Mijn huid voelt als schuurpapier. Vannacht heb ik de halve nacht wakker gelegen van de jeuk. Net na het douchen een fles bodylotion uit de kast getrokken voor de normale en gevoelige huid, met als resultaat dat mijn huid nu niet meer zo droog aan voelt maar wel enorm jeukt. Gek word ik er van. Ben in staat in een emmer vaseline te gaan zitten, als dat zou passen. Douchegel heb ik van neutrall gebruikt.
Dat had ik eens met Dove, brrr.
Amandelolie geprobeerd?
Babyolie (Natusan ofzo?)
Olijfolie kan ook
Eh olie dus 8)
Gewone creme?
Dat werd mij aangeraden.
@marloes vip wrote:
Mijn huid voelt als schuurpapier. Vannacht heb ik de halve nacht wakker gelegen van de jeuk. Net na het douchen een fles bodylotion uit de kast getrokken voor de normale en gevoelige huid, met als resultaat dat mijn huid nu niet meer zo droog aan voelt maar wel enorm jeukt. Gek word ik er van. Ben in staat in een emmer vaseline te gaan zitten, als dat zou passen. Douchegel heb ik van neutrall gebruikt.
endrial creme van roc speciaal voor de droge huid is die of remederm creme van louis widmer ook heel goed
remederm van Louis Widmer inderdaad :thumbup: Na het douchen smeer ik me in met de badolie van dit merk. Ongeparfumeerd. Daarna droog ik me af. Eventueel smeer ik dan nog de creme of de fluide. Maar dat is meestal niet nodig.
Methol helpt tegen de jeuk, dus misschien een lotion waarin Menthol verwerkt zit?
Waarschijnlijk jeukt het zo omdat je huid door de droogte eigenlijk een beetje ‘kapot’ is…en wordt een bodylotion snel agressief gevonden en gaat dus reageren met jeuk…
Begin misschien met iets zonder parfum bijvoorbeeld? Clinique heeft heel fijne en nog enigszins betaalbare producten. Ik blijf het verschil echt dagenlang voelen, als ik het gebruik!
als je huid hersteld is en niet meer zo droog kun je ‘gewone’ bodylotion waarschijnlijk wel weer gebruiken
Gewoon bij de apotheek een tube lanette creme kopen. Dat werkt veel beter dan bodylotions e.d., daar wordt het vaak alleen maar erger van.
Ik was me trouwens altijd met olive showergel van de bodyshop. Dat scheelt ook al een stuk :thumbup:
Kun je dan niet aan de huisarts een vettere creme/zalf vragen?
Balneum hermal o.i.d.? Misschien moet je het nu meer in de hoek van de zeep zoeken?
@marloes vip wrote:
@Heleentje wrote:Gewoon bij de apotheek een tube lanette creme kopen. Dat werkt veel beter dan bodylotions e.d., daar wordt het vaak alleen maar erger van.De vaseline lanette dat krijg ik al vergoed van de ziektekostenverzekering, ik heb per twee weken een tube nodig. Verder ook vaseline cetomacrogol of zo. Dat is dus niet afdoende, het lijkt wel of mijn huid bij de Gamma uit het schuurpapierschap komt. En vooral dat ene plekje op mijn rug waar ik zelf niet bij kan dat jeukt zo enorm.
Ik was me trouwens altijd met olive showergel van de bodyshop. Dat scheelt ook al een stuk :thumbup:
het wordt nog lastig kiezen, zie zoveel verschillende opties. Kan ik nog iemand blij maken met een fles dove, nivea, van de Lidl, iets met q10 erin, iets met aloë vera er in en nog wat huismerbodylotion? 8)
dan zou ik zeker voor iets zonder parfum gaan zoals Louis Widmer, betaalbaar en goed aangeschreven door dermatologen
@Heleentje wrote:
Gewoon bij de apotheek een tube lanette creme kopen. Dat werkt veel beter dan bodylotions e.d., daar wordt het vaak alleen maar erger van.De vaseline lanette dat krijg ik al vergoed van de ziektekostenverzekering, ik heb per twee weken een tube nodig. Verder ook vaseline cetomacrogol of zo. Dat is dus niet afdoende, het lijkt wel of mijn huid bij de Gamma uit het schuurpapierschap komt. En vooral dat ene plekje op mijn rug waar ik zelf niet bij kan dat jeukt zo enorm.
het wordt nog lastig kiezen, zie zoveel verschillende opties. Kan ik nog iemand blij maken met een fles dove, nivea, van de Lidl, iets met q10 erin, iets met aloë vera er in en nog wat huismerbodylotion? 8)
Ik moest even zoeken naar dit bericht.
Ik ben nu compleet over gestapt op het assortiment van neutrall, wasmiddel, afwasmiddel, douchegel, bodylotion en de hele reutemeut. Kost wel wat maar ik hoop dat het helpt. Ik merk dat middelste al minder last heeft van zijn droge huid en ook jongste is wat zachter. Wel jammer voor hem omdat hij de meloendouchegel van de aldi zo lekker vind, dat is een schuim maar die droogt zijn huid enorm uit.
@kaya wrote:
@marloes vip wrote:Mijn huid voelt als schuurpapier. Vannacht heb ik de halve nacht wakker gelegen van de jeuk. Net na het douchen een fles bodylotion uit de kast getrokken voor de normale en gevoelige huid, met als resultaat dat mijn huid nu niet meer zo droog aan voelt maar wel enorm jeukt. Gek word ik er van. Ben in staat in een emmer vaseline te gaan zitten, als dat zou passen. Douchegel heb ik van neutrall gebruikt.
endrial creme van roc speciaal voor de droge huid
Absoluut deze, heeeeel erg fijn!!