Hoi allemaal,
Ik word momenteel een beetje gek van mezelf. Even mijn verhaal: Ik ben de moeder van een dochtertje van bijna 18 maanden. Ik was net 35 toen ik snel zwanger werd en de zwangerschap en bevalling zijn prima verlopen.
Ik heb 8 maanden borstvoeding gegeven en werd in die tijd ook niet ongesteld. Daarna zijn we voor een tweede gegaan en dat ging ook best vlot: ik was in de vierde ronde zwanger. Ik had een regelmatige cyclus en kwam er met behulp van ovutesten achter dat ik een late eisprong heb (dag 17) en toen ik dat wist, was het eigenlijk meteen raak. Helaas bleek bij de eerste controle bij de VK dat het niet goed zat en ik ben eind december gecuretteerd.
Ik ben in januari weer begonnen met ovutesten en had ik netjes op dag 17 mijn eisprong en werd ik (zoals altijd) na 29 dagen ongesteld. De volgende maand weer getest, maar geen positieve ovutest
en pas na 40 dagen ongesteld. Nu zit ik weer op dag 17 van mijn cyclus en weer geen positieve ovutest. Ik ben bang dat er weer zo’n lange cyclus aan zit te komen. Bovendien maak ik me zorgen dat ik geen eisprong meer heb. Ik maak me ook ongerust over mijn leeftijd, ben ondertussen ook 37. Herkent iemand dit?
Ik merk ook dat ik hier heel veel mee bezig ben, het moeilijk van me af kan zetten. Hoe doen jullie dat?
Sorry voor dit egoberichtje (zeker als eerste berichtje), maar word momenteel nogal gek van mezelf.
Hey mamaste,
Ik heb geen ervaring met een lange cyclus. Ik heb wel een aantal keer gehad dat ik ook dmv ovutesten geen eisprong heb kunnen ontdekken. Inmiddels zijn we een jaar verder en ga ik de 30e naar de gyn.
misschien zou jij het ook eens na kunnen vragen bij de ha.
MamaSte, ja je kunt jezelf helemaal gek maken, ik weet er alles van.
Ik heb geen ervaring met lange cycli, maar wist je dat als je 36+ bent je al na 6 maanden proberen langs de huisarts kunt gaan? Alhoewel, je bent natuurlijk wel een keer zwanger geweest. Maar een keer langs gaan kan geen kwaad. Misschien kun je 1 cyclus gaan tempen, want een blijvende tempstijging na je eisprong is het bewijs dat je een eisprong hebt gehad.
Succes. Als je nog vragen hebt…
En veel mensen zeggen dat je er niet zoveel mee bezig moet zijn, dat vind ik heel leuk bedacht maar dat gaat gewoon niet. Ik kan het niet in elk geval.