Help?

Ik zou wel wat tips kunnen gebruiken momenteel want ik ben echt een wandelende zombie :zzz: :zzz:

Djanel is een hele makkelijke baby, huilt bijna nooit alleen als er iets is en overdag slaapt hij zo lekker.

Maar we hebben een nachtprobleem hier, hij slaapt wel maar dan alleen maar als we hem dicht tegen ons aan houden.

Ik ben geen voorstander van een baby bij je in bed te nemen dus we houden hem nu elke nacht omstebeurten een paar uur vast (blijven wel wakker!!) zodat hij slaapt. En ook zodat de ander toch een paar uurtjes mee kan pikken.



Het probleem is dus dat Djanel sā€™nachts niet in zijn wieg wl slapen, zodra hij erin word gelegd gaat hij huilen. Ik ben geen voorstander van zoā€™n kleintje te laten huilen want ik geloof niet echt dat dat de oplossing is maar misschien komt dit iemand bekent voor en heeft een aantal andere nuttige tips?



Ik heb nu twee dagen achter mekaar het badritueel verschoven naar de avond, babymassage geprobeerd en dit alles vind hij heerlijk hoor maar heeft nog niet gewerkt.



Is ook moeilijk voor zoā€™n kleintje, eerst zit je negen maanden lekker veilig en warm in mamaā€™s buik en dan ineens word je in zoā€™n koud wiegje gelegdā€¦

aiā€¦ lastigā€¦



slaapt hij overdag wel in de wieg?



Ennuhā€¦ je zegt zelf "koud"wiegjeā€¦ ik weet wel dat je het bedoeldā€¦ als ā€¦ koud in de zin van niet de warmte van de baarmoederā€¦ maar wie weetā€¦ een warme kruik in bedje leggen voordat je hem erin legt?



als hij overdag ook niet wil liggen, zou je zā€™n oortjes na kunnen laten kijken?

Kan zijn dat liggen pijn doet.



Een t-shirt met jouw geur in de wieg leggen kan misschien de ā€œeenzaamheidā€ een beetje verdringen?



uuuuuuuuhhhhhhhhmmmmmmmmmmmmmm



ik denk nog even verderā€¦

Veel kindjes hebben eerst nog dat ze 's nachts meer wakker zijn en overdag meer slapen. Na verloop van tijd draait dit langzaam om.

Misschien wachten tot ie echt vast slaapt voor je m in de (voorverwarmde) wieg legt? Als ze nog in de lichte slaap zijn worden ze heel makkelijk wakker.

Laten huilen geloof ik ook niet zo in hoorā€¦ zeker niet als ze nog zo jong zijn, want dan kan je niet zeker weten dat het huilen van vermoeidheid is (de enige huil die je denk ik na een tijdje wel maar moet laten, omdat het anders misschien erger wordt).

Lana had precies hetzelfde.



Huilen als ze de nacht in moest. Wij hebben de kinderwagen bak van het onderstel afgehaald en bij ons naast het bed gezet. En overdag de kinderwagenbak in de ledikant gezet. Ze vond het ledikant gewoon te groot. Wat ik me overigens heel goed kan voorstellen na 9 maanden in een kleine ruimte te hebben gezeten.



Na een week hebben we ook de nachten Lana in de kinderwagenbak in het ledikant gezet. En na nog een aantal weken zijn we overdag Lana in het ledikant gaan leggen en de nachten nog in de kinderwagenbak. En na nƃĀ³g een aantal weken ook de nachten in het ledikant gelegd, met een opgerolde handdoek achter haar ruggetje en tussen haar beentjes door naar voren zodat ze het gevoel had dat ze lekker in een kleine ruimte lag.



En altijd vantevoren een lekkere warme kruik in haar bedje en als zij er in ging, de kruik bij haar voetjes neergelegd.



Je kan ook proberen een wekker bovenin het bedje gezet zodat ze toch een ritme hoorde.

juul heeft haar eigen minibedje op ons bed en zo is ze heel dichtbij en toch veilig :thumbup: (we hebben het aankleedkussen als bedje op gemaakt) mischien werkt dit voor jullie ook wel?

Met tigo was het toen net zoā€¦ Ik heb uiteindelijk 2 handdoeken opgerold. Tigo lag op zn zij en een handoek in zn rug en 1 voor zn buikie en toen sliep hij als een engelte in zijn ledikantje



Owja, en van te voren even een kruikje in het bedje om het lekker warm te maken

Misschien is inbakeren een idee?



Gr Dune

Hier hetzelfde ā€œprobleemā€. En ik ben ook geen voorstander van laten huilen dus mijn nachten zijn intussen aardig doorwaakt. Ze slaapt overigens wel bij ons in bed, als het me extra slaap oplevert, en dan ligt ze tussen onze hoofdkussens, zodat ze niet onder de dekens komt. Maar dat aankleedkussen van jancasil klinkt wel erg goed. Hoe heb je dat gedaan?



Ik heb trouwens ook het idee dat het wat met krampjes te maken heeft. Tenminste Mila heeft er nogal last van. Bij jullie ook Tama?

Hmmz :think: hij ligt in een wieg dus dat is klein genoeg lijkt meā€¦

Kruikje doe ik, dus hij gaat een lekker warm bedje in.

Die tip van dat aankleedkussen kan ik proberen maar leg je hem dan helemaal bovenin je bed?

@Bambi wrote:



Ik heb trouwens ook het idee dat het wat met krampjes te maken heeft. Tenminste Mila heeft er nogal last van. Bij jullie ook Tama?




Nee hier zijn het echt geen krampjes, hij wilt ons gewoon voelenā€¦

@Debbie & Lana wrote:



Je kan ook proberen een wekker bovenin het bedje gezet zodat ze toch een ritme hoorde.




Dit lijk me trouwens ook wel een goeie, balen dat ik nu niet zoā€™n tikding heb. Maandag maar even gaan halen danā€¦

Ik weet niet of het al genoemd is of dat je het al geprobeert hebt, maar misschien vind hij het te stil? Misschien kun je een radio, cdā€™tje aanzetten?

Herkenbaar, Nikkie heeft de eerste weken bij voorkeur op mijn buik geslapenā€¦Overigens deed ik dan wel hazenslaapjesā€¦het gekke is dat ik nooit op mijn rug slaap, maar toen bleef ik, onbewust, alleen maar op mijn rug liggen. Soms kon ik haar na een paar uurtjes slaap wegleggen, maar meestal was het vrij snel weer brullen.



Ik heb haar inderdaad een poosje bij ons in bed gehad, op het aankleedkussen. Helemaal bovenin, tussen onze kussen. Dat werkte al beter.



Wat hier uiteindelijk goed geholpen heeft, is de bakerzak. Ze viel dan nog steeds bij mij of manlief op de buik in slaap, maar toen konden we haar na een uurjte ofzo wel overleggen. Ze miste toch kennelijk begrenzing om zelf goed door te slapen.



Succes ermee, ik weet hoe vermoeiend het is.

Misschien inbakeren? Dat geeft ook al een veiliger gevoel.

Herkenbaar :shifty:

Als eerste :angel: het gƃĀ”ƃĀ”t over :wink:

Celies had het ook heel ergā€¦

Dag en nacht ritme heeft een beebje gewoonweg nietā€¦

Dus ik sliep idd eerst met haar,ik lag iig zij sliep :eh:

Soms viel ik wel weg hoor maar ik voelde me er idd ook gewoon niet fijn bijā€¦

Na een week ofzo trok ik dit dus ook echt niet meerā€¦

Toen ben ik idd het wiegje goed op gaan warmen en tegen die tijd kon ik een beetje ā€˜ā€˜vogelenā€™ā€™ wat wƃĀ©l een goed moment was om in de wieg te liggen met een spuudoekje tegen haar neus die ik in mijn bh had gedragen 8)

Strak onder de lakens ƃĀ³f tussen 2 rolletjes in zodat ze zich ook lekker beschermd voelde.

Dit ben ik steeds langzaam op gaan bouwen eerst sliep ze maar een uur in bedje naast me (wƃĀ”t een goddelijk uur was dat al :mrgreen: )

En toen pikte ze het ook als ik haar na de eerste nachtvoeding nog terug legte :dance: en zo steeds wat langerā€¦

Ik ben haar wel na een paar weken in gaan bakeren in de swaddle me omdat zij het dus zo gfijn vond om stralk vast gehouden te worden en met haar armen beperkt te wordenā€¦dat als ik haar weg legte zij het schrikreflex kreeg en dan weer wakker was :?

Met die swaddle me doek was dat probleem opgelost! :thumbup:

Ik voedde haar ook gewoon ingebakerd en dat maakte het steeds makkelijker met het terug leggen in de wieg!



Je kan ook denken aan een combisleeper als je plek hebt?!

Dat heb ik gedaan toen de wieg te klein werd,gewoon een ledikant met 1 kant eraf tegen het bed en dat vast gemaakt!

Ideaal!!

@jacsansil wrote:

juul heeft haar eigen minibedje op ons bed en zo is ze heel dichtbij en toch veilig :thumbup: (we hebben het aankleedkussen als bedje op gemaakt) mischien werkt dit voor jullie ook wel?


Zo deden wij het de eerste tijd ook met Veerle, maar dan met het matrasje uit het wiegje tussen onze kussens. Zij had veel zuigbehoefte, dus om de beurt de pink erin en zo kregen we toch nog wat rust :mrgreen: .

Wij hebben ook t zelfde probleem gehad

Ons werd afgeraden om ze op t aankleedkussen te leggen omdat dat van plastic is en gaat broeien :wink:

Wij hebben eerst Fieke in de kinderwagenbak tussen ons in gelegd zodat ze er niet op konden

gaan liggen en niet de dekens er overheen konden trekken, maar ik was dat eigenlijk al snel beu, want

ik stootte haar wakker met t draaien en dat is ws omdat we n vrij klein bed hebben

Ik heb dus op n goed moment haar bedje naar onze kamer gesleept en nu slaapt ze daar nog

en vind t ideaal dus dat is ms als je er natuurlijk plek voor hebt ook n oplossing

Meid succes, want gebroken nachten zijn echt niet fijn :hug:

Zijn wiegje staat naast ons bedje :wink:



Gisteravond toen hadden we hem om 20 uur in bad gedaan en na het aankleden en (.) drinken hebben we hem in de wieg gelegd. Hij werd om 23:30 wakker, heb hem toen verschoond en (.) gegeven en toen heeft hij doorgeslapen in zijn wieg tot 3:45 :dance: :dance:

Na de voeding wou hij dus niet meer de wieg in en toen heb ik een aankleedkussen gepakt, opgemaakt met zijn dekentjes, tussen ons ingelegd en daar heeft hij geslapen tot 8:20 :dance: :dance:



Ik weet niet of hij dat vannacht weer gaat doen maar heerlijk hoor, heb gewoon even kunnen bijtanken :mrgreen:

En heeft ie het weer gedaan? Sem is ook snachts liever tegen een van ons aan.

Dus ik lees even meeā€¦



Alleen hebben wij het volgende en dat is dat Tijn ook snachts graag bij ons komt liggen, en dat kan dus niet. (Hij komt niet iedere nacht)





Ik wil absoluut voorkomen dat Tijn jaloers wordt!!!

Ja dat begrijp ik helemaal. Ik heb dat ook met Sam maar tot nu toe gaat het redelijk. Ze is afentoe wel jaloers en daar probeer ik dan gelijk op in te spelen.



Het is nog steeds elke nacht moeilijk. Afgelopen nacht al helemaal maar dat kwam door heftige buikkrampjes, zo zielig joh! Ik had erwtensoep op en daar kan hij dus schijnbaar niet tegen :oops:

Vanmorgen is de wijkverpleegkundige van het cb langs gekomen en die heeft me een paar tips gegeven, misschien dat ik daar iets mee kan.

Ik moet Djanel gaan laten wennen aan zijn wiegje, dus overdag dan rij ik het wiegje de woonkamer in en bij elk slaapje wat hij doet moet ik hem in zijn wieg leggen. En we moeten hem laten huilen, maar dat doe ik niet. Hou ik niet van :oops: