Help! Witte was uit machine ineens vol zwarte vlekken!

Ik heb vanmorgen een was aangezet met alleen maar wit:



Witte shirt’s, witte broeken, een wit dekbedovertrek enz. enz.

Nu haal ik zojuist de was uit de machine, en schrik me rot! Overal zwarte strepen (lijken wel smeervlekken)!

Ik baal hier echt gigantisch van, lievelingsshirt van mijn oudste dochter zit er ook bij een paar hele mooie zwangerschapsbroeken :cry:



Ik heb zojuist de hele wasmachine binnenste buiten gehaald, maar kan de oorzaak niet vinden, ik weet ook zeker dat er niets in de zakken van de broeken zat. Ik heb ook de binnenkant van de machine (trommel) met een doek nagekeken, en kan niets vinden. Nu alles terug gedaan met vlekverwijderaar en op 60 graden (meeste dingen mogen niet eens meer dan 40 graden, maar nu het nog nat is probeer ik het toch), in de hoop dat het er nog uit gaat. Zo niet dan heb ik een flinke schade post van ongeveer, zo schat ik 300 Euro… :frowning:



Heeft iemand anders dit ook wel eens meegemaakt? Enig idee wat het is, of waar het door komt, ik vermoed dat het met de wasmachine te maken heeft.

Gooi er even een schepje soda bij in.



Ik heb het pas gehad bij dekbedovertrekken. k Heb ze toen wel gewoon opgehangen (in de zon) en de strepen/vlekken waren weg. Maar of dat bij jou zo is durf ik niet te garanderen natuurlijk.

Ik heb er speciale vlekverwijderaar bij gedaan. Het zijn echt hele donkere zwarte strepen. Ben bang dat deze niet zomaar door ze buiten te hangen weg gaan :frowning:

Wij hebben dit gehad en ik meen dat de kogellagers van de machine toen kapot waren (vraag me verder niet naar de technische details). De machine maakte toen ook een hoop herrie! Uiteindelijk een nieuwe wasmachine gekocht omdat voor ons de reparatie duurder was dan een nieuwe!

hier ook soms nog last van, ook met de bonte-was :?



krijg de zwarte strepen met ossengal zeep er redelijk goed uit,

en bij de etos hebben ze van die kleine flesjes,

ook voor smeer en olie vlekken…

Even gekopieerd uit ons oktobermamatopic:



Gelukkig (helaas voor jou) heb ik dit nog nooit gehad. Wat bij mij wel vaak helpt is ossengalzeep. Daarmee heb ik ook wel eens olie-/smeervlekken uit een lichte broek gekregen.

Tnx. Als het er niet uit gaat ga ik langs de drogist voor ossengal en quickdent hoop maar dat het nog lukt het er uit te krijgen als de was eenmaal droog is.



Ik baal er zo van… heb vorige week nog 2 nieuwe dekbedovertrekken gekocht en nu is er dus 1tje vol vlekken.

Ik wil volgende week beginnen met het eerste babywasje, maar wil er dan wel zeker van zijn dat het niet nog eens kan gebeuren!

Mocht het aan je wasmachine liggen, probeer dan of je inboedelverzekering er wat mee kan!

Een oude van ons ging ook stuk en de hele was die erin zat was verpest, hebben we toen van de verzekering een bedrag voor teruggekregen!

ja ik heb het vorige week nog gehad en heb alles met speciale zeep schoon gemaakt

met stuk zeep op de vlekken en met nagel borsteltje schrobben

AL mijn vlekken gaan er altijd uit



ik heb me wasmiddel bakje schoon gemaakt die was zwart :oops:

me rubber gepoetst en de wasmachine een x leeg gedraaid op 95 graden

daarna de witte was gewoon op 40



succes

Wasmiddelen bakje heb ik een week of 6 geleden ook helemaal schoongemaakt dus daar ligt het niet aan…



Wasmachine is nu klaar, ik ga even kijken… (pff durf bijna niet)

:shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:





:dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance:



Echt ALLES is eruit!!!

Ik ben zó blij, kan wel een vreugededansje doen hahaha



Waar het nu aangelegen heeft??? :think: :think: :think:



Nu kan ik volgende week met gerust hart mijn babywasjes gaan draaien :thumbup: :thumbup: :inlove:



Bedankt voor het meedenken allemaal!

Wat fijn dat alles er uit is!!!



Uhmm… heb je de machine soms niet te vol gestopt? :shifty:



Dan kun je nog wel eens van die zwarte vegen krijgen. Van die ‘wring’ vlekken en strepen noem ik dat.

Heb ik helaas ook wel eens…dan zit de was tussen de rubber ring en de trommel vast. :frowning: Bij mij ging het er toen niet meer uit en kon dingen weggooien. Dus ik ga deze tips ook even onthouden!

@ Judith, nee twijfelde zelfs of ik hem wel al aan wilde zetten, juist omdat het maar half vol zat :wink:



Ik heb inmiddels wel een muntje van 5 cent in de rubberen ring gevonden, misschien dat dat de oorzaak was :think:



20something, was dat bij jou ook een muntstuk?

Ah ok. Dan zat hij duidelijk niet te vol. Het muntje zou best eens de boosdoener kunnen zijn geweest. :think:

Nou ja… zat nog even te denken, halfvol is weer niet goed uitgelegd… eigenlijk wel redelijk vol, maar voor mijn doen halfvol, want meestal duw ik hem zo vol dat de deur maar net dicht kan en dat ging nu met gemak. Maar ook bij propvol nog geen vlekken gehad… maar bedankt voor de tip, want die wil ik dus ook niet krijgen! :wink:

Toevallig van de week een shirtje van esprit moeten weg gooien. Bontewas van 40 gr. Zaten allemaal donkere vlekken op, soort inktvlekken. Heb pas een nieuwe wasmachine, ook net schoongemaakt met speciaal spul en alleen mijn shirt zat onder. Heb het zelfs nog op 60 gr gewassen met oxy. Daarna laten weken in de oxy en ingesmeerd met ossegal. Helaas…ging er niet meer uit :frowning:



Ik heb ook geen idee wat de oorzaak kan zijn :think: Ik heb geen muntje gevonden…

Smurf, dat is ook vervelend zeg. :?



Ik krijg voornamelijk van die rode (tomaten)saus vlekken niet er uit.



Jullie nog tips? :shifty: