HELP ze wil naar de wc!/niet meer ze is ZINDELIJK!!

Van de ene op de andere dag heeft Maaike de wc/potje ontdekt en plast niet meer in haar luier.

Die is al 2 weken droog.

Alleen met slapen lukt het niet en met poepen.

MAAARRR ze wil wel letterlijk 20 keer per uur naar de wc :zzz: .

Dat vind ik af en toe moeilijk omdat ik niet weet of ik het altijd serieus moet nemen. Of beter gezegd dat kan niet altijd.

Ik snap dat ze het niet meteen lang op kan houden maar ze vind het ook vrezelijk leuk om met het wcpapier en de luchtverfrisser te spelen :mrgreen:. En toen papa haar zostraks naar bed wilde brengen moest ze ook eerst 4 keer naar de wc (waarvan ze dan 2 keer plast).

Hoe hebben jullie dat aangepakt?

één keer en dan eerst een kwartier niet weer ofzo?

Of toch zoveel mogelijk laten gaan?

Eigenlijk zijn we nu de hele dag in touw met plassen :eh: . Het is nu kerstvakantie dus het kan maar dat moet straks wel anders.

Ook geef ik haar nog gewoon een luier om omdat ze poepen nog niet durft en omdat dit zindelijkheidsgebeuren mij eigenlijk een beetje overviel (ze was er helemaaal niet mee bezig).

Zou ik de luier nu uit moeten laten? Of wachten tot ze minder vaak hoeft of ook durft te poepen?

Kortom HELP Maaike overrompeld ons een beetje :mrgreen: .

We waren trouwens een paar keer weg en toen had ze bij thuiskomst ook nog een droge luier. Ze kan het dus wel langer ophouden :think: .

En hebben jullie een wcpapier/doekjes enz beleid? :mrgreen: Dat vliegt er nu doorheen :lol: .

Ik vind het niet erg maar het moet geen spelletje worden.

En hoor schaamlippen waren al helemaal rood; die kandoo heb ik dus maar even opgeborgen. Maar het is nog niet over. Zou dat ook van het gewone vele afvegen kunnen komen?

Heel veel vragen ineens kortom :wink: .

okee met jullie steun is het probleem opgelost :wink: :mrgreen: .

Geen luier meer om!

En ze vliegt niet meer de hele tijd naar de wc (daar is de lol wel een beetje af :wink: ) maar is de hele dag droog! Ook met middagslaapje! :dance: :dance: :dance: :smiley:

Nu hopen dat het zo blijft.

En dan naar buiten durven zonder luier… :eh: …

applaus voor Maaike!! :clap: :dance: goed hoor!!

Gewoon doen joh! Lekker een wandeling maken morgen of op visite. Maar wel ondergoed mee natuurlijk. En schone broek/jurk sokken/maillot en … schoenen! Want als ze echt plast dan staan die vol hoor :mrgreen: (ervaring :wink: )

We moeten morgen op verjaardagsvisite bij oma.

Maar dan eerst al een half uur in de auto :shifty: .

Dan denk ik; durf ik dat de autostoel aan te doen? :shifty:

Oma wel :mrgreen:

Eh… heb je nog van die onderleggers voor op het matras als je einde van je zwangerschap bent??? Ik weet niet meer hoe ze heten… Misschien kun je die er in leggen?

Maar zelf heb ik de eerste weken onderweg wel een luier aan gedaan en pas als we de jas al aan hadden zeg maar en op plek van bestemming direct luier uit. Als dat een paar keer goed gaat dan luier uitlaten. Maar nat wordt ze vast een keer en daarna niet weer. Teminste zo was het bij ons :mrgreen:

Nee dat spul heb ik allemaal weggedaan.

Maar wat jij zegt, zo ga ik het ook maar doen. Wil haar nu ook niet te vaak WEL een luier aan doen.

@Mamalien wrote:

:mrgreen: :mrgreen:

hoe dan ook lees ik nog steeds vol bewondering over hoe maaike dit allemaal eventjes voor elkaar krijgt. en ik heb verder geen enkele tips, want ik heb er de ballen verstand van 8)

@Mamalien wrote:

:lol:

Wat goed van Maaike :clap: . Ik zou het ook eng vinden hoor. Als je haar nou voor vertrek nog even op de wc zet?

het uitstapje zonder luier vandaag ging goed! Ook in de auto!

Maaarrr ze heeft vanavond 2 keer in haar onderbroek gepoept.

ZE was helemaal in paniek.

Ze vroeg om een luier trouwens maar ik wilde dat ze het op de wc ging proberen maar dat durfde ze niet ofzo.

Ze had al bijna een week niet gepoept dus je kan je er vast wel iets bij voorstellen wat voor feest dat was :wink: .

Maar ik vind dit nu wel moeilijk:

Moet ik haar een luier geven als ze moet poepen (ze zegt niet dat ze moet poepen dan ze roept alleen maar ‘luier’, maar ik heb wel zo’n vermoeden dan :wink: )?

Of even doorzetten en hopen dat ze het straks op de wc durft?

In de luier poepen is ook al weken drama omdat ze het zo vies vind.

Maar ik vind het ook wel weer zielig…

Ik zou zelf eerst even proberen de luier af te laten voor het poepen. Ze moeten toch door krijgen dat ook poepen gewoon op de wc kan.

Verder supergoed :dance: :clap: :clap:

Kim is ook zindelijk sinds begin december. Nog hier en daar een ongelukje, maar that’s it.

En poepen is hier gelukkig geen enkel probleem geweest. Ik denk dat als ze eenmaal 1 keer heeft gevoeld hoe het is, het dan wel goed komt!!

supergoed zeg!

Poepen in luier ken ik van meerdere kindjes in mijn omgeving. Ze vragen erom, kruipen in een hoekje en poepen hem vol. Een vriendin van mij gaf ook altijd een potje mee en gebruikte een luierbroekje zodat de kindjes zelf een keuze konden maken. Een van haar kindjes was ook al met 2 jaar zindelijk maar uiteindelijk pas met 4 jaar van de luier af voor het poepen. Toen ze de luier eerder afliet kon ze om een klysma naar de huisarts omdat haar zoontje het uit angst voor poep in de broek op ging houden.

Ik zou zeggen, luier geven dus want die poepangst kan zo veel gevolgen hebben.

Natas

We geven nu ook steeds een luier als ze er om vraagt. Want het is DRAMA.

Helaas werkt eigenlijk geen van beide omdat ze ook niet in de luier wil poepen. Ze vind het gewoon ineens doodeng om te poepen.

Haar poep is ook veel steviger de laatste tijd dus dat zal ook wel zeer doen.

Ik vind het moeilijk nu.

Ik vind het nu het belangrijkste dat ze over haar angst heen komt. En prijs haar dus al de hemel in als ze het in de luier durft te doen na 3 uren gillen. ik geef haar zelfs een snoepje dan; als het maar beter wordt…

Op de wc poepen is nog even een brug te ver.

Ik hoop op dit moment alleen maar dat ze uberhaupt weer durft te poepen en anders moeten we inderdaad ook maar naar de ha voor iets om de ontlasting zachter te maken.

Maar of ze nu een luier om heeft of niet om te poepen; ze blijft naar de wc gaan om te plassen; daar scheurt ze dat ding wel voor af :mrgreen: .

En luierbroekjes wil mevrouw niet (want die zijn stugger).

Als ik die pak dan zegt ze ‘nee annene’(andere) :inlove: