HELP!! Wat kan ik geven?

(mag het even één avondje hier staan?? Ik hoop echt op wat goede tips!)

Kim had vanaf zaterdagavond ineens heel veel pijn in haar mond. Ze kon niet meer eten, alleen een beetje water drinken. Zaterdagnacht was een drama, ze gilde het uit van de pijn. Ze had een lolly gegeten en die eet ze bijna nooit. Ik dacht eigenlijk dat ze met die lolly haar tong had beschadigd (heb ik zelf een keer gehad, die dingen kunnen bij een luchtbelletje enorm scherp zijn), maar na weer een vreselijk nacht ben ik vanmorgen gelijk naar de huisarts gereden. Ook zag ik in haar mond meerdere plekjes zitten, soort blaasjes. Ze heeft een virale infectie. Zoooo zielig.

Het duurt een week en de huisarts heeft me er al voor gewaarschuwd dat ze flink af zal vallen. Ook kan ze nog koorts krijgen. Ik heb een goedje meegekregen wat ik enkele keren per dag smeren mag en dat haalt dan voor ongeveer 1,5 de pijn weg. Helaas mag dat niet iedere 1,5 gesmeerd worden.

Maar…ze kan echt niets eten en drinken. Ik heb van alles geprobeerd en dan vooral zachte dingen, die op wondjes zo min mogelijk pijn doen, maar werkelijk alles doet haar pijn. Een paar slokjes water is wat er nog net ingaat, maar eigenlijk wil ze gewoon niets in haar mond.

Ik heb ook al geprobeerd dingen met een rietje te geven, die kan ze dan wat verder in haar mond doen, zodat het niet echt op haar tong komt, maar niets helpt. IJsjes niet, allerlei soorten, gewoon ijsblokjes van water…ik weet het niet meer.

Wie heeft de gouden tip :pray:

Ja je zou zeggen, banaan/yoghurt en babyvoedsel e.d. maar als zelfs dat al pijn doet poeh arme meid.

Ze wil ook niks net na het smeren van dat goedje?

Misschien werken met een beloningssysteem en anders rustig afwachten.

Veel beterschap voor je meissie! :hug:

wat rot joh

Ik zou het niet weten joh,

veel sterkte voor haar :-* :-*

Tyg heeft dat heel vaak gehad na een AB kuur. En nu krijgt ie ze ook spontaan.

heel zielig, maar zorg vooral dat ze toch in ieder geval drinkt.

dat mondje komt vanzelf weer goed en dan gaat ze ook weer meer eten.

hier ging vanillevla of een danoontje er soms nog wel in. maar we hebben ook weleens drie weken geleefd op chocola.

op een gegeven moment ben je al blij dat er wat in gaat…

beterschap :hug:

@Maaike79 wrote:

Ja je zou zeggen, banaan/yoghurt en babyvoedsel e.d. maar als zelfs dat al pijn doet poeh arme meid.

Ze wil ook niks net na het smeren van dat goedje?

Misschien werken met een beloningssysteem en anders rustig afwachten.

Veel beterschap voor je meissie! :hug:

Binnen een uur na het smeren van dat goedje, mag je niets te eten geven. Het werkt namelijk verdovend, dus dan kan het zijn dat je niet goed kunt slikken, althans niet goede genoeg voor eten. En dat kan ik Kim niet vragen, dat begrijpt ze niet. Slikken begrijpt ze wel, maar wat verdoving is niet.

@Ziet wrote:

Tyg heeft dat heel vaak gehad na een AB kuur. En nu krijgt ie ze ook spontaan.

heel zielig, maar zorg vooral dat ze toch in ieder geval drinkt.

dat mondje komt vanzelf weer goed en dan gaat ze ook weer meer eten.

hier ging vanillevla of een danoontje er soms nog wel in. maar we hebben ook weleens drie weken geleefd op chocola.

op een gegeven moment ben je al blij dat er wat in gaat…

beterschap :hug:

Ja, dehuisarts zei al: gewoon geven wat goed gaat! Maakt niet uit wat. Vanillevla kan ik nog proberen, is ook weer ff wat zachter dan yoghurt enzo.

Die staat in ieder geval op mijn lijstje! Ik hoop dat ik er nog wat meer bij kan schrijven.

Naar hè Ziet, je kleintje met zoveel pijn te zien.

Let er iig op dat WAT je aanbied, een zachte smaak heeft. Mocht ze ineens wel iets willen, dat je haar dan geen sinaasappel oid geeft dat meteen prikt (snappie :? ).

Vla idd, of appelmoes?

Wil ze ook niet ergens op knabbelen? Een broodkorst oid? Misschien dat juist een zachte vloeistof naar is?

Misschien fruit en/of groenten door een sap-centrifuge?? Desnoods met iets suiker dat het ietsje zoeter wordt?? Of flink pureren?? Succes en sterkte !!!

@Joepie! wrote:

Naar hè Ziet, je kleintje met zoveel pijn te zien.

ja vreselijk

al moet ik zeggen dat ie hier niet zoveel last van leek te hebben, ik merkte het eigenlijk alleen aan het niet eten van hem.

(hij zal best pijn hebben, maar hij heeft nu al zoveel gehad, dat ie niks meer aangeeft en dat vind ik eigenlijk nog erger…)

Klinkt als mond- en voetzeer? Hebben die van mij ook gehad…ze aten dan inderdaad een paar dagen nauwelijks. Na een dag of drie ging het weer ietsjes beter en wilden ze wel milde dingen als vla, soep, rijstepap. Na een week is het over :hug: !

misschien een idee om tussendoor dentinox erop te smeren?? Lucas had laatst flink last van aften, en dentinox verzachtte in zoverre dat hij wel wat wilde eten…

Ooh, wat sneu zeg :hug: :hug: .

Inderdaad vla of soep of pap ofzo.

Zou een waterijsje misschien verdovend kunnen werken :think: :think: .

Ik wet het niet hoor, misschien ook wel juist niet :wink: .

Ik heb er vanavond 3 happen vanile vla ingekregen en 2 flessen (rietjesbekers) limonade!!! En om die laatste ben ik mega blij!!! Ze is pas net stil…en ik hoop dat het zo blijft.

Kira is ook zichzelf niet en heeft hier en daar blaasjes…zij is ook pas net stil. Ik ben bang dat ze waterpokken krijgt. Dat hebben net 3 kindjes hier in de straat ook gehad.

Heb ik overigens ook met de huisarts besproken. Maar Kim heeft al waterpokken gehad (nou ja, drie keer heeft ze 3,4 en 5 waterpokken gehad). Maar wat Kim in haar mond heeft zijn geen waterpokken, bevestigde de huisarts.

Ik hoop dat ik vannacht een beetje door kan slapen…zieke kinderen breken je echt op!!! Ik ben echt kapot na 2 nachten niet slapen en vandaag de hele dag in de weer met de kids.

Ik ben ook erg benieuwd hoe die meiden morgen zijn, want wij moeten allebei werken en zij gaan naar het kdv. Nou ja, als ze ziek zijn, dan blijf ik thuis. Jammer dan voor mijn werk…maar ik heb toch liever dat ze gewoon lekker in hun velletje zitten en ik lekker aan het werk kan.

wat ook erg goed is voor zweertjes in de mond: salvia van docter vogel. bij jezelf gewoon puur op het wondje aan stippen met een wattestaafje. prikt!!! :shock: wel als een gek, maar werkt als een trein :thumbup:

voor die kleintjes: kopje water, tien druppeltjes en met een wattenstaafje aanstippen.

dana had een keer in haar wang gebeten, dit is gaan onsteken, en toen heb ik dit als tip gekregen: heb het drie keer per dag aangestipt, en volgende dag was het over :thumbup:

sterkte :hug:

Hoe is het nu? En hoe is de nacht gegaan? :hug:

Was ook even benieuwd hoe het gegaan is.

Dikek kus voor jullie :-*

Het gaat weer helemaal goed!! Gister heeft ze alles ingehaald en flink gegeten! Ze zei ook al: Mam, ik heb geen AU meer op mijn tong!!

Dus ik ben helemaal blij!!!