Help van 5x bv naar 3x fv binnen een maand??

Ik heb het volgende probleem: ik ben bv aan het afbouwen ik geef nu nog 's ochtends en 's avonds bv. Over een maandje wil ik helemaal geen bv meer geven.

Omdat marit 6 maanden is, moet ik haar bijvoeden en is het de bedoeling dat ze op 3 flessen overgaat.

Voorheen was mijn schema ongeveer zo:

05.00 bv, 08.30 bv, 12.30 bv, 16.00 bv, 19.00 bv. Tussen elke voeding sliep ze nog.

Nu is mijn schema zo:

07.00 bv straks dus 220 cc, 09.30 fruithap, wat sap of water en nog 50 cc fv, 12.30 220 cc fv, 16.00 groentehap en 220 cc fv , 19.30 bv en straks dus 220 cc fv.

Dat is dus dan 4,5x fv.

Ze slaapt nogsteeds na elke voeding (ze geeft zelf aan dat ze moe is). Ik weet wel dat ze straks meer groente zal eten maar ze eet al een half potje fruit en toch wil ze die 50 cc nog (ik probeerde het vannochtend niet te geven maar toen bleef ze maar huilen).

hoe zal ik het nu langzaam afbouwen naar drie flessen, iemand ervaring/idee?? bij het cb vroeg ik krijgt ze niet teveel melk nu? en toen zei die arts dat geeft ze zelf echt wel aan :roll: .

Ik hoop dat mijn probleem het een beetje duidelijk is…

Ik denk dat je kindje dat inderdaad zelf wel aan gaat geven. Als ze meer groenten gaat eten bijvoorbeeld, zal ze die fles steeds minder goed leegdrinken, tot die vervalt of opschuift en zo de laatste vervalt. Maar ga je groenten EN 220 fv geven? Is dat niet een beetje veel?

Ik denk dat het vanzelf wel goed komt. En als jouw kindje aangeeft dat ze 4 flessen wil, geef je er toch gewoon 4. Weet je trouwens dat kindjes maar maximaal 1 liter melk op een dag mogen? Dit is in verband met de niertjes. Die kunnen zoveel niet aan.

sensje, ik weet natuurlijk niet hoeveel ze nu uit mijn borsten drinkt, maar de laatste voeding drinkt ze in iedergeval niet zoveel meer. Ik denk dat ze niet meer dan 1 liter binnenkrijgt hoor.

Net met de middagvoeding had ik haar afgekolvde melk gegeven en toen dronk ze “maar” 140 cc. (ik geloof dat dit ook voedzamer is dan fv).

Ik bedoelde eigenlijk dat ik 180 water geef met 6 schepjes dus dat is 200 cc. Na de groentehap waarvan ze een paar happen neemt, drinkt ze nog 200 cc op ik had haar laatst afgekolfde melk gegeven en ja hoor ook 200 :shock: Misschien moet ik haar maar wat minder aanbieden :think: dan heeft ze bij de laatste voeding vast meer trek.

Voor BV geldt die 1 liter grens niet. Geldt alleen voor flesvoeding omdat dat gemaakt is van niet lichaamseigen stoffen. Dus als je doorgaat met bv tellen die voedingen niet. En trouwens je hoeft niks. Als je baby nog 4 of 5 voedingen wilt, mag dat ook. De kleine geeft wel zelf aan hoeveel hij wil. ( ik heb altijd op verzoek gevoed en pas het moment van de bijvoeding daarop aan).