Onze dochter wordt zaterdag 1 jaar! Eten, slapen, spelen, badderen, aankleden ging allemaal prima, maar sinds ze een weekje ziek is geweest (buikgriep in combinatie met tanden, hele fijne luiers!) slaapt ze 's nachts niet meer door. Om 19.00 uur gaat ze heel lief na haar laatste flesje slapen, om vervolgens va 20.00 uur continu huilend wakker te worden. Soms valt ze weer in slaap, soms is ze klaarwakker en wil ze echt niet meer slapen (dan nemen we haar maar mee naar beneden). Soms gaan de avonden redelijk maar komt ze weer midden in de nacht. Ze kan dan echt helemaal overstuur raken en heel verdrietig zijn (of is het bang?). Ze wil dan ook echt niet liggen. Als we haar dan bij ons in bed nemen, pakt ze meteen haar duim om vervolgens de hele verdere nacht bij ons te slapen, alsof er niks aan de hand is!
Heb haar wel eens laten huilen, maar dat vond ik echt heel zielig.
Wie heeft er tips?
Verder heb ik nog een vraagje over haar luiers. De laatste paar dagen zit er heel veel slijm in! Kan dat kwaad? Ze is verder overdag in een hele goede doen!
groetjes
ik zou er zeker ff naar laten kijken,
misschien voelt ze zich overdag wel goed, maar 's nachts, als ze ligt niet.
en dat ze daarom huilt.
eerst ff het medische uitsluiten,
dan pas denken aan gedrag…
Dat lijkt me sowieso een goed idee.
Ik moet zeggen dat wij dat met Morris ook wel gehad hebben. En dat het weer eens een fase was die gewoon ook weer over ging. Gelukkig
We nemen hem nooit in bed, wil ie ook niet trouwens. We hebben hem wel vaak laten huilen. Vaak wel even erheen, zachtjes aaien, niks zeggen en weer weggaan. Meestal duurde het een aantal nachten en ging het vanzelf weer over.
Succes :-*
Ik zou haar oren na laten kijken.
Wessel heeft 1,5 jaar slijmluiers gehad. Dit kan echt te maken hebben met oorontsteking. Ook nu nog (hij heeft buisjes gekregen)… als hij een bepaalde soort poep heeft, dan weet ik al dat er weer een oorontsteking/loopoor aan komt!!!
Als er lichamelijks niets aan het handje is, dan is de eerste stap : stoppen met zielig vinden en is volgens mij de enige eerste stap: zelf vinden dat zij in haar eigen bedje moet slapen. Zolang je het zielig vind, of haar na een lange tijd huilen, toch meeneemt, zal het alleen maar erger worden vrees ik. Want het heeft dus zin om te blijven huilen.
ER zijn wel van die methodes… geloof dat je dan iedere 5 minuten even naar binnen gaat, rustig zeggen dat ze gaat slapen en dan weer weggaan…
maar dat red je niet als je gevoel daar nog niet aan toe is.
Andere mogelijkheid?
Accepteren dat ze vanaf nu bij jullie slaapt!?
ik zou er eerst mee stoppen om haar mee naar beneden te nemen.
Probeer haar te troosten in bedje, misschien een slokje warme melk geven (werkt hier het beste)
Zodra je haar mee naar beneden neemt is ze in de gezelligheid, kindjes van die leeftijd zijn zoooo slim, ze heeft snel door dat als ze heel hard gaat huilen dat ze mee de gezelligheid in mag…
Hoop dat het snel weer over gaat, hier ook een uk die in de ik wordt booos wakker fase zit.
tom wil ook niet liggen als er een tand doorkomt.
dagen en dagen heb ik met hem op de arm in een stoel op zijn kamer geslapen.
en dan ging het weer even goed, en dan weer minder.
we hebben hem nooit van zijn kamer af gelaten en nooit iets anders dan bed, stoel of commode om te verschonen.
altijd lhet licht direkt uit en niet tegen hem praten: het is niet voor de gezelligheid dat we daar snachts zijn.
maar we hebben hem NOOIT laten huilen
en hem zodra hij weer goed diep sliep in zijn bed gelegd.
alleen bij doorkomende tanden was hij dan weer binnen het uur wakker :wall:
sterkte ermee.