Ik geef nog steeds borstvoeding. De eerste paar weken ging dat heel goed. Nu al een tijd met ups en downs. Ik word heen en weer geslingerd. Hopelijk herkent iemand dit. Eva heeft al een paar keer een borst geweigerd. 1 keer is niet erg, maar na een paar keer word je toch wel wanhopig. Ook omdat Eva absoluut niet tevreden was. Ik heb afgelopen week eens een keer flesvoeding gegeven en Eva was nog nooit zo tevreden geweest. Ze lag tijdens het drinken hele tevreden geluidjes te maken. Toen had ik echt zoiets van: ik kap met bv en stap over op fv. Maar daarna ga ik weer twijfelen: ik voel me dan erg schuldig, heb het gevoel gefaald te hebben als ik stop. Heel Nederland is zo pro-borstvoeding. Er is nix beters…HELP! Ik moet zelf wel de keus maken, maar het is zo fijn om te horen of meerderen dit herkennen en me misschien toch een duwtje in de ‘goede’ richting kunnen geven.
Sorry als het verhaal een beetje onsamenhangend is…
Ik herken veel in jouw verhaal. Ik heb het 9 weken volgehouden, de borstvoeding, maar toen kon ik echt niet meer. Emma was ook nooit tevreden en dronk steeds maar 5 minuten en werd dan totaal overstuur. Achteraf denk ik dat ze niet voldoende aan de voeding had oid, want ze heeft altijd veel honger. Ook ik heb heel erg getwijfeld over stoppen, ik voelde me schuldig, een slechte moeder enzovoorts. Uiteindelijk heb ik toch besloten te stoppen, Emma en ik werden er echt ongelukkig van. Ik vond dat heel erg want ik had wel een heel jaar bv willen geven. Toen we eenmaal waren overgestapt ging het al snel veel beter met Emma, ze werd veel vrolijker en tevreden. Wat een verandering! Nog steeds is ze erg tevreden en vrolijk, ze geniet erg van eten (fles en fruit en groente). Ik ben nu heel blij dat we zijn overgestapt, ik weet dat ik alles heb geprobeerd en dat dit voor iedereen het beste is. Naast goede voeding (bv is het beste ja, maar kv is ook heel goed) is het ook heel belangrijk dat een kindje goed kan slapen, vrolijk kan zijn etc. Dat is net zo belangrijk voor een goede ontwikkeling als de beste voeding!
Als je echt denkt dat het voor jou en Eva beter is dat ze de fles krijgt, moet je dat doen. Je hoeft je echt niet schuldig te voelen, jij weet het beste wat goed is voor jouw kindje, laat iedereen maar praten!
Veel sterkte met je beslissing! :-*
Hee meid. Ik wil je best een duwtje in de goede richting geven. Maar wat is voor jullie goed? Ik ben zelf pro-bv en duw in dit geval dus alleen in die richting
Wat is precies het probleem? Hapt ze niet goed aan? Ben je bang dat ze niet genoeg binnenkrijgt? Wat ik je wil aanraden is contact opnemen met de VBN. Dit is gratis en zij kunnen je goed advies geven. Bel 0343 - 57 66 26, dan krijg je een overzicht van contactpersonen bij jou in de buurt, die kun je bellen voor advies, je hoeft geen lid te zijn. Of kijk op http://www.vbn.borstvoeding.nl onder regiobijeenkomsten om te zien wie er bij jou in de buurt zitten.
Over zuigelingenstaking:
http://www.borstvoeding.com/kindjeaandeborst/kraamtijd/zuigelingenstaking_een_overzicht.html
Probeer dit eerst voordat je een beslissing neemt om te gaan stoppen. Dan weet je in ieder geval dat je alles geprobeerd hebt. Misschien is het iets heel simpels en valt het allemaal wel mee.