ff een vraagje…
vorige week een griepaanval gehad en L wilde nog amper drinken: veel tijd ussen laten en zeer onrustig drinken, paar slokjes en wenen en toch willen aanhappen, enz… toch maar voor alle zekerheid kv gaan halen :? , (in de apotheek zeiden ze dat het nu juist goed is om hem te blijven geven wegens de antistoffen van de griep), maar voelde me zo slecht dat hij niet at…
2 keer een flesje gegeven dat hij zooo rustig opdronk en voldaan was erna :? (mijn dochter leek altijd voldaan na een voeding, was ko )
snachts lukt het eten beter, dan is hij rustiger en drinkt door… komt toch ook soms om de twee uur :? , maar overdag vooral en savonds drinkt hij zo onrustig dat voeden stressy is… , wil graag volhouden, maar toen met die flesjes was het zo verleidelijk om te stoppen met de bv
Heb ook het idee dat hij als hij last heeft van lucht of een boertje moet laten of kaka moet doen, hij zo onrustig drinkt, maar zo is het niet te doen
Iemand raad voor al wat ik hier schrijf? :oops:
Vooral nog even doorzetten. Als je jezelf niet zo lekker voelt heb je al gauw het gevoel van ik stop ermee, maar de kans is groot dat je er spijt van krijgt.
misschien dat je voor je rust gewoon 1x overdag de fles kunt pakken. Of vlak voor het slapen gaan, misschien dat hij ook wat langer doorslaapt als hij voldaan is.
Dennis drinkt ook zeer onrustig als hij een volle luier heeft of een boertje moet laten. Als hij erg onrustig drinkt ga ik ook alles na. Eerst luier checken kijken of er een boertje komt en dan pas weer verder voeden, kost wel veel tijd, maar meestal zat er inderdaad wat dwars en drinkt hij daarna wat rustiger.
jeetje wat vervelend…
heb je enig idee waarom hij zo onrustig drinkt? Dat zou ik proberen te achterhalen zodat je er evt wat aan kunt doen. Verder zouik zelf de kv de deur uit doen maar dat ben ik :shifty:
Veel aanleggen, waarschiijnlij heb je een productie dip omdat hij minder gedronken heeft, veel aanleggen dus juist.
Ik legde dan aan als ze uit bed kwamen en nog maals als ze weer naar bed gingen, dan zit je al snel aan een dubbel aantal voedingen en komt het weer goed op gang
succes!
thx voor de antwoorden :-*
mallivy, heb dus voor die twee keren dat ik dat flesje gegeven heb afgekolft om de productie op gang te houden, 150ml in een keer, dus aan de productie ligt het dan niet denk ik :think:
en ja, checken wat er dwars zit… savonds heeft hij het gewoon ok moielijker denkik…
maantje, ik weet het, heb bij M.ea ook nooit kv in huis gehaald , maar voelde me zo slecht, dacht dat ik mijn kind aan het verhongeren was… en dat aanleggen: zo doe ik het ook, want zo eist hij het: ete als hij wakker wordt, nog eens eten om in slaap te vallen
6 weken regelen?
Sterkte, de eerste paar maanden vond ik echt heel heftig en moeilijk…
Enerzijds weet je dat het bijna niet fout kan en anderzijds…
:hug:
Misschien helpt het om even voor te kolven voordat je hem aanlegt? Misschien schiet de melk zo rap toe dat hij vreselijk veel melk in zijn keel krijgt en er onrustig van wordt. Merk dat mijn kleintje ook erg onrustig drinkt omdat de melk zo rap toekomt.
Anette, bedankt
Sooki, heb ik geprobeerd… maar doet niks
Vandaag eens bezig met hem om de drie uur aan te leggen, misschien doet het iets voor de nacht en ik weet niet waarom nog
Als je hem aanlegt om in slaap te laten vallen heeft hij dan wel echt honger of wil hij gewoon lekker sabbelen/zuigen? Dan drinkt hij misschien wel teveel waardoor hij vol zit en daardoor onrustig drinkt :think:
Ik leg alleen nog een keer an voor ze naar bed gaan om de productie op te voeren want in princiepe heeft ze genoeg na de ““gewone”” voeding.
Waar voed je hem overdag? En waar 's nachts?
Misschien dat dat ook nog verschil maakt? Hem op een rustige plek voeden.
En 's avonds clusteren misschien? Of doe je dat al. Hier ook een kindje dat 's avonds onrustig was. Alleen in de draagdoek was mijn dochter rustig (of wiegend op mn arm, maar dat werd een beetje zwaar na een paar uur ;))
Blijven aanleggen, kolven is niet zo effectief als een zelf-drinkend kindje aan de borst. Omdat je nog maar pas bent bevallen kun je daarmee je productie in gevaar brengen als je te vaak op een dag gaat kolven.
Op zich is om de 2 uur voeden niet heel erg uitzonderlijk op deze leeftijd. Kindjes zijn soms erg veranderlijk.
Iemand had het over regelen: het zou zomaar precies samen kunnen vallen! Houd ook dat in je achterhoofd.
Mijn advies zou zijn:
- goed controleren of het aanleggen (nog steeds) goed gaat. Is er niets verandert? Zuigt en slikt hij nog steeds goed? Klokt de melk naar binnen?
- voor de zekerheid controleren op spruw (hoe is het mondje, hoe zijn je tepels, is er enige roodheid?) en daarop blijven controleren de komende periode. Kindjes kunnen al last hebben, ook als er nog geen duidelijke kenmerken van spruw zijn.
- aanleggen als hij wakker is, zodat hij ook goed de kracht heeft om te drinken.
- in de gaten houden dat de tijd tussen de voedingen (ook 's nachts) niet te groot wordt.
- andere voedingshoudingen proberen. Madonnahouding, rugbyhouding of de ‘natural breastfeeding’ methode. Ook dit kan uitmaken mbt aanleggen en doordrinken.
Voor de meeste BV-dingen is veel aanleggen-aanleggen-aanleggen de beste optie, dus die zou ik altijd als eerste uit proberen!!
@blue_fairy wrote:
Blijven aanleggen, kolven is niet zo effectief als een zelf-drinkend kindje aan de borst. Omdat je nog maar pas bent bevallen kun je daarmee je productie in gevaar brengen als je te vaak op een dag gaat kolven.
Op zich is om de 2 uur voeden niet heel erg uitzonderlijk op deze leeftijd. Kindjes zijn soms erg veranderlijk.
Het kolven heb ik nu maar ff gedaan om die twee flesjes te compenseren anders was het helemaal afgelopen denk ik…
Iemand had het over regelen: het zou zomaar precies samen kunnen vallen! Houd ook dat in je achterhoofd. ok, doe ik
Mijn advies zou zijn:
- goed controleren of het aanleggen (nog steeds) goed gaat. Is er niets verandert? Zuigt en slikt hij nog steeds goed? Klokt de melk naar binnen?
is ok
- voor de zekerheid controleren op spruw (hoe is het mondje, hoe zijn je tepels, is er enige roodheid?) en daarop blijven controleren de komende periode. Kindjes kunnen al last hebben, ook als er nog geen duidelijke kenmerken van spruw zijn.
ok doe ik
- aanleggen als hij wakker is, zodat hij ook goed de kracht heeft om te drinken.
- in de gaten houden dat de tijd tussen de voedingen (ook 's nachts) niet te groot wordt.
Dat denk ik dat het probleem soms is… soms laat hij er al vier uur tussen, maar denk niet dat dat zo goed is, omdat er dan teveel komt denk ik :think:
- andere voedingshoudingen proberen. Madonnahouding, rugbyhouding of de ‘natural breastfeeding’ methode. Ook dit kan uitmaken mbt aanleggen en doordrinken. Dat lukt me niet zo goed :shifty:
Voor de meeste BV-dingen is veel aanleggen-aanleggen-aanleggen de beste optie, dus die zou ik altijd als eerste uit proberen!!
Heb nu twee dagen hem goed om de drie uur aangelegd, goed gecheckt of hij geen kaka had en dan vlug ververst, boeren tussendoor, elke keer als het niet lukte laten boeren dus, en de cola light gelaten… ik weet niet of het de cola is of de bruis… weet ook niet of het doorgaat naar hem… maar met al deze tips en gezond verstand heeft hij de afgelopen twee dagen weer beter gegeten :dance: , gisteren zelfs om 20u en dan pas om 2u :thumbup: , overdag dus netjes om de drie uur
thx voor de reacties, het helpt om door te zetten, M.ea heeft bv gekregen tot 10.5mnd, moest stoppen door rsv… maar was al superblij, nu kan ik toch weer verder
Heb wel soms het idee dat ik hem overvoed, kan dat? Als hij savonds weent leg ik hem aan omdat ik denk dat hij honger heeft ook al is het dan maar anderhalf uur geleden…
Als hij huilt, hoeft dat niet te beteken dat hij honger heeft.
Hij kan ook erg vol zitten en mss zit zijn buikje dan in de weg?
Ik zelf zou hem dan niet gelijk aanleggen, maar eerst kijken of hij zo stil wordt.