HELP

aaaargghhhh kan iemand me hier helpen?



Wout is al in de vierde maand bezig met broekplassen en poepen :roll: Hij is gewoon echt niet zindelijk. Niks helpt, beloningssysteem niet, zelf onderbroeken halen niet en druk eraf (wat ik al twee maanden probeer) ook niet. Ik word er helemaal GEK van. Als ik even niet op let poept meneer in zijn broek. Onderbroekjes worden standaard nat, steeds een nieuwe nodig. En als ik zie dat ie nat wordt leidt ik hem naar de wc maar hij biedt steeds zoveel tegenstand; ik hoef niet plassen en ik wil niet plassen :wall: :wall: :wall:

Ik ben pas 2 weken bezig en Mic.ah is een stuk jonger, maar ik zei hem vorige week nadat hij gewoon niet aangaf dat hij moest poepen/plassen, maar ook niet als hij het in zijn broek gedaan had, dat we het gewoon over een maandje weer zouden proberen. Sindsdien plast hij op de wc. Hij heeft dus WEL een luier om, maar doet die gewoon zelf af als hij aandrang voelt.



Misschien luierbroekjes kopen? een soort veiligheid inbouwen?

misschien is dat het wel…als ik hem vraag of ie een luier aan moet wil hij dat absoluut niet…Maar goed, M. is natuurlijk wel en stuk jonger. Toen W. zo oud was (in maart/april) ging het plassen nog heel goed…

Iemand nog meer tips of ervaringen rond dezelfde leeftijd? Wie geeft mij moed? Ben er echt zo flauw van op dit moment…

onze middelste is een dag jonger dan jullie kereltje en even dacht ik hem met luier naar de basisschool te moeten brengen, want hij was ook altijd heel stellig… hij ging niet op de wc.

Had het echter ook echt niet door… stond hij na het bad afgedroogd en wel in de kamer te wachten op luier en pyama en schrok zich rot dat er plas over zijn voeten liep :roll:



Hier toen besloten het even uit te stellen.

Toen ineens werd het: ik WIL niet… en toen was het hier dus in 1 dag bekeken, want toen heb ik gezegd… je kan wel niet willen, maar ik wil het wel en heb hem een onderbroek aan getrokken.



Die keer was ik de meest koppige :oops: en ging hij de maandag erop al zonder luier naar de psz. Daar is het toen geen 1 keer fout gegaan.



Poep in de broek hebben de heren hier gelukkig allebei nooit gedaan, dat vinden ze gelukkig net zo vies als mama, want brrr. Dat hielden ze dan dus op tot de luier voor de nacht…die heeft de middelste nu ook nog gewoon om.



Ze moeten het zelf willen en kunnen anders begin je vaak niks helaas… maar luierbroekjes hebben wij hier ook een week gebruikt ongeveer voor de zekerheid, maar laat de kleine dan mee uitzoeken, want het kwam hier nogal nauw met het plaatje… die van de C1000 mochten niet, want een koe op je kont is niet stoer :lol:

Misschien dat je hem tijdelijk op gezette tijden naar de wc stuurt. Dus nog voordat je ziet dat hij nat wordt.

Bijvoorbeeld elk uur even naar de wc, of voordat hij de deur uitgaat en gelijk als hij terugkomt weer.

Dan hoeft hij er even zelf niet aan te denken, maar wordt hij niet nat als hij het “vergeet”.

@myrella wrote:

Misschien dat je hem tijdelijk op gezette tijden naar de wc stuurt. Dus nog voordat je ziet dat hij nat wordt.

Bijvoorbeeld elk uur even naar de wc, of voordat hij de deur uitgaat en gelijk als hij terugkomt weer.

Dan hoeft hij er even zelf niet aan te denken, maar wordt hij niet nat als hij het “vergeet”.




Dat werkt hier dus echt niet. Ik laat hem altijd plassen voor we weggaan en voor we gaan eten enzo…maar het is altijd een strijd :roll: en een halfuurtje daarna is ie toch weer nat :wall:



Vanmiddag heeft hij een luier om gehad :oops: vond ik wel ff lekker.



Morgen gaan we toch maar weer de beloning uit de kast trekken. Om het anderhalf uur een pieper laten gaan en dan moet ie zelf naar de wc gaan. Lukt dat dan een magneetje. Bij 3 magneetjes mag hij 's middags even tv kijken. En dan let ik dus nog ff niet op de natte broeken :sick: Ben benieuwd…zal al blij zijn als hij zonder drama’s zelf naar de wc gaat…