Help

Ik kan niet rustig met mijn kinderen de winkel in zonder boos op ze te worden.

Als ik Ryan in buggy heb geen probleem.

Maar looptr hij zelf :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: ZIT HIJ OVERAL AAN :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: tot grootte ergenis.

En de oudste gaat dan mee doen…aaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhhhhhhh



Ik leg uit dat het niet kan…maar hij blijft het doen.

Hij pakt dan bv een stapel boekjes en gooit ze op de grond…

Heb het zelfs al een keer gehad met een emmer verf :ll: :roll: :roll: :roll: :roll: verf op de grond.



Doen vele kinderen dit of is hij gewoon super stout…

Hoe leer ik hem dit af?

Negeren…



Mijn dochter kan ook overal aanzitten in de winkel (legt het gelukkig nog wel terug als ik het vraag) Maar ze kan bv ook ontzetten gaan huilen als ze in de winkelwagen of buggy moet. Al het verkeerd gedrag negeer ik en dan is het spelletje niet leuk meer en de volgende keer gedraagt ze zich weer goed. Denk dat je duidelijk moet aangegeven dat ze wel ergens aan mogen zitten maar dat ze het wel terugleggen. Of als je dat niet wilt dan ook heel duidelijk aangeven dat je dat niet wilt dus laat hem alles maar pakken maar pak het af en zeg of kijk hem niet aan. Met negeren kan je echt heel veel bereiken kwa slecht gedrag. Het heeft vaak geen nut om een hele discussie aan te gaan of een waterval aan uitleg te geven. Kijk je moet natuurlijk altijd beginnen met dat het niet mag en waarom niet. Bv die spullen zijn van die winkeljuffrouw ofzo maar als het daarna nog gebeurd dan zoals ik hierboven al aangaf.



Succes!



Karlijn

Of gewoon niet uit de buggy halen, waarom jezelf over de zeik helpen als het niet hoeft. Blijkbaar luistert hij niet goed genoeg als hij losloopt dus zou ik hem lekker laten zitten ook al wil hij misschien niet. Maar dan duidelijk maken dat wanneer hij wel luistert hij wel los mag. Steeds als het misgaat meteen in de buggy en dan niet teveel heisa maken, maar als hij na de eerste waarschuwing niet geluisterd heeft dan meteen in de wagen zetten en verder negeren.

Idd niet uit de buggy halen. Hier gaat Sam óf in een winkelwagen óf in de buggy, de wereld is nog té spannend om netjes naast mama te blijven lopen gok ik.

Hier gaat Jasper eigenlijk alleen mee boodschappen doen, andere winkels kom ik toch bijna niet binnen :shifty: en zo toch dan doe ik dat meestal als hij er niet bij is, maar ja ik zit nog in mijn verlof dus dat is een luxepositie natuurlijk :wink:



Boodschappendoen met Jasper gaat overigens meestal ok. Niet helemaal perfect uiteraard, maar ons trucje is om hem ook een boodschappenlijst te geven of dat hij de spullen mag pakken die we wél nodig hebben. Hij kan uiteraard niet lezen :wink: maar 3 dingen onthoudt hij wel, helemaal als ik hem help herinneren. Ik probeer hem dan meestal dingen te laten pakken die zowel aan’t begin, als in het midden en ook aant het eind liggen. Zo mag hij bijvoorbeeld een afwasborstel pakken of het fruit uitkiezen :wink: Hij voelt zich dan al erg ‘groot’ en legt andere spullen die hij pakt dan weer gauw terug als ik het vraag. Soms krijgt hij ook gewoon een pakje snoeptomatjes oid in de hand geduwd om te eten. Daar vermaakt ie zich dan ook wel even mee. Mijn schoonzus neemt daarvoor altijd rijstwafels en soepstengels mee :wink:



Maar ik heb het ook al een keer gepresteerd om hem gewoon op te pakken en met hem krijsend onder mijn arm de winkel weer uit te lopen omdat hij niet wilde luisteren :shifty: Dát had ie dan ook weer niet verwacht dus toen ik hem buiten gekalmeerd had konden we vervolgens weer rustig de winkel in lopen en gezellig boodschappen doen.



Uiteraard mag hij bij de kassa dan ook helpen om de spullen op het band te leggen of in de boodschappentas na het afrekenen. Aangezien ik alleen lopend boodschappen doe, haal ik ook nooit heel veel in een keer, dus duurt het ook niet zo heel lang om boodschappen te doen, dat scheelt misschien ook wel :think:



Negeren doe ik eigenlijk alleen vervelend gedrag zoals krijzen en zeuren om koekjes oid.