Jazz krijgt sinds 2 dagen 150 ml en dus 5 flesjes… Maar ik word GEK van dat tellen en proberen uit te komen op een dag met de flesjes. Hoe doen jullie dat? Komt jullie kindje op vaste tijden? Ik probeer Jazz zijn laatste fles rond 11 uur half 12 te geven…
Maar zoals gisteren dan ligt hij nog heerlijk te slapen. MOet ik hem dan wakker maken? Na zijn flesje van half 8 is hij nog zo’n anderhalf uur wakker en valt dan pas in slaap. Met gevolg dat hij bijna niet meer kan slapen voordat het weer etenstijd is… Hoeveel uur laten jullie er tussen zitten? En dan heb ik nog een probleem. Jazz kan makkelijk door slapen alleen hij wordt steeds getreiterd door flinke krampen en niet kunnen poepen midden in de nacht!!! Iemand daar tips voor?
Vind het zo zielig voor het kleine mannetje… Vannacht hem gewoon moeten helpen met de thermometer… En dat kan nooit de bedoeling zijn…
Ik begin rond tussen 6.30-7.30 met het eerste flesje, en dan om de vier uur, we proberen de laatste fles om 22.30-23.00 te geven, soms wat eerder, soms wat later.
De laatste fles gaat er bijna slapend in.
Op dit moment zit ze in een sprongetje, dus maakt ze er een potje van.
Gisteren om 17.30 de vierde fles, en om 20.00 kwam ze alweer voor een fles, kunnen rekken tot 21.00, daarna heeft ze geslapen tot 7.30, dus een heerlijke nacht gemaakt, kijken wat ze vandaag doet.
Af en toe gebruiken wij ook de thermometer bij krampjes het is inderdaad niet de bedoeling, maar het werkt wel is voor de baby (en voor papa en mama) wel prettig.
Wij geven regelmatig cinababy, werkt hier heel goed.
geef je cinababy preventief of alleen als ze krampjes heeft?
rond week 5-6 heb ik het een steeds na iedere voeding gegeven,omdat ze veel last van krampjes had en ik toen van borstvoeding naar kunstvoeding ben overgestapt.
Nu krijgt ze het alleen nog meer zn.
Lucas krijgt ook 5 X 150 ml.
Ons schema is dat hij om de 4 uur een fles krijgt.
We beginnen om 07.00 dan om 11.00- 15.00- 19.00- 23.00.
s’ Nachts word hij nog wakker en dan geven we hem een half flesje (op aanraden van het CB, anders raken ze eraan gewend en zullen ze veel lastiger gaan doorslapen straks).
Meestal is hij rond 03.00/ 04.00 uur.
Maar we staan elke ochtend om 06.45 op, dus om 07.00 beginnen we altijd met de eerste fles. Zo komen we altijd goed ‘op schema’ uit.
Vraagje voor jou: Geef jij Jazz echt 150 ml voeding, of 150 water en 5 schepjes, wat dus 165 ml voeding is?
Want ik geef dus echt 150 ml voeding, maar moet eerst 165 ml aanmaken omdat je anders met halve schepjes moet werken.
Maar dan moet ik dus wat weggooien.
Ik geef hem gewoon 165 ml. Hij eet wat hij kan en als ze nl te veel op hebben gooien ze het er uit of plassen ze het uit… Het is onmogelijk om 150 ml te geven… Daarbij als je op de achter kant van de verpakking kijkt staat ook dat ze 150ml krijgen maar dat het 165ml is met 5 schepjes… Ik heb nog steeds contact met mijn vk en die zegt gewoon aanbieden, als kindjes niet meer willen stoppen ze vanzelf…
Jij geeft je kleine man dus nog een half flesje he… Maare ik heb het idee dat als ik Jazz een speen geef hij gewoon doorslaapt, daarbij eet hij niet echt gulzig van zijn nachtvoeding… Heeft de kleine van jouw wel echt honger?!?
Ik kan ook maar geen regelmaat krijgen. Een paar dagen ging het goed (laatste voeding om 11 uur en eerst om 6 uur-half 7, maar nu weer twee nachten om 4 uur).
Vind het erg knap dat er kindjes zijn die nu al een ritme hebben. Gisteren was het hier echt heel raar. Onze kleine man heeft toen ook ineens weer 6 x 150 gedronken. Zou hij ineens te weinig hebben aan 150 ml?? :think:
Tegen krampjes gebruik ik af en toe venkelthee. Heb ook cinababy geprobeerd, maar dat werkte bij hem eigenlijk niet. Daarbij ben ik er niet kapot van, omdat er een beetje alcohol inzit.
Hoe vaak poept jullie kleine? Ik dacht altijd dat onze zoon vaker moest poepen, maar zijn ritme is gewoon elke 2 tot 3 dagen. En dan poept hij gewoon uit zichzelf en heeft geen hulp (van thermometer of wat dan ook) nodig. Vogens het cb, spreek je pas van obstipatie als hij minimaal 3 x 24 uur niet gepoept heeft. Dan hoef je in principe ook pas actie te ondernemen. Ik zie ook dat onze zoon verkeerd perst. ZIjn hoofd wordt knalrood, maar zijn buikje spant niet aan. Dus pas als het helemaal vol zit, dan komt het er pas uit. Begrijp je wat ik bedoel? Het schijnt ook te helpen als je de anus masseert. Dan krijgen ze in de gaten waar de uitgang is en gaan goed persen.
Om obstipatie tegen te gaan heb ik verschillende tips gekregen. De eerste was sinaasappelsap, wat door vele anderen weer tegengesproken werd, omdat het erg scherp is. En zo erg tegenegesproken, dat ik het niet meer durft te geven. De tweede was een beetje slaolie door de voeding totdat hij gepoept had. En de derde was venkelthee, maar ik denk dat dit een vergissing is van die persoon en dat die krampjes en obstipatie door elkaar haalde.
O ja, wij lengen de voeding wel standaard aan met 10 ml. extra water per keer, om de ontlasting wat dunner te maken.
Er is een speciale voeding voor kindjes met problemen met de ontlasting: nutrilon omneo.
Hoe zwaar zijn jullie kindjes??? Vind het erg lastig om te bepalen hoeveel hij nu precies moet drinken. Wij geven nl. 10 ml. extra water per voeding, dus die tel ik dan niet mee bij de voeding? Dus dan zouden we ipv 5 x 150 ml, 5 x 160 ml. moeten geven?? :think:
Het is ook erg lastig… Maar jullie kleine mannetje moet echt genoeg hebben aan 150 ml-165ml met 5 schepjes voeding… Zijn maagje is nog maar heel klein en om daar ineens teveel voeding in te “stoppen” is niet goed. Jazz doet ook na de voeding nog alsof hij honger heeft, maar hij heeft gewoon zuig behoefte… Als ikh em zijn speentje geef is hij rustig en is het zoeken afgelopen, ook als hij hem daarna eruit gooit…
Onze beide boys zijn nog maar een paar weken, de voeding moet langzaam opgebouwd gaan worden dus 150ml-165ml moet echt genoeg zijn… Daarbij heb ik ook gehoord dat als je een theelepeltje olie door de melk doet het poepen makkelijkere wordt…
En dan heb ik nog iets ikheb vandaag van mijn vk gehoord dat het zo kan zijn dat Jazz teveel prikkels krijgt, en dat werkt op de darmen… Dus ik ga nu proberen hem minder prikkels te geven…
En dan als laatste ik was vandaag in een green winkel en vroeg aan de medewerker of ze iets hadden voor darmkrampjes/moeilijk kunnen poepen hij zei dat ABC Dophilus powder perfect was en dat er al snel verbetering zou optreden. Een pot kost 27 euro… Ik ga me er eerst even beter in verdiepen en als het echt zo goed is ga ik het proberen… Het is poeder die je toevoegd aan de melk en die bevat de goeie darm bacterien… Maar goed even google en even informeren… Als ik meer weet meldt ik het wel…
Jazz heeft ook maar heel weinig poepbroeken… En het is zelfs zo dat het soms kleinachtige groen is… Lastig eruit te poepen…
Ja, hij heeft daar ook alle dagen genoeg aan, behalve gisteren.
Om 10 uur 15 ml, om 12 uur weer. Hij had gewoon honger. Daarna om 5 uur weer 150 ml en twee uur later dus weer.Misschien een regeldagje?? Of hoe noemen ze dat??
Ben trouwens wel blij om te lezen dat meer mama’s er moeite mee hebben en het soms niet weten :mrgreen:
Ja een regeldag inderdaad… Jazz heeft daar gelukkig nog geen last van gehad, of ik heb het niet gemerkt…
Ja je bent zeker niet de enige… Het is soms echt puzzelen zo’n klein mensje… Lastig hoor… Maar goed we blijven onze hart volgen…
De gebruiksaanwijzing zat er bij deze ook neit bij nog wel aangevinkt in het begin
wij hebben tegen krampjes Sap-Simplex gebruikt…Wat een super spul zeg!! krampen verdwenen als sneeuw voor de zon!
En verder igg gewoon je gevoel volgen…Een echt ritme komt vanzelf wel hoor!
@Daantjuh wrote:
Ik geef hem gewoon 165 ml. Hij eet wat hij kan en als ze nl te veel op hebben gooien ze het er uit of plassen ze het uit… Het is onmogelijk om 150 ml te geven… Daarbij als je op de achter kant van de verpakking kijkt staat ook dat ze 150ml krijgen maar dat het 165ml is met 5 schepjes… Ik heb nog steeds contact met mijn vk en die zegt gewoon aanbieden, als kindjes niet meer willen stoppen ze vanzelf…
Jij geeft je kleine man dus nog een half flesje he… Maare ik heb het idee dat als ik Jazz een speen geef hij gewoon doorslaapt, daarbij eet hij niet echt gulzig van zijn nachtvoeding… Heeft de kleine van jouw wel echt honger?!?
Dat is dus een beetje het dilemma.
Vrijwel iedereen hier zegt, gewoon 165 geven, en die CB arts vond dat dus veel te veel nog.
Maar dan moet ik er dus voeding uitgooien.
Hij lijkt het ook gewoon goed te doen verder, hij krijgt nu nog 3 keer 135 (120+4), en 2 keer 150 (150+5, en dan een beetje eruit gooien).
We hebben het 's nachts weleens met een speen geprobeerd.
Hij werd toen om 05.00 wakker, en omdat hij toch 1,5 á 2 uur later zijn volgende voeding kreeg heb ik hem een speen gegeven.
Dat hielp wel maar hij raakt hem al snel kwijt, dus heb ik hem langs me gelegd met mijn pink. En toen sliep hij tot 07.00 (alleen ik niet… ).
Maar als hij om 03.00 komt (exact om de 4 uur dus), dan kan ik het niet nog 4 uur rekken tot 07.00 uur.
En daarbij, hij is nu 5 weken, dus doorslapen zou nu wel erg vroeg zijn.
Ik denk wel dat het honger is, want ik verschoon hem eerst, en als ik hem dan vasthoud vreet ie me bijna op :mrgreen:
Lucas weegt trouwens bijna 4400 gram, voor degene die dat vroeg.
Jazz is een week ouder dan lucas en hij drinkt gewoon 150ml-165ml… Daarbij hang ik absoluut niet aan die gasten van het CB. Als er iets is dan ga ik naar mijn huisarts of ik bel mijn vk. Het cb is leuk om te wegen en meten maar thats it…
Ik zou je mannetje gewoon 150ml-165ml geven, en als hij niet meer wil dan stopt het vanzelf met drinken… En doen wat je hart je ingeeft…
En als hij je zo opvreet dan moet het wel honger zijn… 5 weken en doorslapen is vroeg, maar als ik naar Jazz kijk kan hij het wel, als het flesje om 11uur/ half 12 geven wordt…
Daarbij is Jazz trouwens lichter dan lucas. Hij is 4150 gram…
Sap-Simplex waar is dat te verkrijgen?
@Daantjuh wrote:
Sap-Simplex waar is dat te verkrijgen?
Kun je onder andere bestellen via sabsimplex.nl. En er is een apotheek in Weert die het verkoopt? Woon je daar in de buurt??
HIer ook een mannetje dat 's nachts echt honger heeft. Ik hoor af en toe zijn maagje knorren. Wist niet dat dat bij zulke kleintjes ook voorkwam, maar vond het wel grappig.
Vannacht was het half 4 en vanochtend half 9. Dus toch soms 5 uur ertussen. :thumbup:
of via de duitse apotheek st joseph…gewoon ff googlen
Hier in het oosten verkoopt de DA drogist het
Heb mijn schoonzusje gevraagd het te halen voor me, die woont in enschede…
Jazz had gister avond om kwart voor 11 zijn laatste flesje… Toen kwam hij om 3 uur, dit kunnen rekken tot half 5 maar hij loopt dan echt te trutten met zijn flesje… Volgens mij is het niet echt honger… Maar goed daarna kwam hij pas om kwart voor 10. Als ik Jazz op zijn buikje leg( wel bij ons op bed ) dan slaapt hij veel langer en sneller… Baal er van dat hij niet op zijn buikkie mag slapen… Hij vindt het veel lekkerder…
Daarbij wordt ik echt GEK van alles en iedereen het maakt me onzeker en daar baal ik van… Iedereen zegt wel volg je hart, maar ik wil geen kindje dat straks alleen maar bij papa en mama in bed wil slapen… Dus we zitten nu in een strijdt met z’n tweeen… Jazz boven in bed huilen en mama beneden… Maar hij moet wel leren om te slapen in bed, en dan gaat het vooral om de slaapjes voor 23.00uur en na 09.00 uur… Als we hem pakkken is hij stil, leggen we hem neer is het brullen… Ons mannetje heeft het nu al door :? Dus volgens mij vk even de stijdt aan gaan…
Wat ook lastig is is dat bij jazz niet te zien is of hij moe is. Ik moet dus altijd gokken wanneer ik hem naar bed moet brengen… De meeste kindjes doen wrijven in de oogjes of wegdraaien met hoofdje… Jazz niet… Hoe doe jij dat?
En dan nog vraagje, doe je je kindje na het eten in badje of voor?
@Daantjuh wrote:
Jazz krijgt sinds 2 dagen 150 ml en dus 5 flesjes… Maar ik word GEK van dat tellen en proberen uit te komen op een dag met de flesjes. Hoe doen jullie dat? Komt jullie kindje op vaste tijden? Ik probeer Jazz zijn laatste fles rond 11 uur half 12 te geven…
Oeh wat laat ....
Ik heb het altijd zo uit zitten tellen dat ik rond 22.00-22.30 (soms 23.00)
de laatste fles geef.
Desnoods geeft ik hem de één na laatste fles iets minder.
Het is altijd goed gegaan :thumbup:
@Anneke wrote:
s’ Nachts word hij nog wakker en dan geven we hem een half flesje (op aanraden van het CB, anders raken ze eraan gewend en zullen ze veel lastiger gaan doorslapen straks).
Meestal is hij rond 03.00/ 04.00 uur.
Als ik eerlijk ben vind ik dat een raar advies (excusez moi)
en als ik jou was zou ik dan zeker over dag die 165 aanbieden hoor.
Kinderen hebben een bepaalde hoeveelheid voeding per
dag nodig en ze zijn nog zo klein!
En van dat doorslapen...
Hier bij beide kinderen gewoon een fles 's-nachts gegeven.
(werd misschien niet altijd opgedronken) maar Anoek liep met
10 weken al de nacht door en Sven nu met 12 weken begint hij
door te slapen. (en dan krijgt hij rond 22.00-22.30 de laatste fles)