HELP - verkeerexpert gezocht! -Update pag 3!

Volgens mij en hub is het een straat, want een uitrit heeft geen naambord.

En zoals jij zei heeft de straat gewoon een naambord.

Hoop dat het goed voor je uitpakt. Succes ermee!

ik ben het eens met de beschrijving van 3vo



Dit is een gelijkwaardige kruising. Je mist alle kenmerken van een uitrit. Buiten dat moeten er ook verkeersborden staan met de aanduiding dat je een voorrangsweg oprijdt, of haaietanden. Dat is het niet, dus betekent het, een gelijkwaardige kruising, rechts heeft voorrang.



Een uitrit is iets waaruit je heel duidelijk kunt opmaken dat je uit een zijweg komt, garagebox of uit een wijk die aansluit op de hoofdroute. meestal worden uitritten kenmerkend aangelegd als bijv. een poortconstructie (verhoogde blokken, doorlopend trottoir met verlaagde trottoirbanden, dus drempelconstructies.



En dan maakt het niet uit of de ene weg net even in een ander visgraatverband is gelegd of niet.



maar wil je het zeker weten… vraag het gewoon even na bij de gemeente. Die hebben ook in het archief eventuele verkeersbesluiten.



De politie weet het ook niet altijd (ik heb zelf 9 jaar op verkeer gezeten en de politie stuurt inwoners ook met de simpelste vragen naar de gemeente toe)…



dus ga gewoon naar de verkeersexpert bij de gemeente… Die hebben zo op een rijtje hoe en wat…



succes

Het is geen uitrit hoor. Het is openbare weg en het trottoir loopt niet door!

Snoesje, ja ik had idd ook al gevonden dat er echt wel duidelijk kenmerken moeten zijn voor een uitrit. Het zou wat zijn als je overal op kleur of structuur van wegdek moet gaan letten om te weten of je voorrang hebt of niet :shifty: Navragen bij de gemeente ga ik doen!



(maar ik denk zélfs als de gemeente het als uitrit had bedoeld, dat het er dan nog niet duidelijk genoeg uitziet als uitrit, dus dat het gewoon als weg beoordeeld kan worden).

Vraag het de gemeente schriftelijk, want als zij beweren dat het geen uitrit is, dan is het fijn dat je dit zwart op wit hebt :wink:



Een uitrit heeft geen straatnaam, MAARRRRR als de straatnaam met nummering staat vermeld veranderd dit weer, dan is het enkel aanduiding van de benummering.



Goed gaan kijken of er borden staan mbt de voorrang, verder zou je het bij de bedrijven in die straat ook kunnen vragen, hun bedrijf zit daar immers en zij weten vast wel of het een uitrit is.

Is het overigens een doorgaande weg waar jij op reed? leid die weg naar meerdere wegen? dat maakt namelijk ook uit.



succes, want vervelend is het wel!

Dit is duidelijk een geval weg van rechts.

De kleur van de klinkers wil niks zeggen aangezien deze naderhand is aangelegd ( ze kunnen veel maar geen klinkers namaken die jarenlang door verschillend verkeer is bereden.



De rand die doorloopt is een regen goot die voorheen doorliep. Kost te veel om deze op te pakken en nieuwe klinkers te leggen.



Een uitrit is duidelijk zichtbaar.



Ga het bij de gemeente navragen dan weet je het zeker en laat het zoals gezegd zwart op wit zetten.



Suc6 met de afhandeling.



Gr Jack

Uitrit of geen uitrit… Hij is wel tegen een stilstaande auto aangereden…

Je stond niet belachelijk op de weg ofzo… Gewoon voorgesorteerd!

Ik zeg dat hij gewoon te krap langs de rand is gereden en probeert jou er de schuld van te geven. Hij was vast met wat anders bezig…

Hij kan in ieder geval niet zeggen dat hij je niet gezien heeft met zo’n kleur auto? Waarom heb je eigenlijk je koplampen nog nodig?



Sorry, flauw geintje.



Wel heel rottig voor je. Ik sluit me aan bij de weggangers en hoe dan ook heeft die man te hard gereden, anders kan hij toch niet van voor tot achter beschadigs zijn?

Ik heb trouwens van mijn instructeur (lang geleden) geleerd : voorang neem je niet, dat krijg je.

Het lijkt me dat als de politie is geweest, de verkering bij hen aan kan kloppen voor verduidelijking van wel/niet straat of uitrit. Dat voorop gesteld.

Daarbij hoort de politie een rapport op te stellen waarin zij de situatie ter plaatse moeten opnemen en beschrijven. Daar hoort ook het aanwijzen van een schuldige bij, of in elk geval een verduidelijking waaruit blijkt hoe de zaak opgelost kan worden. Ze zijn niet voor niets de politie.



Het wil uiteraard niet zeggen dat het geen zaak zou kunnen worden, waarin een mogelijk uitspraak anders wordt.



( Ben zelf op een invoegstrook tegen een bus met aanhanger geknald, volgens de politie ben ik de schuldige, want ik reed tegen een stilstaande auto aan. Echter, ze adviseerden me wel een zaak te maken, omdat je op een invoegstrook niet stil mag staan, dus dan zou ik een kans hebben om het te winnen. Heb dat overigens niet gedaan en de schade netjes afgehandeld. Lang leve ons soms idiote rechtssysteem)

Ik denk dat het hier gaat om een uitrit. Omdat ik een goot zie. Dat heb je wel bij een uitrit maar niet bij een zijstraat. bij straten word altijd doorgelegd en komt de goot met de bocht mee.



Heel vervelend dat je schaden hebt. Echt balen!

@Reat wrote:

Het lijkt me dat als de politie is geweest, de verkering bij hen aan kan kloppen voor verduidelijking van wel/niet straat of uitrit. Dat voorop gesteld.

Daarbij hoort de politie een rapport op te stellen waarin zij de situatie ter plaatse moeten opnemen en beschrijven. Daar hoort ook het aanwijzen van een schuldige bij, of in elk geval een verduidelijking waaruit blijkt hoe de zaak opgelost kan worden. Ze zijn niet voor niets de politie.



Het wil uiteraard niet zeggen dat het geen zaak zou kunnen worden, waarin een mogelijk uitspraak anders wordt.



( Ben zelf op een invoegstrook tegen een bus met aanhanger geknald, volgens de politie ben ik de schuldige, want ik reed tegen een stilstaande auto aan. Echter, ze adviseerden me wel een zaak te maken, omdat je op een invoegstrook niet stil mag staan, dus dan zou ik een kans hebben om het te winnen. Heb dat overigens niet gedaan en de schade netjes afgehandeld. Lang leve ons soms idiote rechtssysteem)




En vervolgens heb je je politierapport en die is niet rechtsgeldig, dus uiteindleijk heb ik je hier geen fluit aan (sorry, 8 jaar terug hebben wij een aanrijding gehad, de tegenpartij geeft toen aan de politie dat hij achteruit reed, dit is genoteerd. De volgende dag verteld hij bij zijn verzekering een ander verhaal en uiteindelijk heeft het ons zeelf 4500,- gekost…)



Maar goed, buiten dat om, zoals hier ook wel blijkt, de situatie is discutabel (schrijf je dat zo?)

Heb je een rechtsbijstandverzekering?





Succes!

Gisteren is er een schade-expert geweest om de schade te taxeren. Auto is economisch total loss. Was geen verrassing. Ik weet in elk geval nu wat ik terugkrijg als ik in het gelijk word gesteld. Mijn ‘verzekeringsmannetje’ heeft in elk geval een claim neergelegd bij de tegenpartij. Waarschijnlijk hoor ik volgende week meer. :shifty:

spannend!

:dance: Ik kreeg net bericht dat ik de schade geheel vergoed krijg!

Yeah Relaxed!!! :thumbup:

Wat fijn! Gefeliciteerd! :dance:

Super! :dance:

Heel fijn!!