help, verdwaald in kinderfietsenland

Ons Peet en Niek krijgen beide in april een nieuwe fiets.

Niek gaat van 16 inch naar 20 en rijdt nu op een alpina fiorino in groen paars. Goed merk denk ik want het is echt een heel mooi fietsje nog.

Peet rijdt nog steeds op een 12 inch modelletje en is die duidelijk ontgroeid :lol:

Maar goed, hij houd van crossen, dus vind het wel best, alleen nu liggen zijn benen echt in de nek, dus ook hij moet wat anders.

We kwamen erachter dat hij nog net te klein is voor 20 inch, dat red hij niet. 18 inch is wel oke, maar slecht verkrijgbaar voor een redelijk bedrag.

Maar dan ga je zoeken en kom je van alles tegen… loekie, alpina, gazelle, batavas en dat zijn dan merken waar je voor minder dan 200 euro eigelijk niet slaagt, tenzij je een overjarig model hebt…

Voor Niek maakt me dat niet uit, die is wel zuinig. Maar voor Peet zoeken we eigelijk iets goedkopers, niet 2e hands want ik denk dat veel ouders met dezelfde afraggende jongetjes zitten… zat aangeboden, maar veel voor maar 3 of 4 tientjes en dan al helemaal afgeragd.

Nu kwam ik merken tegen als Fun2Bike, Popal, Volare enzo… maar die ken ik dus helemaal niet.

Hoe maak je nou de keuze van welke fiets je moet kopen…

ik ben het echt even zoek hoor…

Wat hebben jullie en waarom?

Wij hebben hier net een 20 inch merkloos modelletje gekocht voor onze dochter bij een zaak hier in het noorden.

Bewust gekozen voor merkloos omdat merken als batavus en loekie nou eenmaal niet in ons budget passen.

Ze hebben een website met alles erop en je kan ook online bestellen.

Het wordt volledig afgemonteerd geleverd, en ze hebben een groot gebied waarin ze gratis of tegen een kleine vergoeding leveren.

Ik stuur je de link wel even per pb.

Stokebrook heet de winkel.

@mamy wrote:

Wij hebben hier net een 20 inch merkloos modelletje gekocht voor onze dochter bij een zaak hier in het noorden.

Bewust gekozen voor merkloos omdat merken als batavus en loekie nou eenmaal niet in ons budget passen.

Ze hebben een website met alles erop en je kan ook online bestellen.

Het wordt volledig afgemonteerd geleverd, en ze hebben een groot gebied waarin ze gratis of tegen een kleine vergoeding leveren.

Ik stuur je de link wel even per pb.

Stokebrook heet de winkel.

Daar hebben wij ook een prima fiets vandaan gehaald :thumbup: !

Wij kiezen dus altijd bewust wel voor de duurdere merken. Overigens passen deze ook niet echt in ons budget maar op mp staan toch vaak ook wel zgan fietsen in die kleine maten. De batavus snake bijv, we zijn inmiddels aan de derde van dat model en alledrie hebben we die voor rond de 150 euro van mp vandaan gehaald.

Het enige verschil in gebruik is wel dat ik hier geen afraggende jongetjes heb en wij er dus ook echt grote afstanden mee fietsen. Vandaar ook dat dingen als goede versnellingen enz wel meespelen in deze keuze.

Wij zijn/waren ook op zoek.

toevallig had een vriendin nog een 16 inch staan voor onze kleine man. Nu zijn we dus alleen nog op zoek naar een 20 inch voor de grote man.

Ik ga dus wel voor een 2e hands. Ik vind ze nieuw echt veel te duur. De fiets die hij nu heeft was wel nieuw en als ik dan zie hoe lang hij er mee gedaan heeft en hoe hij er nu uit ziet dan vind ik het het geld niet waard nog een nieuwe te kopen.

Hier hoeven er ook geen lange afstanden mee gefietst te worden op een enkel tochtje na dan.

Misschien niet wat je wil horen, maar ik zou persoonlijk liever een tweedehands van de goede a merken hebben, dan een nieuwe van een onbekend merk.

Teun heeft de 16 inch van Kawasaki (effe op google kijken :wink: ). Is een heel fijn, stoer crossfietsje :thumbup: !

Hij kan langere afstanden op een 20 inch, maar op deze kan ie nog beter met z’n voeten aan de grond.

Dit fietsje heeft ie ook gehad in 't blauw, 12 inch. Nu de groene :thumbup: .

Kost 179€.

Mijn man werkt in een fietsenwinkel, dus ons kostte ie wat minder :wink:

Grappig…

we hebben net,.jaah echt Net een andere fiets voor Elise opgehaald

24 inch

Alpina fiori girlpower

echt zo goed als nieuw !!

€ 65,- lang leve mp :dance:

Elise’s 1e fiets hebben we nieuw gekocht

en daarna alleen maar 2ehands…Loekie Coolgirl,…K3 fiets

en Sem nu een Batavus Koala

allemaal eigelijk wel A merken en max € 75,- :thumbup:

Weet niet waar je woont, maar mijn ouders hebben net een nieuwe loekie dora fiets gekocht voor mijn dochter bij een zaak in het noorden voor 69 euro, terwijl hij op internet echt veel duurder is. Het enige wat miste was een mandje voorop.

Dit is dan wel een 12 inch fietsje, maar ze hebben er ook grotere jongensfietsen en wat ik hoor zijn ze altijd goedkoper.

Probleem bij de goedkope merken is vaak de trapas. Hoe noem je dat, die buizen waar de trappers aanzitten zijn dan vaak uit 1 stuk en niet 2 losse (links en rechts) vooral als je er veel mee doet kan dat gaan breken.

Wij hebben mazzel dat w enieuw en a merk kunnen betalen, maar als dat niet lukt zou ik ook liever voor 2e hands a gaan dan voor een b merk.

Ik vind een goede fiets ook belangrijk hoor, maar we zoeken eigelijk een middenmoot fiets voor Peet die hij evt kan afraggen voor een deel en daarna Mies.

Als we nu al voor 60 of 70 euro een " redelijk" fietsje kopen van mp, die al deels geragd is, dan kan ik straks voor Mies weer een exemplaar gaan kopen.

Ons idee was, hij een nieuw, daarna Mies.

Aniek krijgt zowieso een nieuwe, ze is ontzettend zuinig op haar fiets en kan er ws wel een jaar of 3 op fietsen en daarna gaat hij op zolder voor Suus. Daarbij willen we graag een fiets met versnellingen en dat is echt zoeken voor haar.

Hebben nu een electra Beach cruiser op t oog voor haar. Niet goedkoop, wel mooi, goed en behoorlijk waardevast. :thumbup:

Wij fietsen wel veel en ik heb niet zo veel zin in een fiets die bijvoorbeeld gaat doortrappen omdat het trapasje het begeeft.

We hebben dus besloten toch voor Peet ook een Alpina Yabber te doen, 18 inch met zijwielen.

Kost ons 170 euro, maar dan heeft hij een kwaliteitsfiets en kan Mies er ook nog op.

Overigens hebben we daarnaast besloten een 16 inch crossfietsje van (idd) kawasaki erbij te doen, kan hij daar mee raggen op straat.

Hij is gek op racen en slippen namelijk. Deze hebben we inmiddels 2e hands gevonden voor 25 euro :thumbup:

Maar die goedkopere merken als popal, volare enz… die missen dus echt wel de nodige kwaliteit en afwerking.

Heb me er maar eens flink in verdiept en dan lees je nog es wat.

In elk geval bedankt tot zover.

Nou… hebben zomaar een batavus Koala gevonden in een kleur die Niek geweldig vind. Fietsje is als nieuw :shock: Het loont dus toch de moeite om evt iets verder weg te zoeken. Dit is 30 minuten rijden, maar dat heb ik er wel voor over.

Nou nog bedenken hoe ik hem in de auto krijg… :lol:

@Cell wrote:

Nou… hebben zomaar een batavus Koala gevonden in een kleur die Niek geweldig vind. Fietsje is als nieuw :shock: Het loont dus toch de moeite om evt iets verder weg te zoeken. Dit is 30 minuten rijden, maar dat heb ik er wel voor over.

Nou nog bedenken hoe ik hem in de auto krijg… :lol:

Leuk hoor :dance: (wel even goed kijken naar roest op kettingen en scheurtjes in remkabels) verder is een half uurtje rijden voor een goede leuke fiets toch zeker top :thumbup:

nieuw topicje openen of mijn vraagje maar hier stellen??

Hier dus ook aan het kijken en eigenlijk was ik er al uit…

maar nu ik zo es aan het kijken ben en zie dat de prijs van onze fietsenmaker nog een stukje hoger ligt dan de fietsenmakers online…

ik kwam de beachcruiser fietsjes tegen, die zijn goedkoop, maar ik vind ze zo erg leuk, maar goed, iemand hier ervaring mee?

ik kan er weinig over vinden namelijk…

@annette77 wrote:

nieuw topicje openen of mijn vraagje maar hier stellen??

Hier dus ook aan het kijken en eigenlijk was ik er al uit…

maar nu ik zo es aan het kijken ben en zie dat de prijs van onze fietsenmaker nog een stukje hoger ligt dan de fietsenmakers online…

ik kwam de beachcruiser fietsjes tegen, die zijn goedkoop, maar ik vind ze zo erg leuk, maar goed, iemand hier ervaring mee?

ik kan er weinig over vinden namelijk…

Enige dat ik je over deze fiets kan zeggen is dat deze dus de slechte trapas heeft, je ziet het aan de boog die de trapper maakt als ie het ‘frame’ ingaat. Tja dan moet je zelf beslissen of je dat wel of niet wilt.

1e fietsje van Anne was ook zoiets, brak zelfs het zadel vanaf :shock: en de trapas dus stuk. Anne had dr amper op gefietst, was de eerste en laatste keer. Haar 16inch was een gazelle en nu heeft ze een 20inch alpina girlpower met 3 versnellingen.

wij hebben voor Sarah zo’n soort fiets. Tot nu toe geen problemen, maar ze fietst ook niet super veel ofzo. Heeft hem nu een jaar.

Tja, is goedkoper en zal minder van kwaliteit zijn…

Zo hebben wij het voor de jongens ook. Beide een goede fiets voor de dingen waar we op de fiets naar toe gaan. School, opa en oma en boodschappen enzo. Daarnaast hebben ze een crossfiets voor het spelen. Dat bevalt ons uitstekend.

Waarschijnlijk moet je ook gewoon een beteje mazzel hebben net als bij een wasmachine?

We hebben toch gekozen voor de loekie xplorer, leuk fietsje, lieve kleurtjes. en “gewoon” sparta, bij de fietshandel in het dorp, dus vast goed.

ik heb het nog even bekeken maar mijn dochters nieuwe fiets (nog geen 150 euro dus van een B merk) heeft toch echt een normale trapas, handrem en terugtraprem, bagagedrager én standaard.

Wat zijn precies trapas ?