A.s. vrijdag gaan we met 6 collega’s eten en ieder maakt een gang. Ik doe het nagerecht. Nu ben ik absoluut geen keukenprinses (dus ik ben al lang blij met het nagerecht). Maar heeft iemand een leuk idee voor een leuk toetje dat ik van te voren kan maken, mee kan nemen en dat er leuk uitziet om te serveren? Het liefst zonder alcohol en natuurlijk niet te ingewikkeld… Ik ben al aan het zoeken op smulweb, maar heb nog niets kunnen vinden…
Alvast heel erg bedankt!
Viratine
chocolade fondue met stukjes fruit en koek?
hangop met vers fruit en slagroom :drool:
ik zeg ook hangop… heeeeerlijk!
en anders gewoon zo’n monchou of kwarktaart met vers fruit en slagroom?
Chocolade tompoes.
Ingrediënten:
Hazelnoten
Bladerdeeg
Ei
Nutella
Slagroom
Hak de hazelnoten tot kruim. Klop het ei. Snijd de bladerdeeg vellen schuin doir zodat je 2 driehoeken hebt.
Prik met een vork wat gaatjes in de bladerdeeg helften (dit is om het rijzen van het bladerdeeg tegen te gaan). Besprenkel de helft van de bladerdeeghelften met de gehakte hzelnoot en besmeer ze met het geklopte ei.
Bak de bladerdeeg zoals aangegeven op de verpakking, ze moeten goudbruin zien en lat ze afkoelen.
Klop de slagroom, zonder suiker of in ieder geval heel weinig suiker.
Doe er een eetlepel of 2/3 nutella door. Begin gewoon met 1lepel, spatel deze door de slagroom, proef het en doe zonodig er nog een lepel bij. Mooiste is als het er gemarmereerd uit komt te zien maar als dat niet lukt doet dat niets af aan de smaak
Spuit het nutella/slagroom beslag op de naturel bladerdeeghelften en leg de met hazelnoot besprenkelde er bovenop zodat je een “flap” idee krijgt.
Dit kun je serveren met wat kersen, toefje slagroom of vanille-ijs bolletje etc.
Wl je he nog simpeler houden, kun je ook flensje (kun je oppiepen) met bolletje vanille-ijs, warme kersen en slagroom doen.
Tiramisu of een trifle! Op de site van ah vind je wel eenvoudige recepten.
ijs?
hertog jan heeft nieuwe smaken,
tiramisu, bavarois, trifle, hangop: er zijn legio lekkere makkelijke nagerechtjes!
neem 6 mooie diepe glazen en maak vlaflips
doe je er hagelslag door en vruchtjes onderin enz.
Kan je echt leuke dinge van maken, google maar eens
Ik heb een keer een kersentrifle gemaakt. Kost je een half uurtje en is heel makkelijk van te voren te maken.
Hier was het een groot succes.
Moet het helemaal zelf gemaakt zijn? Anders zou ik gaan voor een grand dessert: gewoon een mooie grote schaal of zo’n plateau met 3 lagen met daarop slagroomsoesjes, mini-tompoesjes of mini-bananensoesjes (uit de diepvries), bonbons, veel vers fruit (aardbei, kiwi, mango, meloen, ananas, frambozen), kwarktaart in kleine puntjes gesneden, chocolademousse in hele kleine glaasjes, slagroom.
Zelf appeltaart met kaneelijs of koffieijs maken. Zelf ijs maken is echt niet moeilijk En je hebt geen ijsmachine nodig, een mixer is genoeg Het recept zegt dat er amaretto in gaat, maar die kun je er ook prima uitlaten hoor.
Ik heb een recept op smulweb staan: http://www.smulweb.nl/recepten/1408863/Kaneelijs-zonder-machine
Appelcrumble (op internet genoeg recepten te vinden, nog lekkerder als aardbeidencrumble, maar het is niet echt aardbeien tijd nu). En dan met een bolletje slagroom ijs en wat chocoladesaus
Als je van die mini potjes hebt: warme chocoladetaartjes. Zou je thuis kunnen voorbereiden vlak voor je gaat. En daar de oven inschuiven.
een pot kersen fijnmaken met staafmixer. Deze door kwark doen. Dan bastognekoeken fijnkruimelen. In een glas om en om zodat je laagjes ziet. Is echt heerlijk. Enige nadeel vind ik dat je het niet vantevoren helemaal klaar kunt maken. De koekkruimels zijn dan namelijk niet meer knapperig.