help

als ik een kindje meeneem in mijn auto, dat met een kindje net gespeeld heeft die water pokken heeft ,

en mijn dochter gaat daarna in de auto stoel zitten , kan zij dan ook de waterpokken krijgen :think:

Dat hoeft niet persee hoor.

Yeline is 2x in contact geweest met waterpokken en heeft zelfs geknuffeld met de kindjes en kusjes gegeven en nog steeds heeft ze ze nog niet zelf gehad.

Ik denk het niet hoor Pegje, volgens mij moet je dan echt contact hebben met degene met waterpokken.

volgens mij wordt dat doorgegeven doro huid op huid contact met het vocht van de pokjes zelf, of dmv speeksel (of vochtdeeltjes in de lucht bij het spreken)… dus ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken hoor

als jou kindje niet in aanraking is geweest met het kindje dat waterpokken heeft hoef je je geen zorgen te maken. waterpokken heeft een incubatie tijd van 2 weken dan pas kan iemand besmettelijk worden. drie dagen voor het uitbreken en tot dat de blaasjes zijn ingedroogd.

is jou kindje wel in aanrakking geweest met een kindje die wel waterpokken heeft kan er een kans zijn dat jou kindje besmet raakt.

want als ik het goed begrijp gaat het niet om direct contact?

heeeeeel theoretisch gezien zou het wel kunnen:

als het besmette kindje het mee te nemen kindje besmet heeft

en deze in je auto zou hoesten bijvoorbeeld

en de vochtdeeltjes er lang genoeg hangen om jouw kind die daarna in de auto mee rijdt te besmetten, ja dat kan

maar de kans is echt nihil denk ik