Help, wat te doen bij een vermoedelijk ontstoken litteken?

Ik heb geen idee of dit de juiste plaats is voor dit onderwerp, maar goed.

Ik ben 27 maart bevallen van een prachtige zoon :inlove: d.m.v. een keizersnede. Het herstel liep uitstekend.

Nu heb ik sinds vanmiddag een stekende pijn in mijn buik (een heel klein beetje te vergelijken met de pijn die ik tijdens de bevalling voelde). Als ik zit gaat het wel, maar als ik loop heb ik er behoorlijk last van.

Net op de wc zag ik dat er op mijn onderbroek, op de plek waar hij het litteken raakt wat viezigheid zat en nu blijkt er op het litteken, of net eronder (kan het niet goed zien) iets zit wat ontstoken is. Er komt namelijk pus uit :sick: Ik ben bang dat het mijn litteken is. Als mijn vriend straks thuiskomt dan kan hij even goed kijken.

Zijn er dames die een keizersnede hebben gehad, die dit ook hebben meegemaakt of heeft iemand raad voor me. Het is namelijk weekend en ik ben niet zo iemand die de huisartstenpost gaat bellen.

Liefs Janneke

Hoi Janneke,

Heb dit exact zo ook gehad. Beetje bruin rooi-ige kleverige drap viezigheid? :sick: Ben er wel mee naar de ha geweest en die zag er niet zoveel aan verder. Omdat ik diabetes heb heeft hij mij toch een zalfje gegeven ervoor. Heb dit maar paar keer gebruikt :oops: en het is vanzelf over gegaan verder.

Als je vriend er straks niet echt iets raars (open, dik, rood, veel pus en zeer pijnlijk) aan ziet dan zou ik me er niet teveel zorgen over maken. Mocht het dwars blijven zitten dan kan je natuurlijk altijd even naar de ha(post), mijn huisarts deed er niet moeilijk over.

Succes!

Thanks Sisil! Dat geeft me wel wat rust :smiley: Je gaat je toch al snel ongerust maken.

Ik laat hem straks even kijken. Er komt inderdaad wel wat pus uit, maar verder niks.

Liefs Janneke :-*

Die steken die je noemt heb ik trouwens nog steeds wel eens. (Hieke is nu 4 maanden) Meestal als ik te druk ben geweest. Buikspieroefeningen oid moet ik al helemaaaaal niet aan denken.

Als je het niet vertrouwd altijd contact opnemen met de ha.

pus wijst meestal oo een onsteking. Ik zou het in ieder geval door eeen arts laten bekijken, desnood de huisartsenpost. !!

Beter een keer te veel dan te laat !

suc6

Het zou kunnen dat er een inwendig hechtingsdraadje zich eruit werkt. Tjsa… die moeten eigenlijk oplossen… maar soms…

Ik heb het bij mijn keizersnede niet gehad… maar wel (vroeger een keer) bij een operatie in mijn bil… En jahoor… ik zat dus op een soort van naald… pijn!!! Bleek dus een hechting te zijn.

Het zou kunnen dat het nu heel snel voorbij is… maar zou zo’n wondje niet te lang laten bestaan… dan wel even naar de huisarts…

Bedankt voor jullie reacties.

:shock: Een inwendig hechtingdraadje dat naar buiten komt? Hopelijk is het dat niet.

Ik wacht dit weekend even af. Is het maandag nog niet beter, dan ga ik even langs bij de ha.

Sisil, had er nog geen last van gehad, van steken. Gisteren dus voor het eerst. Vandaag is het eigenlijk al over gelukkig. Ben wel weer begonnen met buikspieroefeningen, maar zoals ik me gisteren voelde zou ik er ook niet aan moeten denken.

Liefs Janneke

Vervelend zeg, dat je litteken nu is gaan ontsteken.

Waar je even goed op moet letten is dat er geen dikke bult op komt.

Ik heb het namelijk gehad met het litteken/de wond van mijn blindedarmoperatie. Daar kwam echt een heel ei op, niet lekker kan ik je verzekeren.

Daar moest de ha toen wel wat aan doen.

Hopelijk knapt het snel op!

ik heb het ook zo gehad

op de plek waar pus uit kwam deed ik een soort van gaasje leggen en dat met regelaat verschonen …

goed schoon en droog houden en het is zo weg …

teminste…

bij mij wel :lol: