Ons moppie kan niet tegen de vochtige billendoekjes. Alle soorten (denk ik) hebben we al uitgeprobeerd. Maar zodra ik 1 x haar billen er mee schoonmaak heeft ze direct knalrode billen.
Nu maak ik schoon met van de droge weg werp washandjes (nat natuurlijk) Maar ze poept veel op een dag ongeveer 6 x kleine beetjes. Dat alleen zorgt al voor dat haar billen rood worden en dan moet ik het nog schoonmaken met van die niet echt zachte doekjes.
Het gaat dus helemaal kapot en het kan ook niet helen op deze manier.
Iemand tips, of doekjes die ik nog niet ontdekt heb?
Oh ja de gewone washand werkt ook niet…
Groetjes,
Ingrid
Huggies al geprobeerd? De sensitive variant?
Ehm dan moet ik ff de verpakking zien. MAar dat zou dan één van de weinige zijn. De sensitive van zwitsal werkt niet, is Huggies daar mee vergelijkbaar?
Iig bedankt voor je reactie!!!
Je kan het ook schoonmaken met natte watten.
Huggies zijn echt goed… zal zo ff een verpakking voor je op de foto zetten. Pampers sensitive vind ik ook erg goed. Niet zo chemisch.
Stein heeft ook zulke reacties op vochtige doekjes.
Hij kan alleen tegen natusan en het etos merk :roll:
Wessel kan alleen tegen de Pampers Sensitive!
bij de andere --> gelijk rode kapotte billen!
Ik wilde meteen zeggen: gewoon, ouderwets met een washandje.
Maar dat werkt niet lees ik net.
Hoezo werkt dat niet, dat is toch gewoon water
Dat zou toch de minste reacties moeten geven?
Tis niet praktisch dat niet, en veel wassen enzo :? :? :? …
Onze dochter heeft hetzelfde probleem en die kan alleen omgaan met de aldi doekjes!
@Frank@ wrote:
Ik wilde meteen zeggen: gewoon, ouderwets met een washandje.
Maar dat werkt niet lees ik net.
Hoezo werkt dat niet, dat is toch gewoon water
Dat zou toch de minste reacties moeten geven?
Tis niet praktisch dat niet, en veel wassen enzo :? :? :? …
Het gaat me niet om het wassen enzo, maar de washandjes zijn ook 'ruw’zelf met de meeste wasverzachter zeg maar. En als ze dan ook 6 x perdag een vieze luier produceert dan is het ook zo weer helemaal kapot. Snap je…
Ik ga vandaag een pakje huggies kopen, ben benieuwd…
Bedankt voor de tips meiden.
Ik heb nu pampers sensitive. Huggies waren hier niet… :? Maar daar stond ook op like cotton & Water…
Ik hoop dat het goed gaat!
En deze dan?
Van de etos. Geen parfum, biologisch afbreekbaar enz enz.
Misschien is dit een idee: gewoon een doos gazen kopen bij de apotheek (hoeft niet steriel te zijn, je kan die in groot verpakkingen kopen, en da met wat water. Zo deden ze het ook bij de pasgeboren baby s in het ziekenhuis waar Anne is geboren.
(Wilt ze niet op het potje of de wc poepen? Dat scheelt natuurlijk ook een hoop schoonmaken?)
@mama van anne wrote:
Misschien is dit een idee: gewoon een doos gazen kopen bij de apotheek (hoeft niet steriel te zijn, je kan die in groot verpakkingen kopen, en da met wat water. Zo deden ze het ook bij de pasgeboren baby s in het ziekenhuis waar Anne is geboren.
(Wilt ze niet op het potje of de wc poepen? Dat scheelt natuurlijk ook een hoop schoonmaken?)
De nieuwe doekjes gaan nog goed.
Nee ze is nog niet aan de pot toe. Althans, wij hebben het even op stop gezet omdat ze zo veel problemen met de ontlasting had, dat komt wel weer.
Meiden bedankt voor het meedenken! mocht dit niet werken dan heb ik nog zat tips hier! Bedankt!
Peter kan ook nergens tegen… hier hebben we gewoon hydrofiele washandjes waar ik lauwwarm water op doe en een klein beetje lipikar creme (dat is speciaal voor een schrale of eczeemachtige huid)
Dan is het zo schoon en geen kapotte billen.
Ik spoel ze direct uit en zet ze in de biotex en dan maar weer wassen.
Hij is door zijn lactoseintolerantie ook gemiddeld 4 tot 6 x per dag aan de poepbroeken…
mede door die intolerantie kan hij ook niet tegen de meeste lotiondoekjes.
@Cell wrote:
Peter kan ook nergens tegen… hier hebben we gewoon hydrofiele washandjes waar ik lauwwarm water op doe en een klein beetje lipikar creme (dat is speciaal voor een schrale of eczeemachtige huid)
Dan is het zo schoon en geen kapotte billen.
Ik spoel ze direct uit en zet ze in de biotex en dan maar weer wassen.
Hij is door zijn lactoseintolerantie ook gemiddeld 4 tot 6 x per dag aan de poepbroeken…
mede door die intolerantie kan hij ook niet tegen de meeste lotiondoekjes.
Die creme is dat op doktervoorschrift?
Nee, maar het is wel dure creme en alleen verkrijgbaar bij apotheek.
Het is van La Roche-Posay en heet dus lipikar.
Ik heb een flinke tube en die was 20 euro :shock:
Maar het is heerlijke verzachtende creme zonder parfum of noteningredienten (in doekjes zit van wel iets van een bepaalde noot, daar is Peter dan allergisch voor)
Ik doe er al wel heel lang mee want meer dan een tipje ala tandpasta heb je niet nodig.
De hydrofiele washandjes zijn zowieso zachter dan ruwe badstof.
Denk maar dat ze daarom ook de hydrofiele luiers gebruiken voor babies om af te drogen
Hier gebruiken we de doekjes van de Lidl, sensitive variant.
Een kommetje warm water en watten :thumbup:
Succes :hug: