Help!

Mijn dochtertje is nu 11 dagen en we geven borstvoeding. Na problemen met het billirubine (geelheid) gehalte (ze heeft in het ziekenhuis onder de blauwe lamp gelegen) ben ik aan het kolven geslagen. Dat gaat een stuk beter… 120 cc is geen probleem om te kolven tot gister. Het loopt in mijn beleving terug. Op zich is dat natuurlijk geen probleem omdat de borstvoeding zich aanpast aan de behoefte van het kind en misschien is dat de samenstelling aan het veranderen is. maar ik word er onzeker van.

het was namelijk zo dat doordat ze niet goed dronk het billirubine gehalte zo hoog werd en daarom naar het ziekenhuis moest omdat ze er zo suf van werd.

Ik wil er dus alles aan doen om dat te vermijden. In het ziekenhuis werd overigens wel gezegd dat het nu helemaal goed is en we hoeven ook niet weer terug te komen voor controle.

Vanmiddag heeft ze minder gedronken dan gister en ze gaf echt mega hard over om een uur of drie…

resultaat ik ben onzeker…

Kan iemand me geruststellen of vertellen wat er mis gaat???/

Alvast bedankt!

xo taliet

Fijn dat jullie weer lekker thuis zijn!

Ten eerste: 120 cc kolven is echt al behoorlijk veel joh! :thumbup: Zoveel drinken ze meestal echt nog niet. En vergeet niet dat baby’s veel meer uit je (.)(.) halen dan een kolf!

Drinkt ze nog live? Of kolf je alles af en geef je het via de fles?

Ik denk dat je je over de productie echt geen zorgen hoeft te maken (zegt de persoon die zich daar zelf altijd druk om heeft gemaakt :oops: ) maar dat het misschien goed is om een lk eens mee te laten kijken hoe je meisje aan de borst drinkt.

Of wil je haar niet meer live aan de borst? Ik kan dat niet zo goed uit je verhaal opmaken :oops:

Vervleend dat ze zo heeft gespuugd :hug: Aukje heeft dat ook een aantal keer gehad en bleek Reflux te hebben. Langer rechtophouden na een voeding (en dan heb ik het echt over minstens een halfuur) hielp.

Het kan natuurlijk ook gewoon zo zijn dat haar maagje een beetje overstuur was.

Bv heeft heel veel voordelen maar ook een nadeel (vond ik) en dat is dat je altijd vertrouwen moet proberen te hebben dat je kindje zelf zorgt dat het genoeg binnen krijgt en je (.)(.) zich aan zullen passen. Dat heeft hier echt wel even geduurd. Pas na de bevestiging dat ze goed was aangekomen groeide hier het vertrouwen.

Misschien is het een idee om elke week even te gaan wegen? Hebben jullie ook een inloop bij het cb waar dat een ochtend kan? Zo kun je het natuurlijk goed in de gaten houden.

Maar als je dochter goed plast, alert en tevreden is dan denk ik toch dat je er vanuit kunt gaan dat het goed gaat.

:hug: voor de onzekerheid. Ik hoop dat je er snel meer vertrouwen in krijgt.

En als je het niet vertrouwt kan je altijd vragen of ze bloed prikken. Sean is 2x opgenomen in het ziekenhuis vanwege een te hoog bili-gehalte (hij hoefde nog net geen bloedtransfusie). Als ze blijft spugen kan je evt. nutriton proberen, dat heeft bij Sean goed geholpen. Enne 120 cc kolven? :clap: Dat lukte mij nog niet hoor, ik was toen al blij met 80!

Overigens kan het zijn dat ze een keertje minder drinkt, baby’s halen het meestal de volgende keer dan weer in. Mss dronk ze minder omdat ze niet zo lekker was?

Bedankt voor jullie reactie. Live voeden :slight_smile: doe ik niet meer. Mijn tepels zijn zo plat als t friese landschap en produceren pijn en stress dus vandaar met de kolf. dat lukt verder dus prima alleen minder melk.

In t ziekenhuis moest er perse zoveel cc per x in. En eat maakt mij als perfectionist gek. Want dat blijft hangen terwijl beebjelief neemt at ze nodig heeft .

Denk trouwens dat het heel aannemelijk is dat ze minder dronk omdat ze niet zo lekker was. Vanavond ging t alweer iets beter.

Heb inmiddels wel besloten om s nachts nu flesvoeding te geven , puur omzelf te ontlasten want een gestresste mamie is ook niet handige…ook niet voor de melkproductie.

Btw lilly drinkt gemiddeld nu 90 cc soms meer soms minder. Die 120 cc wil.nu ook niet meer tijd.

Gewicht van lilly was gister goed. 3100 dus alweer boven dr geboortegewicht, en haar billirubine gehalte was zaterdag fantastisch gezakt.

Ze maakt voor de rest ook een gezonde indruk.

Heeeel erg bedankt voor jullie reacties heeft me gigantische gerustgesteld. Zal nu lillymijn melk geven want zit on de douche te kolven terwijl ik.dit schrijft op mn telefoon

Xoxo taliet

heb lilly vandaag al 1 fles met fv gegeven en ze vond t wel ok geloof ik.

krijgen beebs sneller krampjes met bv of met fv??

gewoon nieuwsgierig

xo