Help, waar zijn de hulp-Pieten??

Ik zit even met het volgende ‘probleempje’.

Op 5 december gaan we Sinterklaas vieren met de familie.

We hebben besloten om het dit jaar maar eens anders te doen.

We moeten ieder voor 10 euro 5 cadeautjes kopen en d.m.v. een ruilspel wordt die avond bepaald wie welke cadeautjes krijgt.

Probleem is nu dat het wel allemaal cadeautjes moeten zijn die iedereen leuk vind…

Het is een groep met heel verschillende mensen: mannen, vrouwen en mijn oma doet ook mee (die overigens wel erg hip is hoor).

Wie kan me helpen met het bedenken van leuke cadeautjes van rond de 2 euro??

Iets creatiefs mag ook hoor, want dat vind ik ook altijd wel leuk om te doen.



Help me please!!



Liefs Esther :**:

wij spelen dit spel ook elk jaar met mijn vriendengroep en altijd heel erg veel plezier! De kunst is dat je vooral ook stomme cadeautjes moet kopen, waar je mensen mee op kunt zadelen. Verder is mijn ervaring dat je niet hoeft te zoeken naar cadeaus die iedereen leuk vindt, er zit altijd wel voor iedereen wat bij.



Succes met uitzoeken en met spelen! Heerlijk hoe hebberig je kunt worden om spulletjes van nog geen 2 euro! :lol:

en de verpakking is heel belangrijk hahaha

pak iets heel lulligs heel erg mooi in, iedereen achter dat pakje aan etc…

is echt lachen…



bij de action zijn altijd wel goeie dingen te vinden.

Ik weet niet of je bovenin ook van die eurowinkels heb?

Daar kan je namelijk altijd leuke nuttuloze dingen vinden.



Mijn ervaring met dit spel is hoe stommer het kadootje hoe leuker.



Bij de xenos, wibra en blokker kan je ook altijd leuke spulletjes vinden.



Een aantal suggesties,



Stomme boekjes bij zo’n witte boekhandel

Hele goedkope horror dvd echt zo’n B-film

Grappige wc-borstel



Wij hadden vorig jaar zelfs een beginnerssetje voor sm met een zweepje en handboeien. (je wil niet weten wat een lol we hebben gehad)



Ook hadden we een pakket voor hutspot gewoon een kilo peen aardappels en uien (wij doen ook aan kadootjes doorgeven dit kado is geloof ik 3 keer de kamer doorgegaan.)



Alleen wij hadden een budget voor ongeveer 5 euro per kadootje maar met 2 euro moet het ook lukken hoor.

nou zeg…jullie hebben het ookal over het spel.



kan iemand mij uitleggen hoe spel werkt??



greetz

  • Kaarsen (kunnen altijd… toch? )
  • Snoep / dranken (alcoholisch/non-alcoholisch)…



    mmm best moeilijk eigenlijk

Leuk wij doen dat dit jaar ook.



Ik heb pas één cadeautje, maar ik heb al veel leuks gezien. Bij de wibra hadden ze hele leuke beetje barok achtige lijstjes voor 1 euro. Daar heb ik er 2 (in zwart en wit) van gekocht, en klaar is cadeautje één. Nu de rest nog :lol: Je kunt inderdaad het beste bij zeeman, wibra en action kijken. Daar hebben ze vaak leuke en goedkope dingen. Succes!

Leuk ideeen allemaal al.

Thanks!

Meer ideeen zijn natuurlijk welkom!

Ik zat er ook al aan te denken om een leuke cd te branden ofzo.



Vorig jaar had ik trouwens een heleboel grappige teksten en plaatjes van iternet gehaald.

Die uitgeknipt, gaatje erin en een ring erdoor gedaan met een touwtje eraan.

En dit geheel weer omgedoopt tot: ‘toilet-boekje’

Hij hangt nu bij mijn ouders in het toilet en wordt veel gelezen, haha.

@meissie wrote:

nou zeg…jullie hebben het ookal over het spel.



kan iemand mij uitleggen hoe spel werkt??



greetz




het idee is dat er een hoop cadeautjes liggen, en dat je middels dobbelen uiteindelijk bepaalt wie met welke cadeautjes naar huis gaat.

wij spelen het altijd in drie ronden; in de eerste ronde draait het vooral om cadeautjes (dan nog ingepakt) bemachtigen, in de tweede ronde om cadeautjes uitpakken, en in de derde ronde om cadeautjes van andere af te pakken, te ruilen en cadeaus die jij vreselijk vindt te droppen.



dat is het in een notendop, en echt het klintk lang niet zo leuk als het is. Wij doen er altijd 2 uur over, en het is altijd zooooo leuk!

Wij hebben dit spelletje ook al aantal keren gedaan. Erg leuk om te doen.

Bij ons waren vaak vrouwendingen, kan even niet zo gauw bedenken wat erg intrek. Ook zaten er vaak krasloten tussen, das leuk, dan wordt hij telkens bij een ander weg getrokken.

Hé ja, een kraslot is ook een heel leuk idee.

Alweer een cadeautje erbij, hihi.

We komen er wel…

Wij spelen dit altijd tijdens de nieuwjaarsborrel…

Altijd erg lachen…

Ik had vorig jaar een spaarpotblik, zo’n nutteloos setje met allemaal schroeven en toestanden voor mannen, een roze string, en een blik frankfurters gekocht. Tja, je moet toch wat…

Kraslot is trouwens erg goed idee, voor dit jaar. :thumbup:

Je hebt ook nog de variant dat iedereen een nummertje trekt, nummer 1 moet als eerste iets pakken, nummer 2 mag iets pakken, en mag dan ook ruilen met nummer 1, nummer 3 mag iets pakken, maar ook ruilen met 1 en 2 enzovoort.

Als iedereen uiteindelijk iets heeft mag als laatste nummer 1 nog ruilen met iedereen. Die is dus uiteindelijk het beste af! :smiley:



kadootjes:



-puzzelboekjes

-leuke nieuwe ansichtkaarten (altijd handig om een paar in huis te hebben)

-goedkoop receptenboekje

-tijdschrift

???

Doen jullie dit spel dan met de kinderen erbij? Of pas als ze naar bed gaan?

Lijkt mij ook een heel leuk spel, maar ik denk dat ik zoiets zou doen met oud en nieuw of kerst.



Wij hebben hier een sieradenwinkeltje, met allemaal kettinkjes enz. voor 1 euro.

Je kunt ook van die gratis test luchtjes aanvragen via internet.

Een leuke sleutelhanger.

Een leuke pen.

Kalender vind ik altijd leuk om te krijgen aan het eind van het jaar.

ff kijken bij de feestwinkel/fopwinkel

@meissie wrote:

nou zeg…jullie hebben het ookal over het spel.



kan iemand mij uitleggen hoe spel werkt??



greetz




hoi



als je 2 daagjes wacht heb ik de complete uitleg en plaatjes voor op de kaartjes via kennis. die mailt ze morgen als het goed is.



Wij gaan dus volgende week ook het dobbelspel doen met kado’s

Net als vorig jaar met vrienden echt super grappig en leuk.



eerst de kids kado’s en dan hun naar bed en de grote gezellig een spel en kado’s

@jess wrote:

Doen jullie dit spel dan met de kinderen erbij? Of pas als ze naar bed gaan?


absoluut zonder kinderen. Zoveel hebzucht en geweld daar wil ik mijn zoon niet aan blootstellen :mrgreen:

Tja, hier wordt het ook zonder kids gedaan, want die zijn er helaas nog niet…

Lijkt me ook niet echt een geschikt spel om met de kids erbij te doen.

Ilsederooy, je hebt PB…

Wij hebben het een aantal jaar geleden ook gedaan. Met allemaal kado’s die mensen toch nog thuis hadden, er mocht dus niets gekocht worden :mrgreen: Zo hadden we er bijvoorbeeld een halve rode paprika, kaarsenhouders uit de jaren 70, nijntjes sloffen waarvan ze er 2 paar hadden, boeken die al gelezen waren etc.



(de nijntjes sloffen staan overigens bij ons in de kast 8) )

Ik weet niet of het al genoemd is maar bij de atin kun je ook leuke dingen kopen. (waxinelichtjes op batterij, mini-zaklampje… whatever)