Hallo allemaal,
Ik heb een vraagje Sem is nu 1 jaar en slaapt slecht in het begin ging het vrij goed maar nu wil hij absoluut niet meer in zijn eigen bed.
Zodra ik hem in bad heb gedaan ga ik met hem naar beneden om een fles te maken en gedag tegen papa en hondjes te zeggen en dan naar bed rond 20.00
Dit is zijn schema ongeveer is eigenlijk altijd anders maar sinds een week is het zo.
07.30 wakker (heerlijke tijd)
08.00 broodje eten
10.00 fruit en sapje
12.00 broodje eten
12.30 slapen(ook drama)
13.30 wakker.
17.00 warm eten en toetje.
19.30 in bad
20.00 fles en slapen ??
Nou is het zo dat zodra ik hem in bed zet en dan is hij ook echt uitgeput dan is het drama blijven huilen en gaan staan in bed tot spugen aan toe.
Dan haal ik hem eruit om het bed te verschonen zeg weltrusten speentje en ga naar beneden dan weer spugen ik verschoon het bedje zo een 4 keer avond. Uiteindelijk rond 00.00 slaapt hij nog niet ik heb het bedje al naast ons bed gezet, het is gewoon drama. Ook als ik in bed ga liggen en doe hem bij mij in bed dan is het ook huilen maar dan is het na een uur over en slaapt hij (ondertussen draait ie 30 keer het hele bed rond.)
Wat moet ik hier aan doen? Het is gewoon niet te doen hij blijft huilen en zo ook bij het middagslaapje dan krijg ik hem alleen in slaap als ik ga wandelen met de wagen. Maar savonds lukt dit ook niet.
Iemand tips? Ik slaap echt heel weinig de laatste tijd… en voor Sem zijn humeur is het ook niet top !
Ook schrikt hij heel vaak wakker snachts en begint dan enorm te huilen en dat houd ook pas op na een uur…
Groetjes Yay
Misschien moet je het voor zijn dat hij uitgeput raakt?!
Je zou denken dat ze dan zo in slaap vallen maar vaak zijn ze dan zo moe en kunnen ze niet meer in slaap komen.
MIsschien oortjes?? Als ze last van hun oortjes hebben is liggen niet fijn, waar dan ook.
Succes
@missmelody wrote:
Misschien moet je het voor zijn dat hij uitgeput raakt?!
Je zou denken dat ze dan zo in slaap vallen maar vaak zijn ze dan zo moe en kunnen ze niet meer in slaap komen.
ook dat heb ik geprobeerd maar ook dat werkt niet… k ben een uur eerder gaan liggen met hem maar ook dat baat niet
Tatjana ik heb dit probleem hier dus ook.
Is vorige week begonnen.
Ze zet het op het huilen als ze het bed maar ziet.
En blijft huilen kan het eerder krijsen noemen.
Het werd steeds later voordat ze ging slapen het werd hier zelfs een x 1:00 snachts. We zijn toen ook naar de huisartsenpost geweest en ze heeft een beginnende oorontsteking. Maar denk niet dat het daar alleen aan ligt hoor dat huilen. Moet zeggen dat er veel kindjes last van hebben moest ik zeggen. Mats had het gisteren ook al. Nikki heeft het ook al gehad.
Denk ook wel dat het een sprongetje/fase is.
Hier ligt ze meestal in de avond op mijn schoot en probeer haar dan om de 10 minuutjes terug te leggen en dit uren aan een stuk.
Erbij blijven zitten helpt ook allemaal niets.
Alleen uit bed bij mama of papa. Denk gewoon dat we hierdoor heen moeten en alleen maar kunnen duimen dat het snel overwaait
Misschien kun je hem wat eerder in bed leggen ´s middags. Het kan zijn dat hij oververmoeid is en daardoor niet wil slapen en zich dan verzet.
Succes!
bedankt voor de tips morgenochtend ga ik even naar de HA om alles na te laten kijken en dan kijken of wat eerder op bed liggen gaat helpen.
Alvast bedankt en jullie horen nog van me hij slaapt nu net 2 min pff haha
of in de ochtend tussendoor nog eens in bed leggen…ik vind dat hij wel erg weinig slaap krijgt als ik het zo lees.bv na het ontbijt nog even naar bed?dan is hij vast niet zo kapot als hij s’middags naar bed gaat en slaapt hij mischien s’middags ook wat langer
@merel33 wrote:
of in de ochtend tussendoor nog eens in bed leggen…ik vind dat hij wel erg weinig slaap krijgt als ik het zo lees.bv na het ontbijt nog even naar bed?dan is hij vast niet zo kapot als hij s’middags naar bed gaat en slaapt hij mischien s’middags ook wat langer
Dat deed hij vroeger wel maar ook dan gaat hij niet slapen, daarom slaapt ie nu nog maar 1 keer per dag … omdat ik dacht dan gaat ie vast savonds eerder slapen…
Maar dus niet, maar ook nu als ik he bijvoorbeeld om 10.00 a 10.30 op bed lig is het krijsen en gillen en dat wel 2 uur lang en weer tot kotsen aan toe