HELP!!!!!

Bram is nu 3 maanden & hij zit al een tijdje op 5 voedingen (4x 150 & 1x 180)…echt een vast schema hebben we nog niet omdat hij de 1 x om 05.00 uur wakker wordt^& de andere keer weer om 02.00 uur…probeer het vaak te rekken met een speentje maar dit helpt niet!!!

Nu sinds een paar dagen vraagt ie echter weer om 6 voedingen…Gisterenavond was het helemaal feest…meneer kwam om 23.00 uur (heeft daarna bijna 2 uur gehuild) Heb toen maar een fles gemaakt & hij kwam om 5 uur nog een x…

Weet eigenlijk niet zo goed wat ik hier mee moet :? :? Hij krijg Nutrilon Pepti i.v.m koemelkallergie!!!

Hebben jullie mss tips hoe ik dit op kan lossen… Op advies van CB mag hij door de laatste fles wat rijstebloem :shock: maar dit helpt ook niet echt…

Groetjes Susan

Ik weet niet wat Bram weegt, maar misschien de voedingen van 150 ophogen? Je mag rekenen met 150ml per kg lichaamsgewicht…

Bram weegt 5480 gram…we hebben gisteren wel alle flessen al 180 gedaan, maar als hij dan om 6 flessen vraagt krijgt ie toch teveel???

Als hij ze allemaal helemaal leeg zou drinken wel. Ik weet niet meer precies hoe het hier ging maar denk dat wij al heel snel op 5x 180 zaten.

Suus als hij de alle vijf leegdrinkt van 180 nou dan zal ie dat wel nodig hebben. Gewoon meer geven en kijken wat ie drinkt! Ik heb bij Finn en Mees ook een tijdje 210 gegeven, Finn zelfs 230! Dat liep vanzelf weer terug. Ik zou dus ook echt meer geven.

Okeej…bedankt voor je antwoord :smiley: :smiley:

Maar hoe ga ik dat s’nachts doen dan??? Hij komt nu sinds een paar dagen 2 x per nacht :? :?

En het maakt niets uit of ik de voeding om 23.00 uur geef of om 20.00 uur…hebben we al vaak geprobeerd :? :?

Suus ik zou gewoon beginnen met de flessen groter te maken. Als hij gedurende de hele dag meer binnen krijgt is de kans groot dat hij snacht minder vaak, of zelf niet meer komt. Dus ik zou gewoon een schema pakken wat jij fijn vind (en dan ff de nachtvoedingen niet mee rekenen). Dus bv 7-11-3-7-11 en dan die keren 180+6 geven. Je kunt dan bijvoorbeeld snachts een halve fles geven ofzo. En als hij rond 6 uur komt tel je dat als eerste voeding, dan zit je op 6-10-2-6-10 en dan mss weer een nacht. Komt hij om 5 uur zou ik proberen te rekken. Nu kun je dat zowiezo elke keer even proberen, maar geen uren achter mekaar, dat trek je niet. Maar gewoon even kijken of het lukt met het speentje, zoniet dan een halve fles, desnoods met een schepje minder als dat je normaal zou doen in een halve fles. Ik denk dat als hij vanaf s’ochtends grotere flessen krijgt hij dan vanzelf snachts gaat doorslapen.

ooh nee ik zou echt niet die 200 cc overschrijden … :shifty:

Het is niet voor niets aangegeven dat het niet goed is zeker niet bij een kindje van 3 maanden …

Benthe die gaf ik op advies van het cb met 3 maanden al rijstebloem omdat ze ook nogal hongerig was …

Mukkemuk als je BV zou geven zou je toch ook niet weten wat ze binnen zouden krijgen? Wat zegt een schema nou? Dat is ook maar een gemiddelde en ieder kind is anders! Hij regelt echt zelf wel of hij genoeg binnen krijgt of niet.

hallo!

toen mijn kleintje 3 maanden was gaf ik hem 5 flessen van 180!

Vanaf dat moment ging hij ook doorslapen!

wat hij overdag te weinig krijgt halen ze snachts in!

ik zou het eens proberen!

nu geef ik de kleine 4 flessen van 210 en komt snachts niet meer!

Lastig he dat ze het je nog niet kunnen vertellen!

succes meid!

idd erg lastig :slight_smile: … dus fijn dat dit forum er is…

Moet zeggen dat het nu een paar dagen al goed gaat…hij krijgt nu 5 flessen van 180ccc … :thumbup:

Alleen vandaag is het een drama…hij heeft vanmorgen 9 uur 80 cc laten staan, vanmiddag om 13 uur heeft ie 120cc laten staan & nu is het weer een drama…manlief is een uur bezig geweest om te zorgen dat ie toch wt krijgt!!!

Moet ik me zorgen maken???

Bedankt voor julie antwoorden…

Liefs Suus

Zou me geen zorgen maken, Jenna heeft ook dagen dat ze ineens heel slecht drinkt, en dan ineens weer dagen dat ze alle 4 de flessen van 180+6 leegslurpt. Enige is dat je misschien vannacht weer een keertje zit. Maar het kan ook zijn dat de behoefte ineens weer veranderd is, en hij iets langer tussen de flessen wilt?

@Meike wrote:

Mukkemuk als je BV zou geven zou je toch ook niet weten wat ze binnen zouden krijgen? Wat zegt een schema nou? Dat is ook maar een gemiddelde en ieder kind is anders! Hij regelt echt zelf wel of hij genoeg binnen krijgt of niet.

Daar heb je helemaal gelijk in… MAAR… er is geen limiet aan bv… dat mag je zo veel geven als je kindje wil… Echter kv mag je maar maximaal 1000 cc(aangemaakt) per dag geven, Dit ivm de niertjes, die kunnen niet meer kunstvoeding verwerken. Dus die stelling van jou gaat niet helemaal op!!!