Ayla heeft al bijna twee jaar verschrikkelijke last met poepen. Kinderartsen, poedertjes om het zachter te maken, klisma’s, enzvovoort. Anders houdt ze het op en komt de poep er niet uit!
Twee jaar geleden was ze nog niet zindelijk, nu wel (min of meer). Maar niet met poepen… wat ze ook aan heeft, ze poept erin. Ik probeer haar zo min mogelijk een luier aan te trekken, want als ze die aanheeft plast ze er ook ink, en plassen op de wc gaat op zich prima. Maar ze poept gewoon vrolijk in haar onderbroek. Het maakt haar niet uit. Als ze klaar is komt ze wel melden “poep schoonmaken!”. Maar wat ik ook geprobeerd heb, op de wc doet ze het niet.
Ze heeft wel poedertjes nog steeds, als ik die niet geef, poept ze helemaal niet. En dan hebben we na een week een gillend kind omdat alles haar zeer doet. Maar van die poeders (Movicolon) wordt haar ontlasting heel zacht… brrr, smerig! :sick:
Het kost me steeds meer moeite om ‘normaal’ op haar te reageren. Ik mag niet boos worden, ze kan er niets aan doen, ik weet het… maar het kost me moeite, ik ben dit zó zat! Het kost kapitalen aan luiers (op een 'slechte dag verbruikt ze zo 7 luiers en kan ik haar 2 minuten na het verschonen wéér een schone luier aantrekken). En ik kan haar nergens normaal mee naartoe nemen want ze stinkt constant naar poep…
De kinderarts wil dat ik gewoon vrolijk doorga met de Movicolon “het kan nog wel maanden of jaren duren mevrouw”. Maar in september gaat ze naar school… wie heeft nog tips? Ik weet het niet meer!
er schijnt een speciale poeppoli te zijn
maar waar deze zit… dat weet ik niet
Als ze klaar is komt ze wel melden "poep schoonmaken!".
doe jij dit?
je zou het haar zelf kunnen laten doen.
zelf de kleren uit trekken, zelf de kleren in emmer water oid laten zetten
zelf haar billen laten schoonmaken
het zou kunnen helpen