help, Zwanger en bloedverlies, de wereld staat op zijn kop!

hallo,

even in het kort mijn verhaal. Probeer vanaf juni 2004 zwanger te worden. In maart 2005 BBZ zwangerschap.

Maart 2006 naar het ziekenhuis vopor onderzoeken. Deze wijzen op zeer slechte zaadkwaliteit partner (ICSI indicatie)

Wij zouden dus deze maand wanneer ik ongesteld zou worden gaan beginnen met ICSI behandeling.

Nu komt het… ik ben zwanger! Alleen nu het probleem, ik heb alleen maar getest, omdat mijn temp hoog bleef. Ik heb namelijk bloedverlies, echt helder bloedverlies. Dit was gisteren, nu verlies ik geen bloed meer.

(het is ook pas 10 uur)

Ik krijg gelijk de 'trauma’s ’ terug van mijn BBZ.

Wat moet ik doen, afwachten of toch vandaag naar de huisartsenpost.

Wat zouden jullie doen?

alvast bedankt.

groetjes Suzanne

Hai Suzanne,

Wat vervelend allemaal. Maarre… ik zou gewoon het ziekenhuis bellen. Volgens mij kan een BBZ erg gevaarlijk zijn dus is het helemaal niet vreemd om te bellen. Bovendien heb je dan ook wat meer zekerheid van jezelf.

Succes en sterkte, ik hoop dat het nieuwe jaar mooi voor je kan beginnen!

zeker met jouw verleden zou ik in elk geval even de huisartsenpost bellen… En als je daar niet genoeg gehoord wordt, gewoon naar de SEH gaan van het ziekenhuis… Uitleggen wat er aan de hand is, en dat je je heel veel zorgen maakt. Het enige wat ik dan wel denk is dat ze heel weinig nog voor je kunnen doen, als te kijken of het niet op je eierstokken zit… Garanties geven dat het verder goed gaat kunnen ze niet omdat het nog zo pril is… Maar denk wel dat het heel belangrijk is dat een BBZ uitgesloten wordt…

Dus… zekere voor het onzekere en gewoon ff bellen…

hoi,

lief dat jullie zo snel hebben gereageerd.

Ik wil toch even afwachten wat er vandaag gebeurt. Als ik toch weer bloedverlies krijg, wil ik vanmiddag wel gaan. Om a) uit te sluiten dat mijn baarmoedermond open staat en B) om te kijken hoe hoog mijn HCG-gehalte is.

Ik vind dit helemaal niets :cry:

Waarom kan het niet gewoon gaan zoals bij zoveel anderen.

Als ik van de week bel dan gaan toch alle alarmbellen weer rinkelen bij het ziekenhuis. Want na bijna 2 jaar weer zwanger en bloedverlies zonder krampen staat bij mij (in het dossier) voor niet goed.

Zou het wel goed zijn om rustig aan te blijven doen, dus niet tillen enzovoorts.

Beebiedroom, wat is je jongste zoon mooi! Ik weet nog dat wij samen aan het tempen waren. Nu heb jij je zoon en ben ik toch weer zwanger.

Ik zeg maar tegen mezelf , positief blijven denken, positief blijven denken

en als ik dat maar vaak genoeg blijf zeggen, komt het goed toch :angel:

suzanne

Hoi Suzanne,

Ik kan me voorstellen dat je je heel veel zorgen maakt. Zoveel moeite gedaan om zwanger te raken en nu dat bloedverlies!

Ik ben nu iets meer dan 32 weken zwanger en ik had in het begin (tot week 11 of 12) ook bloedverlies. Steeds schrok ik me weeer een ongeluk en liet een echo maken bij de gyn. En dan was ik weer gerustgesteld als ik een kloppend hartje zag. Maar het lijkt wel een soort rollercoaster qua gevoel. Mijn moeder vertelde dat een tante van mij dat ook in het begin had, het kan best ook iets erfelijks ofzo zijn wellicht?? maar goed je kunt er niks aan doen: zei de gyn ook: heb vertrouwen in je eigen lichaam ,maar ja dat klinkt natuurlijk allemaal makkelijker om te zeggen dan om te doen he!

Nou ik wens je heel veel sterkte en hoop dat het bloeden gestopt is voor je ik wens je een fijne zwangerschap toe!! :thumbup: :thumbup: :thumbup:

groeten, Marie-Jeanne

Zeker jezelf niet onnodig laten twijfelen hoor gewoon de HAP bellen bij twijfel

suus… ik weet dat ook nog heel goed… en ik duim ook voor je dat het voor jou nu ook zo ver mag zijn…

Nogmaals meid, als je het niet vertrouwt… bellen… en inderdaad rusten kan nooit kwaad… luister goed naar je eigen lichaam… en daarnaast… positieve gedachten werken altijd !!!

dikke :-* en :hug:

hoi,

toen straks wat bloedverlies gehad met poepen (sorry :oops: )

Nu niet meer, voel me wel raar. heb ontzettende hoofdpijn. bleh en voel me een beetje ‘slap’ zeg maar.

p.s. ben blij dat ik ook positieve verhalen lees.

groetjes Suzanne

euhm meis beetje slap voelen en hoofdpijn? lieverd zou je toch niet eensbellen? Niet dat ik je ongerust wil maken, maar het teken dat je zelf al blijft typen geeft toch al aan dat je zelf ook wel onrust hebt lijkt min.

Och sneu dit die onzekerheid en deze dingen,

sterkte alvast, voor wat komen gaat en ik hoop echt dat het goed mag blijven gaan

liefs van hier :-*

Ik sluit me bij de andere dames aan, ik zou toch een arts bellen meid, zeker met BBZ die jij gehad hebt.

Al is het maar voor je eigen gerustheid, ik vind die ontzettend hoofdpijn en slap voelen ook niet echt een geruststellend iets hoor, hoop dat het allemaal mee valt heel veel sterkte :hug:

hoi,

even niet de tijd gehad om te reageren.

Gisteren toch maar naar HAP gegaan. Deze vermoedde BBZ en dus naar het ziekenhuis. Daar aangekomen viel het mee. Toch een vruchtje te zien in mijn baarmoeder, maar HCG veel te laag (180). Kan dus hele prille zwangerschap zijn, maar meer waarschijnlijk is een komende miskraam.

Het is nu maandag 16.00 uur en heb nu nog maar weinig bloedverlies, wel met poepen, maar verder weinig. Morgen moet ik weer terug naar gyn om bloed te prikken en kijken wat mijn HCG waarde doet.

We hebben wel een foto van “flubbertje” :inlove: Hij is 3, 9 mm. :wink:

bedankt voor alle verhalen, ik probeer nog steeds positief te blijven.

liefs Suzanne

mooi zo blijf positief! :thumbup: ik weet hoe eng het is als je bloedverlies hebt tijdens je zwangerschap zeker na wat je al hebt meegemaakt!

Ikzelf heb ook alleen maar bloedverlies gehad(en natuurlijk die andere problemen)en daar wordt je echt wel onzeker van,of ze nu zeggen dat alles goed is of niet.

Wacht af en probeer een positieve instelling te houden.We duimen met je mee.

fijn dat je gegaan bent en er hulp is geweest om verder onderzoek te doen

ik duim mee en hoop dat het positef is succes voor morgen

Succes meid, morgen… hoop dat je goed nieuws krijgt… ik duim ook mee… :hug:

ik krijg steeds meer vrees. Hele middag geen bloed gezien, nu weer wel .Nu wordt het donderrood van kleur met dingetjes, dit klinkt niet goed.

Zucht, het is niet eerlijk… :cry:

liefs Suzanne

:hug: Ach Suzanne, wat een stress. Heel veel sterkte, ik :thumbup: :thumbup: :thumbup: heel hard dat het goed is :hug:

owwwww, ik hoop voor je dat het niet zo is… :hug: :hug:

helaas is het mis. HCG is dalende. Dit had ik al verwacht na de krampen en bloedverlies van afeglopen nacht.

De tweede domper is dat ik nu eigenlijk 2 menstruaties af moet wachten voor we mogen beginnen aan ICSI behandeling :evil:

Ik snap dat wel, maar als je je instelt op iets en het loopt compleet anders en je moet dan ook nog eens 2 keer afwachten is de frustratie heel erg.

Ik ga zo op de bank liggen met veel snoep en mezelf erg zielig vinden.

liefs Suzanne

p.s. bedankt voor alle steun

Wat rot voor je Suzanne, ik wens je heel veel sterkte en hopelijk is de volgende icsi raak voor jou!!! :hug: :hug:

Liefs, Marie-Jeanne

kleine kanttekening, dit was een natuurlijk ontstane zwangerschap. (zonder hulpmiddelen)

(lang leve de acupunctuur behandelingen van manlief, die voor ons bewezen hebben wel te helpen!)

suzanne