.

Hoe gaat het eigenlijk als ze bij iemand anders “warm” eet? wil ze dan ook geholpen worden?

Wat een boefie he? heeft ze je “mooi in de tang”…

niet lullig bedoeld hoor, maar gewoon ter illustratie dat je kids je toch zover krijgen he? dat je gaat twijfelen aan wat je moet doen… kan het me hartstikke voorstellen dat het best een dilemma is… zeker omdat ze anders misschien een paar dagen niet eet. Hoewel… ik denk dat als je heeeeel consequent bent… en niet zij, maar JIJ bepaalt hoeveel en wat er aan tussendoortjes wordt gegeven (en dat is dus niet “goedmaken wat er niet gegeten is”), dat het dan best snel over zou kunnen zijn…

Succes…

Thanks, voor de reacties… Ik ben een reuze consequente moeder hoor, dus het is absoluut niet zo, dat Sas niet WIL eten als ze het zelf moet doen. Ze smeert alleen zo vreselijk veel. Maakt er een zooite van, daardoor krijgt ze weinig binnen en het gaat ongelooflijk traag… Na ja… je snapt me wel. Het is dus meer ONZE keuze dat we haar helpen… Ik twijfel nu dus alleen heel erg of het nu niet toch eens tijd wordt dat wij onze gemakszucht overboord gooien en het haar dan tóch zelf laten doen…

@Marionmulder wrote:

Thanks, voor de reacties… Ik ben een reuze consequente moeder hoor, dus het is absoluut niet zo, dat Sas niet WIL eten als ze het zelf moet doen. Ze smeert alleen zo vreselijk veel. Maakt er een zooite van, daardoor krijgt ze weinig binnen en het gaat ongelooflijk traag… Na ja… je snapt me wel. Het is dus meer ONZE keuze dat we haar helpen… Ik twijfel nu dus alleen heel erg of het nu niet toch eens tijd wordt dat wij onze gemakszucht overboord gooien en het haar dan tóch zelf laten doen…

ja… vind ik wel tijd worden… :lol: :lol: :lol:

of je wacht nog een paar maanden en dan ga je buiten oefenen met zelf eten…

maar knoeien hoort er wel een beetje bij hoor… en hoe meer ze kan knoeien nu… hoe eerder ze het leert toch???

Wessel eet al heel lang zelf, dwz, heeft al heel lang zelf bestek of eet met z’n handen…

en het gaat nu al best heel goed… Soep met een lepel (tuurlijk… heus wel wat drupjes op z’n slab… maar daar zijn ze voor toch?). en aardappeltjes en vlees prikt ie keurig aan z’n vorkje… (behalve als niet lukt, dan pakt ie het snel met z’n handjes).

Gewoon doen hoor… Losssssssss laten dat knoeien… en dan gaat het snel goed!!!

:lol: :lol: :thumbup:

Owwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwww

heb even op je site gekeken…

het is ook wel een prinsesje hoor… wat een poepie…

:inlove: :inlove: :inlove: