HELP!!!!!!!!

HELP!!!

Lana is ZOOOOOOOOOOOOOOOO eigenwijs. Ze had 2 bakken met speelgoed over heel de vloer gegooid in haar kamer. Dus ik zei, voordat opa en oma kwamen, ruim het op. Nou we zijn 2 uur bezig geweest om haar te laten opruimen, aangeboden om het samen te doen, maar niets van het alles. Ze heeft er nog meer een puinzooi van gemaakt. Omdat ze van ons moest opruimen mocht ze haar kamer niet uit voordat ze het had opgeruimd. Nou, om 13 uur is mevrouwtje uit zichzelf in bed gekropen en in slaap gevallen. Voordat ze in slaap viel, keek ik nog even om het hoekje, zegt ze: Ik ga slapen, deur dicht mama! Deur dicht! Ik ga slapen :shock: Het brutale eigenwijze donder. Ze is net een half uurtje wakker en NOG gaat ze niet opruimen. Ze zit nog steeds in haar kamer, ze heeft daar een boterham gegeten en haar drinken gehad.

Het beloningssysteem daar trapt ze dus ook niet in. Boos worden helpt niet, in de hoek zetten werkt niet. Zelfs opa en oma niet zien helpt niet.

Wat moet ik hiernu mee?!

Allereerst een grote :hug: want zulke situaties zijn nooit leuk.

Maar hier komt 1 grote vraag uit voort: wie is er de ‘baas’?

Ik lees dat zij speelt op haar kamer, en dat ze daar dan ook moet blijven als opa en oma komen?

Oftewel ze moet voor ‘straf’ in een kamer zijn waar allerlei speelgoed én haar bed is? Dat is geen straf, dat is feest…

Ik zou haar straffen door haar beneden in de hal op de mat voor de voordeur te zetten, hoogstwaarschijnlijk hoort ze dan ook dat opa en oma er zijn? Ze moet wel op een plek straf krijgen waarbij het leuk is om er te zijn… en het is vooral sterk blijven, want meisje van 3/4 jaar zijn keigoed in het uit-testen van papa en mama…

Hou je ons op de hoogte? :thumbup:

tjeetje deb… :think:

haar uit de situatie halen (dus de puinhoop in haar slaapkamer) en dan idd ergens een strafhoekje geven…

hier is dat de gang…

na 3 min ga ik naar Dave toe n vraag of hij wilt opruimen… zo nee, weer 3 min.

Dave vind de gang dus echt niet leuk he… het is er donkerder dus niet prettig voor hem.

en anders moet hij op zijn stoeltje met zijn neus richting muur… even veel minuten als leeftijd :wink:

dit werkt hier…

ik weet dat het HEEL moeilijk is, maar probeer rustig te blijven… tot 2o tellen ofzo…

en als dit allemaal niet helpt… dan komt bij ons de vuilniszak te voorschijn… alles wat daar in komt door mama of papa gaat de prullenbak in

(denkt hij, wij lopen gewoon de garage in zetten de zak weg en gaan dan de sulo klep open en hard dicht doen…)

na twee keer wordt er hier echt wel opgeruimt :mrgreen:

het ‘weggegooide’ speelgoed komt na een paar weken heel langzaam weer te voorschijn :wink:

succes :hug:

Nou, mevrouwtje heeft haar vader om haar vingertjes gewonden hoor :roll:

Hij heeft het dus opgeruimd onder het mom van: ik ga de deur strippen en dalijk gaat het speelgoed misschien kapot :wall: Dan had ze het dus maar moeten opruimen! was mijn reactie.

Ze is iig flink aan het uitspelen, want ze kwam binnen en toen zei ze heel triomfantelijk: is opgeruimd, papa gedaan :twisted: Dus dat was even ruzie hierzo.

Nou ja, ik ben iig doordeweeks aan het werk en zit hij met de problemen :silenced: